gu
door gunster Apr 1, 2009 om 14:20
Computers & telefonie

Aanmelden voor mobiel opwaarderen lukt niet

In maart ben ik overgestapt van de Postbank naar de Rabobank. Alles verloopt vlekkeloos m.u.v. het volgende. Op mijn prepaid mobiel heb ik mijn opwaardeermogelijk bij de Postbank beeindigd. Wanneer ik mij nu wil aanmelden via 1244, daar mijn nieuwe rekeningnummer intik, krijg ik de boodschap dat de bank dit nummer weigert. Wél krijg ik 4x een sms van Telfort dat ik niet moet vergeten om binnen 7 dagen mijn opwaardeercode te wijzigen. Op de site van Telfort kom ik niet verder, bij de Rabobank is alles m.b.t. het rekeningnummer nagekeken en o.k. bevonden. Heeft iemand een tip voor mij? (Is het mogelijk dat je bij Telfort alleen bij de girofoon kan opwaarderen??)

928 7 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Apr 2, 2009 om 02:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag gunster, Ik waag een poging: moet u niet eerst bij de rabobank dat regelen met een code van die bank die aan uw rekeningnummer verbonden is? Net zoals in het verleden je dat op die wijze met de PB moest regelen dus. Vervolgens dan dat met Telfort en 1244 intikken e.d. doen, lijkt mij. De code die u nu heeft en bij Telfort geregistreerd staat heeft m.i. alleen met de PB te maken en niets met uw rekening bij de Rabo.

vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Apr 2, 2009 om 02:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@gunster, ik was even te vlug (sorry) u had al contact met de bank gehad. U moet vermoedelijk toch e.e.a. met telfort opnemen. Ik vind niets op hun site dat dat opwaarderen alleen met de pb zou kunnen, ze hebben het over bankrekening. Wel zijn er uitzonderingen, zoals o.a. spaarrekeningen of een rekening zonder betaalpas. Hieronder nog een link van Telfort waar u mogelijk iets aan heeft.

vr.gr.

al
door albertk - Apr 9, 2009 om 22:43
14 Antwoorden / 1 Vragen

http://www.telfort.nl/producten/mobiel/prepay/opwaarderen/

Moet wel kunnen. 'k Zou contact opnemen met telfort.

Opwaarderen met de girofoon is niet meer mogelijk.

gu
door gunster - Apr 9, 2009 om 22:45
6 Antwoorden / 5 Vragen

Ik wil je, alsnog, even bedanken voor jouw antwoord. het wordt langzaam aan een soap omdat het me niet lukt, ondanks chatten met Telfort, bellen naar de klantenservice, op mijn bankafschrift een 5cijferige code krijgen die dan weer niet geaccepteerd wordt. Echt heel slecht. Ik denk dat ik maar een simkaart ga kopen en naar een andere provider overstap.

gu
door gunster - Apr 9, 2009 om 22:47
6 Antwoorden / 5 Vragen

Ook U wil ik nog even bedanken voor uw reactie. Het probleem is nog steeds niet opgelost.

aurora1
door aurora1 - Apr 9, 2009 om 23:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@ gunster, lastig dat het nog niet is gelukt. Ik heb het vermoeden dat u mogelijk opnieuw moet aanmelden met de nieuwe rekening en dan een nieuwe code moet aanvragen of krijgt (die u dan per smsm ontvangt). De code die u binnen 8 dagen dan moet veranderen(?). Missschien moet u bij Telfort dan wel eerst de oude opwaardeer versie/code beeindigen? Ik las nl dat je bij veranderen van rekening je je moet afmelden. De oude code waarmee via de PB opgewaardeerd kon worden vervalt dan lijkt mij. Dwz dat begrijp ik uit e.e.a. via onderstaande link. Maar misschien heeft u dat alles al geprobeerd. Zie nog de link over de procedures over e.e.a.:

vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Apr 10, 2009 om 00:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@gunster, ik zie net dat de url dezelfde blijkt te zijn als ik eerder gaf. De uitgeklapte informatie klapt kennelijk weer in en de link verandert dus niet. Op die site dan even kijken onder wanneer afmelden etc.

vr.gr.