pv
door pvdiggel Dec 5, 2005 om 12:22
Computers & telefonie

3x Dubbel abonnementsgeld

Onlangs kwam ik erachter dat ze in de afgelopen 3 maanden dubbel abonnenmentsgeld voor internet hebben afgeschreven. Ik schrok hier uiteraard van en ben het meteen gaan uitzoeken. Het blijkt dat Casema een nieuw klantensysteem heeft ingevoerd deze zomer. Voor de invoering hiervan verliepen de betalingen zoals het hoorde. Bij de afschrijving van augustus staat vermeld dat ik een nieuw klantnummer heb gekregen, zowel bij de ene als bij de andere afschrijving, twee verschillende klantnummers. Het lijkt er dus op dat ik sinds de invoering van het nieuwe klantensysteem de rekening van iemand anders aan het betalen ben.

Dit vermoeden werd bevestigd nadat ik op de website wilde inloggen bij de klantenservice. Bij de eerste keer inloggen wordt er gevraagd naar het klantnummer, postcode en huisnummer om je aan te melden. Ik probeerde uiteraard aan te melden met beide klantnummers. Op het ene klantnummer kon ik niet aanmelden op mijn eigen gegevens dus probeerde ik het tweede klantnummer. Daarmee lukte het wel. Toen ik mijn klantgegevens nakeek stond er ook keurig mijn naam vermeld. Dit versterkte mijn vermoeden dat ik de rekeningen van iemand anders aan het betalen ben.

Vervolgens kwam ik op het heldere idee om me nog een keer aan te melden, maar dan met het eerste klantnummer, wat dus niet op mijn eigen gegevens werkte. Daarbij vulde ik mijn oude adres in (ben in februari 2005 verhuisd) en wat bleek: ik was succesvol aangemeld! Toen ik de persoonsgegevens nakeek bleek ik te zijn ingelogd op naam van mijn voormalige huisgenoot die het abonnement wegens mijn verhuizing in februari van mij had overgenomen.

De conclusie is dus duidelijk: Ik betaal al drie maanden de rekening van mijn voormalig huisgenoot! Het is buiten alle proporties dat Casema een dergelijke fout kan maken, waardoor ik tot nu toe 90 euro kwijt ben!

Uiteraard heb ik gelijk gebruikt gemaakt van het o zo handige nieuwe klantensysteem, door via het serviceportal een serviceaanvraag aan te maken. Ik heb het hele verhaal daarin uit de doeken gedaan en voor de duidelijkheid heb ik nog een excel bestand toegevoegd waarin de rekeningafschrijvingen tot in detail staan vermeld. Inmiddels zijn we al ruim een maand verder sinds deze aanvraag is ingediend en ik heb tot op heden nog niks gehoord van Casema, terwijl er na het indienen van de aanvraag werd meegedeeld dat ik zo snel mogelijk zou worden gebeld door een medewerker van Casema.

Ik wacht dus nog steeds op mijn 96 euro en ik vrees dat er deze maand wederom teveel geld zal worden afgeschreven.

Ik heb uiteraard geprobeerd om Casema te bereiken via de klantenservice, maar zelfs als ik op maandagochten, klokslag 08:00 uur bel, krijg ik te horen dat er minimaal 10 wachtenden voor mijn zijn en dat ik beter op een later tijdstip terug kan bellen. Alsof er op enig ander tijdstip dan wel door heen te komen is .

Dit voorval levert mij veel problemen op, aangezien ik nog studeer en 90 euro voor mij een bedrag is wat ik niet zomaar kan missen. Het bedrag wat ze hebben afgeschreven was bestemd voor andere vaste lasten, waardoor ik nu moeite heb om aan al mijn betalingen te voldoen.

Weet iemand of ik Casema in gebreke kan stellen en een vergoeding kan eisen? Het moet toch niet mogelijk zijn voor Casema om hier gewoon mee weg te komen?

Groet,

Pieter

223 2 Rapporteer

is
door isidor - Dec 5, 2005 om 16:44
42 Antwoorden / 7 Vragen

Leg je probleem 'ns voor in de rubriek "Schrijf ons" op de website www.coax.nl

dirck
door dirck - Dec 5, 2005 om 18:08
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Casema,

Tel: 070-7783000

En laat je niet afschepen als ze tegen je zeggen dat je het dure 0900 nummer maar moet bellen.