va
door vaassen Jan 25, 2007 om 16:29
Computers & telefonie

2x speedlinq: internet & Bellen

geachte heer, mevrouw

Lange tijd geleden had ik een aanvraag gemaakt voor speedlinq bellen & internet. Ik kreeg te horen dat deze aanbieding voor mijn telefoon lijn niet geschikt was,ik moet kpn activeren/aansluiten. Na dat te hebben gedaan heb ik nog een aanvraag uitgevoerd. Deze was wel gelukt(ik kreeg geen foutmelding). Na enige tijd te wachten had ik mijn modem pakket probleemloos ontvangen. Tot nu toe is er geen probleem. Maar na 1 of 2 weken kreeg ik een brief thuis, dit stond er:
Beste Speedlinq abonnee,
Bij de levering van ke modem is er enige vertraging ontstaan. Inmiddels heb je je modem ontvangen of ontvang je deze in de week van 4 december 2006. Wij bieden je hierbij nogmaals onze excuses aan en willen je als volgt compenseren.
(bla bla)..je ingangsdatum van je abonnement wordt verzet naar 15 - december - 2006. (...) Daarnaast geven we je een gloednieuwe webcam cadeau.
Groetjes,...

Ik dacht dat dit een foute brief was dus ik trok er niet van aan, maar op 4 december 2006 kreeg ik een modem. Ik heb contact met ze opgenomen. Ik kreeg te horen dat ik 2 ADSL abonemmenten in mijn bezit had. Ik heb een aanvraag via T FOR TELECOM gedaan (dat klopt) en een van een internetsite(krant:metro). Ik kan me niet herinneren dat ik een aanvraag via internet heb gedaan. Ik kan me wel herrineren dat ik één van mijn abonemmenten geannuleerd was.
Ik had ook van een medewerker bij T FOR TELECOM gehoord dat ik nooit 2x adsl kon hebben! Het kon alleen bij een studentenhuis en dat heb ik niet.

Wat moet/kan ik nu doen?
Is het mijn fout of is het de fout van speedlinq?

Ps. sorry dat het zo lang is...

436 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

hi
door hindrik - Jan 25, 2007 om 22:03
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo..


Naar mijn weten kan je niet op 1 adres 2 keer een pakket krijgen mits je 1 telefoon lijn hebt.. Heb je ISDN dan zou het in theorie kunnen.
Ik zou speedling bellen en zeggen welk pakket er is geactiveerd, want hun moeten ook zien dat het niet gaat.
Laat indien ze er 1 ongedaan kunnen maken dit wel per brief naar je bevestigen want als het fout gaat heb je het tenminste als bewijs.
En een beetje medewerker van Speedlinq had in principe kunnen zien dat het niet klopte.
Heb je ook 2 installatie pakketen ontvangen van Speedlinq zoja stuur er 1 aangetekend retour met als begeleidingsbrief dat je al een pakket van ze hebt.

Succes

va
door vaassen - Jan 26, 2007 om 19:55
35 Antwoorden / 17 Vragen
0

Ik had speedlinq al gebeld, maar ze zijden dat ik het contract moest overkopen of het contract moest overgebracht worden op een andere naam bijv; mijn account; de heer Aslan naar De heer Brummel.


Ze zijden dat ik er alleen zo kon afkomen, maar bedankt voor je tip ik zal het proberen.

us
door user999 - Jan 27, 2007 om 09:43
143 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ieder huis in Nederland heeft de beschikking over meerdere telefoonlijnen (er lopen er altijd minimaal twee het huis binnen). Het is mogelijk om op ieder van die lijnen ADSL aan te leggen en Speedlinq heeft sinds enige tijd geen KPN-abonnement meer nodig om een ADSL-lijn aan te leggen. Kortom: twee abonnementen op één adres is mogelijk. Vier zelfs ook nog (als er vier telefoonlijnen het huis binnen komen).

Waar de fout ligt is mij nog niet helemaal duidelijk. Wat is er precies met de 1e aanvraag gebeurt? Normaal wordt een aanvraag nooit definitief afgewezen. Als er iets niet goed gaat, dan kun je dat meestal nog herstellen, waarop de aanvraag alsnog wordt voortgezet. Dat kan hier best gebeurt zijn, waardoor je nu inderdaad twee abonnementen hebt. Kortom: probeer te achterhalen wat ze precies met die eerste aanvraag hebben gedaan (kan best zijn dat Speedlinq toestemming heeft gevraagd om die vaste lijn voor je te regelen - dat kunnen ze namelijk - zonder dat je een factuur daarvan krijgt van KPN).



va
door vaassen - Jan 27, 2007 om 10:43
35 Antwoorden / 17 Vragen
0

Ieder huis in Nederland heeft de beschikking over meerdere telefoonlijnen (er lopen er altijd minimaal twee het huis binnen). Het is mogelijk om op ieder van die lijnen ADSL aan te leggen en Speedlinq heeft sinds enige tijd geen KPN-abonnement meer nodig om een ADSL-lijn aan te leggen. Kortom: twee abonnementen op één adres is mogelijk. Vier zelfs ook nog (als er vier telefoonlijnen het huis binnen komen).

Waar de fout ligt is mij nog niet helemaal duidelijk. Wat is er precies met de 1e aanvraag gebeurt? Normaal wordt een aanvraag nooit definitief afgewezen. Als er iets niet goed gaat, dan kun je dat meestal nog herstellen, waarop de aanvraag alsnog wordt voortgezet. Dat kan hier best gebeurt zijn, waardoor je nu inderdaad twee abonnementen hebt. Kortom: probeer te achterhalen wat ze precies met die eerste aanvraag hebben gedaan (kan best zijn dat Speedlinq toestemming heeft gevraagd om die vaste lijn voor je te regelen - dat kunnen ze namelijk - zonder dat je een factuur daarvan krijgt van KPN).


is er precies met de 1e aanvraag gebeurt?<< zij hadden met mij contact opgenomen. Ze zijden dat ik geen kpn telefoonlijn had,wat ook waar was. Ik moest een kpn lijn activeren/aanvragen. Nadat te hebben gedaan heb ik opniew een aanvraag gemaakt,via t for telecom. Ze zijden dat ik de vaste lijn moest regelen.


 

us
door user999 - Jan 28, 2007 om 10:30
143 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het lijkt er sterk op dat Speedlinq vervolgens alsnog de eerste aanvraag heeft doorgezet. Wat er pecies fout is gegaan is mij niet duidelijk. Wellicht moet je ze eens gaan vragen wat er precies is gebeurt?


or
door orionplanets - Feb 3, 2007 om 20:22
20 Antwoorden / 1 Vragen
0


je hebt pech met speedlinq valt niet te praten je bent ook de klos

 

problemen met speedlinq    en dat hebben veel mensen

hoge kosten.....ook extra hoge incasso kosten..hoge belkosten.enz onredelijke behandeling.goedkope internet abonement  dat plotseling heel  duur is geworden

 

consumentenautoriteit :  nieuw in nederland  dit is de OPTA  voor de consument

 

voor alle geschillen klachten met speedlinq

 kunt u schrijven naar

 

 

consuwijzer postbus 21021 3001 aa Rotterdam

 

 

deze mensen zijn er voor u

klachten en tips van de consument zijn van groot belang

meerdere tips tesamen kunnen duiden op een structuele overtreding van de wet

en kunnen aanleiding geven voor een diepgaand onderzoek

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Frank Sc
Frank Sc - Dec 28, 2023 om 18:14
Huishouden & energie

Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij Eigen

Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij vereniging Eigen Huis. Ik was in de veronderstelling dat ik dit via het contactformulier van Eigen Huis deed, maar nu doet deze partij zich voor alsof zij een brief hebben geschreven voor mij, incl. kosten en aanmanning. Kent iemand deze firma? ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer

S.
S.Lander - Aug 5, 2024 om 15:09
Winkels & webshops
Berkenbosch Mode

Berkenbosch Mode

Goedendag,

Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko ... Lees meer