yo
door yorian Feb 17, 2007 om 15:24
Computers & telefonie

2 pc's en 1 externe harde schijf

Kan ik een externe harde schijf op 2 systemen tegelijk aansluiten mbv een usb-hub, of krijg je dan conflicten met besturingssysteem?

Als er een manier bestaat, graag uw suggesties.

Bij voorbaat dank.

7780 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 17, 2007 om 15:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een externe harde schijf moet je één van de twee computers installeren en dan doormiddel van een hup je netwerkje maken.

De schijf delen en op de andere computer is deze dan ook bereikbaar.

Groet,

Oracle

ve
door verwijderd - Feb 17, 2007 om 15:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank voor je snelle reactie.

De pc's zitten zelf niet in een netwerk, maakt dit iets uit?

Er is wel een gedeelde internetverbinding dmv een hub. Werkt het delen van de harde schijf op dezelfde manier?

ve
door verwijderd - Feb 17, 2007 om 15:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hai Yorian,

Nee wat u wilt doen is helaas niet mogelijk, maar er zijn andere oplossingen. U kunt bijvoorbeeld een zogenaamde netwerk harde schijf aanschaffen van bijvoorbeeld Lacie of een USB harde schijf aansluiten op uw router als die daar de ondersteuning voor heeft.

Bekijk het hieronder verwezen forum topic even voor meer informatie
over netwerk harde schijven, let wel even op de datums van geplaatste
berichten:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1001622/0

Succes en groetjes,

nowhere

ve
door verwijderd - Feb 17, 2007 om 19:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ga het bekijken. Dank voor de reactie.

Zal nog laten weten of het is gelukt.

ve
door verwijderd - Feb 19, 2007 om 14:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je een gedeelde internetverbinding hebt middels een hub (met utp kabel), dan heb je toch een netwerk.

Dan is gewoon een kwestie van delen, usb schijf aansluiten op 1 computer en delen, zo kan je ook printer delen en harde schijven in je computers.

ve
door verwijderd - Feb 19, 2007 om 18:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat kan we via een zgn. USB hub.
Er zijn hubs om aan een pc meerdere apparaten te hangen, maar er zijn ook USB Hubs om via meerdere pc's een USB apparaat (o.a.o. harddisk) te benaderen.
Ik heb er toevallig een van Xircom, maar er zullen ongetwijfeld meerdere fabrikanten zijn.
(Je kunt natuurlijk ook een HD kopen met USB / Ethernet interface, en elke PC een andere interface laten benaderen)

ve
door verwijderd - Feb 19, 2007 om 18:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Door de antwoorden van oracle, vangomp5 maar vooral door de aanvulling van agro is het me gelukt de schijf te delen. Hartelijk dank, allen.

ve
door verwijderd - Feb 19, 2007 om 19:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je een netwerk heb kan je via 2 of meer pc inloggen.

ve
door verwijderd - Feb 20, 2007 om 08:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja,

een netwerk (harddrive) is het beste, maar kijk wel uit als je ook wireless werkt, want als je de zaak niet goed beveiligd kan iederen op je HD.

ve
door verwijderd - Feb 24, 2007 om 20:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om je echt te helpen zou je zeker moeten weten als je echt een usb hub of toch een switch hebt. Meestal worden deze dingen door elkaar gebruikt.

Verder als het daarop zit heb je al een netwerk. Dat kun je simpel bekijken door mijn netwerklocaties aan te klikken ( of in die richting want ik zelf gebruik linux )

Waneer je daar dus niks ziet staan kan het nog aan het volgende liggen. Een netwerk moet in de zelfde werkgroep ( volgens mij heet het wel zo in windows ) zitten. Als dat niet het geval is moet je dat veranderen anders zien jullie elkaar niet.

Dit kun je doen om naam mijn netwerklocaties te gaan en dan nieuwe thuis netwerk maken.

waneer dit goed zit kun je gewoon op 1 computer de externe hardeschijf aansluiten en vervolgens delen om er met de rechter muisknop op te klikken en dan delen en beveiliging te kiezen. dan moet je wat aanvinken en hij doet het

het nadeel er van is wel dat de pc altijd moet aanstaan als de 2e pc de schijf wil gebruiken