sa
door sandrab Nov 26, 2003 om 11:14
Computers & telefonie

Aansluiten draadloze toetsenbord en muis

Ik heb een draadloze toetsenbord en muis voor mijn pc gekocht (XP). Het toetsenbord lukt wel, maar de muis niet. Er wordt steeds aangegeven dat de 'mouse device program' verwijderd moet worden en daardoor kan hij de nieuwe drivers niet installeren. Het is een aansluiting voor PS/2, het gaat om het merk Qware. Hoe los ik dit op ?

Alvast bedankt voor je reactie.
Met vriendelijke groet,
Sandra Breedveld

4482 5 Rapporteer

petar
door petar - Apr 16, 2004 om 12:12
11 Antwoorden / 0 Vragen

Verwijder alle geinstalleerde drivers voor de toetsenbord en muis.

Start de computer opnieuw en en bij het vragen naar de drivers geef de CD-Rom en installeer de drivers opnieuw.

Mocht u USB hebben, kunt u ook een verlooptje kopen van PS/2 naar USB. Misschien dat het dan wel kan werken.

lstijns
door lstijns - Apr 16, 2004 om 12:12
26 Antwoorden / 1 Vragen

Zou je toch besluiten om een nieuwe setup te draaien schakel dan de ACPI uit door tijdens de setup F5 of F7 te drukken.
Zie ook help en ondersteuning en type in ACPI

lstijns
door lstijns - Apr 16, 2004 om 12:12
26 Antwoorden / 1 Vragen

indien de muis automatisch wordt gedetecteerd door windowsXP zou ik de software niet installeren.
Standaard voldoen de drivers van XP ook.
Installeer alleen de software en niet de drivers.
Sommige drivers zijn namelijk niet getest door de HWQL ( HardWare Quality List)
Zie ook de volgende link:
http://windows.microsoft.com/whistler/compatcenter/en/default.asp?lcid=&gssnb=1
type daar het merk van je muis in!!!!
Succes

mrsempel
door mrsempel - Apr 16, 2004 om 12:12
57 Antwoorden / 3 Vragen

Probeer eerst de bestaande driver voor de muis te verwijderen. (rechts kliken op Deze computer, Eigenschappen, Hardware -> Apparaatbeheer en dan met DEL onder "Muizen en andere aanwijsapparaten" de muis verwijderen.) Start je PC opnieuw en als het goed is herkent Windows nu de nieuwe muis. Gebruik nu de meegeleverde CD en volg de aanwijzingen op het scherm of in de manual. Op http://www.qware.info is eventueel de driver ook te downloaden.
Kleine aanpassing: In de readme in die installatie staat dat je eerst ALLE andere muisdrivers moet verwijderen. Installeer dan de nieuwe driver en start vervolgens je PC opnieuw.

ma
door marijn - Apr 16, 2004 om 12:12
6 Antwoorden / 1 Vragen

Probeer eerst de standaard muis driver te verwijderen. Door rechter muisklik op deze computer en dan apparaatbeheer daarna muis en daarna delete op de standaard driver.