dj
door djeeem Nov 6, 2008 om 13:10
Computers & telefonie

Abbonement stilzwijgend verlengt

Ik heb een ADSL abbonement lopen bij orange.
dit contract heb ik afgesloten voor 2 jaar en deze periode is al voorbij.
Nu wilde ik overstappen naar tele 2 en die vertelde mij dat ik zelf adsl en tv op moest zeggen als ik gebruik wilde maken van hun diensten.

Ik belde Naar Orange (nu ONLINE) en de medewerker vertelde mij dat mijn abbonement doorloopt tot 31 augustus 2009 omdat ze dit stilzwijgend hebben verlengt met een jaar.

Mijn vraag is of ze dit zomaar mogen doen en of ik dan werkelijk nog een jaar vast zit aan dit abbonement.

230 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 6, 2008 om 13:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas mag dat nog steeds als het in de voorwaarden staat.

De tweede kamer is hier wel mee bezig , bv door verplicht te stellen dat de abonnee tijdig bericht moet krijgen en opzeggen met

1 maand moet mogelijk gemaakt worden.

Maar het is nog niet zover dus zit je er zeer waarschijnlijk tot die datum aan vast.

Zeg wel tijdig b.v 3 maanden voor die 31 aug.2009 op schriftelijk met bericht van ontvangst.

succes hans.

ve
door verwijderd - Nov 6, 2008 om 14:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je even de contractvoorwaarden eerbij pakt van het abonnement dat je toen hebt afgesloten, dan zul je zien dat je abonnement telkens stilzwijgend wordt verlengd met een jaar. Daar heb je je destijds dus akkoord mee verklaard. Dus zit je er - helaas - nog een tijdje aan vast, want je had ruim van tevoren moeten opzeggen.

Wat je nu wel kunt doen, is reeds nu een opzegging versturen voor 31 augustus 2009. Je zou ook kunnen informeren wat het kost om het abonnement af te kopen.

ve
door verwijderd - Nov 6, 2008 om 15:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

highlights online/orange
["

Hoe lang duurt de overeenkomst?

De overeenkomst voor ADSL (met
of zonder telefonie) duurt standaard 1 jaar. Het kan zijn dat er een
andere termijn met u is afgesproken. In dat geval staat dit
uitdrukkelijk vermeld in de correspondentie van Online.
Na afloop van de termijn van 1 jaar wordt de overeenkomst telkens
automatisch met 1 jaar verlengd. Als u niet wilt dat de overeenkomst
met 1 jaar wordt verlengd, kunt u hieronder lezen hoe en op welk moment
u de overeenkomst met Online kunt opzeggen (artikel 4).
"]
De opzegtermijn is 1 maand. Er kan niet via e-mail opgezegd worden.
Als tussentijds opgezegd wordt dan moeten de abonnementskosten tot einde overeenkomst betaald worden.
Leuker kan Online/Orange het niet maken, helaas.

ve
door verwijderd - Nov 6, 2008 om 15:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste djeem: Als aanvulling wat anderen al hebben geadviseerd, zeg je abonnement ruimschoots van te voren op: bijvoorbeeld in Mei volgend jaar, doe dit inderdaad schriftelijk, en (althans de meeste providers vragen er om) doe er een kopie van je identiteitsbewijs bij. Ook zou ik je willen adviseren dit alles aangetekend op te sturen. Pas als je een schriftelijke bevestiging van orange hebt ontvangen, kun je daadwerkelijk gaan overstappen, na de periode dus: 31 augustus 2009 (Overigens: KPN is sinds kort begonnen met de nieuwe norm, en heeft op dit moment, een opzegtermijn van maar een maand, zelf hebben wij internet-plus bellen van kpn, en het werkt, na veel kinderziektes, nu toch echt best goed) 8mb download, 1mb upload, en bel onbeperkt altijd (nationale nummers alleen, 0900 nrs zijn uitgesloten, alsook naar mobiele nrs. bellen) voor 50 euro per maand, ex btw , mooi vindt ik nu wel, dat je slechts een maand opzegtermijn voortaan hebt bij KPN...Succes, Gr. Henri