Gerry1969
door Gerry1969 Jun 3, 2018 om 10:55
Computers & telefonie

Aantal vragen

Het is zondag dus voordat dit tere onderwerp wordt verwijderd zijn we een dag verder.
Het valt me op dat het aantal gestelde vragen met sprongen achteruit gaat.
Heeft dit te maken met de aanmeld procedure en cookie/privacy instellingen.
Of weten mensen de site steeds minder goed te vinden?
Ik ben nieuwsgierig naar jullie mening.

OT @tenormin ik had mezelf rijk gerekend maar het  is nu pas juni ipv juli dus nog 5 weken wachten.

2267 21 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 3, 2018 om 10:58
16870 Antwoorden / 202 Vragen

Bij mij is dezelfde vraag naar boven gekomen. Maar het mooie weer kan ook de reden zijn om geen vragen te stellen via een PC.

marita5
door marita5 - Jun 3, 2018 om 11:07
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Gerry1969 ,

1) Vakantie .
2) Probleem met de site , teveel om op te noemen .
3) Mensen krijgen vaak een sneer , dan vind ik het niet gek dat ze niet meer terugkomen .
4) Off topic reacties die nergens opslaan , bv @HK .
5) Flut antwoorden waar een Ts niks mee kan .

tijger1
door tijger1 - Jun 3, 2018 om 11:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien zijn er minder problemen op de wereld? Denk het zelf van niet.

Het inloggen levert ook nog steeds problemen om. Ben je ingelogd, krijg je een blanco pagina.
Moet je rare streken uithalen om weer op de site te komen.

Dat koekie gedoe zal er ook geen goed aan doen.

Ook zijn er de laatste tijd, volgens mij, op tv geen grote problemen behandeld, zoals dat Interbank gedoe, want dan is er ineens een hausse aan vragen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 3, 2018 om 11:54
16870 Antwoorden / 202 Vragen

Hoe dan ook soms een probleem met de site. Bij inloggen zojuist kreeg ik bij deze vraag eerst de opmerkingdat 'deze pagina niet te vinden zou zijn'
Bij opnieuw aanklikken van de vraag is die wel aanwezig.

tenormin
door tenormin - Jun 3, 2018 om 12:08
16837 Antwoorden / 108 Vragen

Het iedere keer inloggen zou een probleem kunnen zijn (voor forumleden die een vraag hebben). Ik krijg er inmiddels een sik van. Maar dat de vragen minder worden heeft niet (alleen)  te maken met het mooie weer. Wat al geschreven is, veel sneren wat kan worden opgevat als "u bent een sufferd". Ook, mensen weten de weg niet meer. Het is niet meer zo simpel om een vraag te stellen. Als ik b.v. weer inlog krijg ik "pagina niet gevonden, probeer opnieuw". Maar het envelopje met getallen staat er wel. Ik weet dat maar weten nieuwe mensen dat, als ze eindelijk ingelogd zijn? Al met al: het is er niet op vooruit gegaan sinds April 2016!
O.T. @gerry, maakt niet uit: hoe langer de voorpret. ;-)

Cookies
door Cookies - Jun 3, 2018 om 12:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En ik naar jouw mening. Beetje vreemd om naar de mening van anderen te vragen zonder je eigen mening uit te spreken.

.......Ik ben nieuwsgierig naar jullie mening........

Gerry1969
door Gerry1969 Jun 3, 2018 om 16:13
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Mijn mening is helder,  waar ik even tijd vind lees ik graag hier op het forum,  dan moet ik niet 3 dagen lang dezelfde 10 vragen bovenaan zien staan.
Misschien moeten we een rondje in een Mustang gaan rijden,  wij samen dat roept vast genoeg vragen op.  :-)

edrick3
door edrick3 - Jun 3, 2018 om 13:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wat dacht je zelf? ;-)
Het is nogal een hele toer om op deze site een beetje de weg te vinden.
In plaats van verbeteringen treden er m.i. steeds meer verslechteringen op.
Vb.: Toon reacties weigert de laatste dagen ook regelmatig. (Had carola83 geloof ik ook al last van). Moet je eerst F5 toetsen en dan werkt het weer. Enz., enz.
Wat mij betreft mogen ze de hele site opdoeken.

Gr
door Grunn1 Jun 3, 2018 om 13:19
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Paar keer pagina heen en weer wil ook wel eens helpen ( maar niet altijd lol)

Gr
door Grunn1 - Jun 3, 2018 om 13:18
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Het is sinds een paar dagen een kloten site om in te loggen. Log je in dan krijg je een wit scherm. Lukt het uiteindelijk toch om bij een vraag te komen reageerd de site nergens op, paar keer pagina terug en hopelijk werkt het dan. Ze hebben het aardig verkloot met al die tracking cookies.

ne
door neodutchio - Jun 3, 2018 om 13:28
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Nu dat er honderden malafide Chinese webshopjes gesloten zijn komen daar geen vragen meer over. Afgelopen jaar leverde dat 50 topics op. En zo zullen er wel meer voorbeelden zijn van eerdere vragen wat nu veel minder voorkomt.

me
door mein33 - Jun 3, 2018 om 13:49
5658 Antwoorden / 28 Vragen

4) Off topic reacties die nergens opslaan , bv @HK

Die zal zich nu, naar ik aanneem, wel een paar dagen rustig houden na de openbare terechtwijzing door de redactie.

tenormin
door tenormin Jun 3, 2018 om 14:35
16837 Antwoorden / 108 Vragen

@mein33, ik las dat niet als een openbare terechtwijzing: er stond dat er teveel "off topic" antwoorden werden gegeven. Als we tenminste over hetzelfde onderwerp van HK praten: Miele en wasmiddelen.

me
door mein33 Jun 3, 2018 om 14:43
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@tenormin,

Ander topic nl. :  Miele V5869 wasmachine.

ma
door maarten heest - Jun 3, 2018 om 13:57
463 Antwoorden / 0 Vragen

Stel je komt hier geheel blanco, fris, fruitig en onschuldig vragen of iemand tips heeft omdat je een kerdiet met een veel te hoge rente hebt.
En je krijgt dan als antwoord  'U hebt toch zelf dit contract getekend en dit geld geleend. Waarom heeft u juridische bijstand nodig?'
Gevolgd door een respectllos oordeel -geen vraag hè-  'En wat is te hoog? Te hoog om nu af te betalen? Of te hoog omdat de rente gestegen is? Te hoog omdat de rest goedkoper is? Te hoog omdat ik een klok hoor luiden, maar niet weet waar de klepel hangt?'
Zoals Marita5 hierboven al zegt sneren, off topic en flutantwoorden.
Mensen hebben wel wat beters te doen dan zich te laten afzeiken.

me
door mein33 Jun 3, 2018 om 14:38
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@maarten heest,

Vandaar dat de redactie het nodig heeft gevonden om een bijdrage van u in het topic "Bent u ook benaderd"  te moeten verwijderen.  ;-))

ne
door neodutchio Jun 3, 2018 om 16:39
5157 Antwoorden / 12 Vragen

En heeft u ook gezien op wie ik gereageerd heb? Leuk dat u mij quote, maar dit is zeker geen sneer of offtopic reactie. Zeggen dat iets te hoog is zegt niets. Wie zegt immers dat het te hoog is?

Overigens is quoten zonder bronvermelding strafbaar.

Gerry1969
door Gerry1969 Jun 3, 2018 om 18:53
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Maarten,  wat is er niet waar aan mijn antwoord wat je citeert.  Mensen zijn hebberig en willen dure nieuwe telefoons,  auto's op afbetaling  en dure boodschappen doen.  Ineens is er dan de man met de hamer en moet er geleend worden.
Ik heb veel respect voor mensen die zich met weinig moeten redden maar totaal geen voor mensen die los leven en dan roepen  ooohh FF 3 jaar de wsnp in.

diumenge
door diumenge - Jun 3, 2018 om 14:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Of mensen die alleen met "Idem" reageren...

hansje klein
door hansje klein - Jun 3, 2018 om 15:03
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Het is een een multiple-antwoord, net zoals de reacties hier ook erg divers zijn ...

Bovendien zie ik de terugloop niet direct als een V&B-probleem. Ik volg nog twee andere consumentenfora en zie dat daar ook een neerwaardse ontwikkeling is en er óók meer meningen dan goede onderbouwingen worden gepost. Mogelijk worden ook consumenten elders, dus ook via omroepprogramma's, tijdschriften, vakfora en kranten beter geïnformeerd dan in het verleden en weten consumenten zich via zoekmachines beter zelf te helpen.

Primair is voor mij op twee omroepfora de inmiddels te scherpe ondertoon van de 'vaste vrijwilligers' die zó grimmig is geworden, dat zèlf de moeite voor een bedankje/feedback van de vraagstellers bijna niet meer voorkomt. Vraagsteller haken gewoon af, voelen aan, dat hun onderwerp niet in het middelpunt staat, maar gedoe bij de deelnemers onderling.

Eén van de oorzaken van de onbeheersbare wildgroei en het afgeven op collega-deelnemers is het ontbreken van een zichtbare moderatie. Ik heb op de geciviliseerde community van de Consumentenbond in een heel  jaar niet zoveel gekif meegemaakt dan bij de omroepen bij elkaar in één enkele week tijd.

Wanneer je hier dus je eigen mening, onderbouwd als serieus antwoord op een serieus gestelde vraag plaatst, vallen 'de apen' meteen respectloos over je heen! en de moderator ... die kan niet anders volgens de schamele spelregels, dan na een klacht van een reageerder de topic te sluiten/verwijderen!

... wacht maar eens af wat er hierna voorspelbaar gaat gebeuren ... en maandag uw topic eruit ligt!

me
door mein33 Jun 3, 2018 om 15:32
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Wanneer je hier dus je eigen mening, onderbouwd als serieus antwoord op een serieus gestelde vraag plaatst, vallen 'de apen' meteen respectloos over je heen! en de moderator ... die kan niet anders volgens de schamele spelregels, dan na een klacht van een reageerder de topic te sluiten/verwijderen!

En dit vindt u een 'respectvolle' benaming ?

edrick3
door edrick3 Jun 3, 2018 om 15:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mein33, mag toch aannemen dat HK ons niet als apen betitelt, mede gezien de '    ', maar doelt op de 'apenrots'.

tijger1
door tijger1 Jun 3, 2018 om 16:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@edrick3

Uit het profiel van HK.

Quote.

n probleem is, haal ik soms interessante antwoorden resp. andere zienswijzen voor een vraagsteller naar boven. Mijn eigen topics worden/werden standaard door 'de V&B-apen' onderuitgehaald, dus concentreer ik me eerder op passende vragen/antwoorden

Quote.

edrick3
door edrick3 Jun 3, 2018 om 17:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tijger1,
Maar HK schrijft daar óók (en eerder): Het zijn echter maar een handjevol apen op de V&B-forum-rots, die dominant voor zelfbenoemde semi-moderator spelen.

me
door mein33 Jun 3, 2018 om 18:01
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Laten we er a.u.b. voor waken, mij zelf m'n voorgaande reactie verwijtend, dat ook dit topic niet wordt ondergesneeuwd door te reageren op iemand die meent deelnemers, die een beetje tegengas geven, als ' .....' te moeten kwalificeren.

Er zijn hier in het recente verleden al veel te veel topics overgenomen, waar de topicstarter in het geheel niets mee is opgeschoten, maar alleen maar door in verwarring is geraakt, om vervolgens maar af te haken. Verder wil ik er maar over zwijgen.

Vr.gr.  mein33

tijger1
door tijger1 Jun 3, 2018 om 20:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@edrick3
Maar u schrijft: mag toch aannemen dat HK ons niet als apen betitelt enz......

Ik weet niet precies wie u met “ons” bedoelt, maar zijn benaming is in ieder geval wel gericht aan mij.

Cookies
door Cookies - Jun 3, 2018 om 18:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Mijn mening: dit forum (net als die van de andere publieke omroepen) is veel te oubollig en te stoffig. Daar helpt geen vrolijk kleurtje bij. Zelfde speelt ook bij de uitzendingen van Kassa, Radar enz. En nog verder door: speelt ook bij veel NPO programma's. Teveel ouderen, te weinig jongeren.

Maar net als bij V&D hebben ze dat bij de omroepen veel te laat door, dus eigenlijk al een zinkend schip.

edrick3
door edrick3 Jun 3, 2018 om 18:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Toch nog maar even OT:
Je avatar (tijdelijk?) aangepast nav reacties op bovenstaand antwoord?
LOL

aurora1
door aurora1 Jun 3, 2018 om 22:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is dat een foto van degenen die @hk bedoelt? Deze nieuwe avatar? Ik zal dan eens kijken wie erop te herkennen zijn.

Cookies
door Cookies - Jun 3, 2018 om 18:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En wat die door @HK geprezen community van CB betreft: die gasten daar zijn alleen maar bezig om hun eigen hachie (lees: baantje) te redden door zoveel mogelijk betalende zieltjes binnen te halen. Want ook daar telt: teveel leden zijn 60/70+, ze hebben jong nodig.

Als je even een pdfje wil lezen (waar ze om de haverklap reclame voor maken in de community), moet je wel eerst even een emailadres door geven. Volslagen nonsens, een pdf kun je ook op de site zetten.

hansje klein
door hansje klein Jun 3, 2018 om 19:42
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Carola83 ...

Ik gaf de CB-community aan als een goed voorbeeld voor een geciviliseerde manier van met elkaar willen omgaan en ... de geduldige manier van modereren bijna 24/7, die hier 100% ontbreekt.

Het beleid van de Bond is echter voor mij de achterliggende reden geweest om daar niet meer actief te zijn, ondanks de goede toon op hun forum. De CB is inderdaad verouderd en dramt een beleid door van dezelfde oubollige leeftijd. Voor iedere vraag om actie krijgen de leden de mededeling, dat er helaas geen financiering mogelijk is. De laatste processen hebben ze verloren en het nu komende bodemproces gaat over het sjoemelen (prijsafspraken) van Philips met de prijzen van de (oude) beeldbuizen. Er komt een proces, maar zèlfs wanneer Philips tot een vergoeding zal worden gedwongen(?), kan niemand meer het oude toestel of de aankoopbon als bewijs laten zien. Zouden misscien nog tien leden de bonnetjes hebben gevonden op zolder ... je krijgt dan niet het aankoopbedrag terug, maar hoogstens een paar tientjes m.b.t. de beeldbuis, een klein aandeel van de aanschaffingsprijs dus.

Ik weet niet waar die mee bezig zijn, maar m.i. zijn ze helemaal de weg kwijt en verliezen steeds meer leden ondanks de inspanningen die Carola heeft aangehaald.

gsm
door gsm - Jun 3, 2018 om 22:20
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het is wel raar dat je al bent ingelogd bij BNNVARA, waar je wel ingelogd kunt blijven en dan toch nog telkens opnieuw extra moet inloggen voor Vraag & Beantwoord. Voor de rest is het volkomen normaal om te moeten inloggen bij een forum. Iedereen, dus niet alleen de haantjes de voorsten, moet hier een antwoord kunnen geven op een vraag, zelfs nadat er al een ander goed antwoord is gegeven. Het kan hierbij gebeuren dat een antwoord twee keer of vaker wordt gegeven of niet geheel klopt. Mijn idee: Val daar dan niet over en beperk je tot het antwoorden op de vraag en lever nooit alleen maar commentaar op antwoorden van anderen. Het zou naar mijn mening dus al veel helpen als puur commentaar op de antwoorden van anderen achterwege zou blijven en consequent verwijderd zou worden.

Sommige commentaren zijn ronduit boosaardig te noemen en dragen nergens toe bij, zoals in dit voorbeeld van g...2, citaat:
maandag 20 jan 2014, 18:35
Beste
Zoals een aantal anderen schrijf jij ook hier de grootst mogelijke kul.
Voor jou ook het advies, verdiep je eerst eens in de materie en laat dan je onzin los op een forum waarin je geacht wordt een advies te geven over een serieus onderwerp als een virusscanner. Het feit dat je van geen toeten of blazen weet bewijs je al door te beweren dat AV tests alleen voor oudere systemen bedoeld zou zijn en dat Windows 8.1 door zijn, wat jij beweerd, verbeterde beveiliging op zich al veilig zou zijn. Als je op de link zou klikken die ik en Aurora hebben gegeven zou je kunnen zien dat er voor elke Windows versie, dus Windows-XP, Windows-Vista, Windows-7 en ook Windiws-8, aparte tests zijn, en je begrijpt ook helemaal de werking van computervirussen en andersoortige malware en de bestrijding daar van totaal niet... We laten het hier maar bij, ik hoop alleen dat vragensteller zich niet door dit soort onzin laat leiden. Echt niet te geloven dit. Friedrich von Schiller, Duits filosoof geboren in 1759 schreef eens: Tegen zulke domheid strijden zelfs de goden vergeefs". Man als je nu geen onderbouwde beweringen kunt doen, ga dan lekker vissen, dan breng je een systeem van een ander ook niet in gevaar met je ongebreidelde quatsch... Wat vind je nou zelf van dergelijk commentaar? Als jij en bepaalde andere lieden je nou eens zou kunnen beperken tot een geniaal en wel doordacht antwoord geven op de vraag, dan zou dat wel zo prettig zijn.

hansje klein
door hansje klein - Jun 4, 2018 om 00:02
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Er schijnt een probleem te zijn met mijn gebruikte uitdrukking: "apen op de apenrots" resp. "V&B-apen".

Betekenis: Benaming voor een organisatie of sector waarin mensen zich gedragen als leden van een apenkolonie. De leider, het alfadier, 'straalt autoriteit uit naar de apen om hem heen, die op hun beurt door hun lichaamstaal, beleefdheden en het geven van gunsten hun lagere positie bevestigen' (Groene Amsterdammer).
Ook dit kan met de Haagse apenrots ('de dito politiek') bedoeld worden.

Ik gebruik de uitdrukking V&B-apenrots niet als belediging, maar als een heersende toestand, dat één of enkele deelnemers te dominant, te luidruchtig en te vaak aanwezig zijn en enkele 'lagere' apen dit slechte voorbeeld al bijna automatisch volgen zonder klaarblijkelijk over een eigen menig na te denken. Helaas is deze apen-colonie bijna altijd actief op de V&B-rots.

Het zou toch normaal zijn, wanneer een deelnemer een antwoord van een reageerder krijgt en daarop reageert i.p.v. reageerders die op reageerders gaan reageren. Ts kan zèlf uit meerdere verschillende antwoorden het passendste uitzoeken. Momenteel staat de vraag van de TS NIET (meer) in het middelpunt omdat meningen en opmerkingen van de V&B-apen overheersen.

ma
door maarten heest - Jun 4, 2018 om 00:06
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo heer Klein, beetje pittig uitgedrukt maar in essentie de spijker op z'n kop. Mijn complimenten!
Er is hier geen moderatie, wel een aanmodderatie...

wi
door wilhelmina59 - Jun 4, 2018 om 09:24
516 Antwoorden / 0 Vragen

Geen teer onderwerp maar een frustratie van maanden. Niet kunnen inloggen, witte velden, cookies en meer van deze ellende.
Vraag mij serieus af of men bezig is om dit forum om zeep te helpen. De "buren" hebben ook probleen maar die spelen het op een andere manier.

hansje klein
door hansje klein - Jun 4, 2018 om 10:23
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Maarten Heest ...

Wanneer de reageerders zich langzaam ervan bewust worden en zich weer op de gestelde vragen kunnen gaan concentreren, wordt de kwaliteit, óók van dit forum alleen maar weer beter.

Nu wil ik absoluut niet een nieuwe aap op de apenrots zijn, maar ik stel gelukkig successieve wèl vast dat meerdere deelnemers tenminste niet als onderdanige aap in de hierarchie willen meelopen en óók liever op deze betere kwaliteit van 'ons' forum letten.

Of de beheerder hier, behalve de contrôle, nog consequenties uit trekt, dat weet ik niet. Vermoedelijk is een moderator in het huidige concept nog niet voorgezien, vooral niet in de budgettering, maar mijn mening is, dat consumentenzaken voor omroepen een trekpleister is met toenemende tendens en wie weet, krijgt V&B dáárom ooit meer budget om meer aandacht aan de site en moderatie te kunnen schenken.

Van de beheerder heb ik inmiddels vernomen, dat vanaf nu vraagstellers standaard achteraf! gevraagd zullen worden om een respons te plaatsen. Omdat bijna alle vraagstellers momenteel voortijdig afhaken, een goede gelegenheid voor de vraagstellers om daarmee ook de kwaliteit van de antwoorden (of het gezeur onderling) te kunnen beoordelen in hun feedback. Een m.i. positieve en constructieve maatregel dus! Mijn motivatie voor een deelname (deels irritante? bijdragen) wordt goed verwoord bij Sallust:

"Neem de tijd om je goed voor te bereiden en heb je dit zorgvuldig gedaan, dan ga er voor, vol overgave"  (Sallust)

Redacteur
door Redacteur - Jun 4, 2018 om 14:12
1055 Antwoorden / 62 Vragen

Sommige deelnemers merken terecht op dat er nogal eens terzijdes worden geplaatst aan het adres van andere gebruikers. Beperk je tot het beantwoorden van vragen, daar zijn de vragenstellers én bezoekers van het forum het meest mee geholpen. Des te beter als dit op vriendelijke toon kan!

Als je een offtopic bijdrage ziet, geef die dan aan ons door via Rapporteer.

Hartelijk dank voor de input. We kampen nog met naweeën na vernieuwing van de cookie-banner.
Onze technische mensen zijn ermee aan de slag.

Ervaar je een technisch probleem? Meld het dan via kassa-online@bnnvara.nl

De redactie