potato
door potato Aug 18, 2010 om 14:34
Computers & telefonie

1 x klikken

Ik zou graag inloggen vanuit mijn bureaublad naar bijvoorbeeld internet explorer met 1 muisklik ik had dat vroeger ook en vond dat veel gemakkelijker nu moet ik altijd 2x klikken weet iemand hoe ik dat kan wijzigen

12349 22 Rapporteer

genius
door genius - Aug 18, 2010 om 15:18
886 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo potato

Open Windows Verkenner - - - - > Klik op "Extra" - - - - > Klik op "Mapopties" - - - - > Selecteer 1x klikken - - - - > Klik op "OK" en klaar!

Succes!

G.

mimi40
door mimi40 - Aug 20, 2010 om 13:02
11 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=genius schreef op woensdag 18 aug 2010, 15:18]Hallo potato

Open Windows Verkenner - - - - > Klik op "Extra" - - - - > Klik op "Mapopties" - - - - > Selecteer 1x klikken - - - - > Klik op "OK" en klaar!

Succes!

G. Ik heb hetzelfde probleem en waarschijnlijk een heel domme vraag, maar hoe kom ik in Windows verkenner?

ro
door rovitc - Aug 20, 2010 om 13:05
4 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt het nog simpeler doen. Ga via start naar config.scherm en daar mapoties en daar klikken.

Groet,

R.

potato
door potato - Aug 20, 2010 om 13:07
42 Antwoorden / 83 Vragen

Hallo Mimi 40

Je vind Windows verkenner onder bureau accessoires
Domme vragen zijn er niet.Ik zit ook vaak te sukkelen met dingen die voor een ander
heel gewoon zijn

mimi40
door mimi40 - Aug 20, 2010 om 13:10
11 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt

druifje01
door druifje01 - Aug 20, 2010 om 13:16
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Je kunt Windows Verkenner ook onderaan bij Start: "zoekopdracht" intoetsen.

pl
door ploeff - Aug 20, 2010 om 14:30
54 Antwoorden / 2 Vragen

@potato: er is nog een andere manier.
sleep het ikoon van het bureaublad naar de snelstartbalk. Daar hoef je maar eenkeer op het betreffende ikoon te klicken om het programma te starten.
De snelstartbalk is het linker gedeelte onderaan het scherm, aansluitend op de Start-knop. Daar heb ook utils zoals de rekenmachine, Firefox, NotePad (of Kladblok), de tekstverwerker en UltrSnap, een progje om (een deel van) een scherm naar bijv. de tekstverwerker te copiëren.
Voordeel: Déze programma's starten snel op en die gebruik ik vaak zo even tussendoor. Op het bureaublad wil ik niet dat programma's "per ongeluk" starten.
@mimi40: de verkenner start ook op als je op de E drukt terwijl je de windos-toets (linksonder, tussen Ctrl en Alt) ingedrukt houdt. Werkt even makkelijk als elk ander éénknops-commando. Zo ook Win-F voor Zoeken.
Zo zijn er nog een heleboel andere toestcombinaties. Die heb ik op een papiertje, want die wil ik niet onthouden. En de Alt-codes voor bijz. tekens heb ik op een smal strookje die boven de functietoetsen liggen. Een aantal veelgebruikte ken ik uit mijn hoofd, maar niet alle 56 die op mijn strookje staan (er zijn er nog veel meer!)
En tenslotte: je kunt ook bepaalde "macro's" onder diverse functietoetsen programmeren, al-dan-niet in combinatie met Shift, Ctrl, Alt en Win, maar daar is deze reactie niet ruim genoeg voor om dat uit te leggen. Stel die vraag maar eens op een van de Fora van HCCnet, Computer Idee of zo.

ri
door richard_ - Aug 20, 2010 om 16:31
2 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt Verkenner ook openen door de "Windows"-toets gelijk met de "E" in te drukken.

ve
door veter_1 - Aug 20, 2010 om 16:43
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=potato schreef op woensdag 18 aug 2010, 14:34]Ik zou graag inloggen vanuit mijn bureaublad naar bijvoorbeeld internet explorer met 1 muisklik ik had dat vroeger ook en vond dat veel gemakkelijker nu moet ik altijd 2x klikken weet iemand hoe ik dat kan wijzigen

ma
door marjolein100 - Aug 20, 2010 om 18:43
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou het bij mijn computer ook willen veranderen, maar ik het Vista. Ik heb bij mijn muisopties gekeken, maar daar stond het twee-keer-klikken vast en niet als een optie.
Weet iemand hoe ik het kan veranderen?

genius
door genius - Aug 20, 2010 om 19:03
886 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo marjolein100,

Lees eerst maar eens de antwoorden welke reeds gegeven zijn door.
Ik denk dat je daar verder mee komt.

Gr.

G.

ma
door marjolein100 - Aug 20, 2010 om 19:37
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had het allemaal al geprobeert (dat bedoelde ik met het gaan naar de muisopties) maar wat verder in de antwoorden staat, staat niet bij mij of kan ik niet vinden. Daarom stelde ik mijn vraag.

capibo
door capibo - Aug 20, 2010 om 20:18
11 Antwoorden / 4 Vragen

Marjolein 100,

Ga naar het configuratiescherm en klik op mapopties. Klik hierop en bij het openen krijg je onderaan de keuze. Klik het rondje aan en je hoeft alleen op OK te drukken. Nu is 1 keer klikken ingesteld.
Ik heb ook Vista

nonna
door nonna - Aug 20, 2010 om 20:21
45 Antwoorden / 23 Vragen

Net als Marjolein heb ik het ook niet kunnen vinden bij Vista.
en als je op E+windowstoets drukt krijg je bij vista computer op je scherm en niet verkenner.

Ook zou ik graag meer willen weten over de sneltoetsen, is er iemand die hier mee bekend is en het met andere wil delen.
Mischien een idee voor een topic.
Ik heb wel de alt sneltoets lijst bij mijn pc liggen maar zou er best nog meer van willen leren

nonna
door nonna - Aug 20, 2010 om 20:25
45 Antwoorden / 23 Vragen

Capibo bedankt het is gelukt!!

edrick3
door edrick3 - Aug 20, 2010 om 20:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@nonna (e.a.),

Sneltoetsen XP - klik

Sneltoetsen Vista - klik

Sneltoetsen Windows7 - klik

Met vr.gr.

spooky01
door spooky01 - Aug 20, 2010 om 20:53
418 Antwoorden / 56 Vragen

prachtig edrick, ik had ze maar was ze kwijt geraakt.

nonna
door nonna - Aug 20, 2010 om 20:58
45 Antwoorden / 23 Vragen

Werelds Edrick3

afdrukken en bijgevoegd, altijd handig bedankt

pl
door ploeff - Aug 21, 2010 om 02:55
54 Antwoorden / 2 Vragen

Dank je @edrick3, ik had ze nog niet(compleet) voor Win7. Nu wèl!

ma
door marjolein100 - Aug 21, 2010 om 05:49
5 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=capibo schreef op vrijdag 20 aug 2010, 20:18]Marjolein 100,

Ga naar het configuratiescherm en klik op mapopties. Klik hierop en bij het openen krijg je onderaan de keuze. Klik het rondje aan en je hoeft alleen op OK te drukken. Nu is 1 keer klikken ingesteld.
Ik heb ook Vista

Het probleem bij mij is dat als ik naar het configuratiescherm ga, ik niet de mapoptie heb. Ik heb wel de optie Hardware en geluiden en dan de optie muis. Maar daar kan ik niet in het klikken in veranderen.

hobbitje
door hobbitje - Aug 23, 2010 om 16:06
3 Antwoorden / 2 Vragen

dan moet je naar deze computer gaan,dan extra/mapopties
onderaan staat op itims klikken;daar staat de optie voor eenmaal klikken
en je kunt het ook laten onderstrepen zoals in je browser zo heb ik de mijne ingesteld en dat werkt uitstekend

hobbitje

ma
door marjolein100 - Aug 23, 2010 om 17:42
5 Antwoorden / 0 Vragen

Dank je wel! Het is eindelijk gelukt.