ma
door mailoboomer Jan 14, 2012 om 10:08
Computers & telefonie

Abonnement

Geachte Hr Mevr,

Vorig jaar ben ik overgehaald door T-Mobile om over te stappen naar Online omdat wij al vele jaren Mobile telefoon hadden konden wij goedkoop internet-telefoon en TV afsluiten. Wat hun aanboden klonk erg intresant, maar wilde het eerst nakijken bij mijn toen huidige Provider UPC en inderdaad het zou mij rond de 50 euro schelen. Dat is een boel geld PM. Nogmaals echt nagevraagt of het inderdaad zo was en ja ik had dezelfde aanbod als bij UPC nou de keus was dus snel gemaakt. Overstappen dus.. Het begon al dat die man kwam die alles kwam aansluiten, kreeg 10 meter kabel door mijn kamer heen, hij zette het kasje ergens neer waar wij goed beeld hadden en hij verdween.. kosten 95 Euro aansluit kosten.. nou de rest deed het goed totdat wij een film op wilde nemen!! Nou daar begon het gezeik, nee mevrouw dan moet U een kasje kopen van 395 Euro ik was desduivels. Nou mijn keus was snel gemaakt en ik stapte met mijn Tv over naar Upc totdat ik ook de rst op wilde zeggen, wat Niet ging want ik zat vast aan een 2 Jarig Contract.. de rekening zal normaak 47.50 wezen maar wij kregen het voor 37.50 zolang het Contract duurden! Maar mijn rekeningen zijn tussen de 45 en de 66 Euro in de Maand. Nu heb ik mijn Machtiging ingetrokken mede doordat ik begin December gebeld heb, en zei mij binnen 3 weken zullen terug bellen, nou tot op heden nog niet 1 telefoontje terug gehad..Hoe kom ik van die 2 Jarig Contract AF??? Normaal en overal is dat toch een 1 Jarig Contract?? Ik baal hier verschrikkelijk van, hoop dat ik een antw van U mag Ontvangen?

Met Vriendelijke Groet Cristine Taal

2039 20 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jan 14, 2012 om 10:43
11707 Antwoorden / 51 Vragen

Geen verstandige zet om de machtiging te stoppen. U heeft een contract voor twee jaar, dus u zult twee jaar moeten betalen, of u het leuk vind of niet. U bent terwijl uw contract net begonnen was wéér overgstapt naar upc, dus u heeft willens en wetens twee abonnementen die u beiden zult moeten betalen. En icassokosten zijn hoog, klik hier.

stacey
door stacey - Jan 14, 2012 om 11:38
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=mailoboomer schreef op zaterdag 14 jan 2012, 10:08]Geachte Hr Mevr,

nou de rest deed het goed totdat wij een film op wilde nemen!! Nou daar begon het gezeik, nee mevrouw dan moet U een kasje kopen van 395 Euro ik was desduivels.

Hoe kom ik van die 2 Jarig Contract AF??? Normaal en overal is dat toch een 1 Jarig Contract?? Ik baal hier verschrikkelijk van, hoop dat ik een antw van U mag Ontvangen?

Je had een decorder ipv een Recorder bij abo dan zeker ?
Voorwaarden / specificaties van abo niet bekeken voor afsluiten ?

En nee, er zijn niet alleen maarr 1 jarige contracten,
als jij accoord gaat met 2 jaar (om er een gratis decoder bij te krijgen ? ) zit je er dus ook gewoon 2 jaar aan vast......
Storneren of machtiging blokkeren gaat je enkel meer problemen en hogere (incasso) kosten opleveren..........

Dus je zult gewoon moeten betalen en je abo uitzitten en een volgend keer jezelf beter informeren voor je (zomaar) over stapt.......

ma
door mailoboomer - Jan 15, 2012 om 13:20
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb de machtiging ingetrokken!! Dat wilt niet zeggen dat IK niet Betaald!!! Ik hou het zelf in de hand, dat is wat ik Nu gaat doen...

ro
door ron530 - Jan 15, 2012 om 14:10
4084 Antwoorden / 17 Vragen

U bent zelf een contractwijziging aangegaan dat betekent dat er een nieuwe periode gaat lopen, in uw geval 2 jaar. Dat u geen films op kan nemen heeft alles met de decoder te maken deze heeft die optie niet en daar is de prijs ook naar. U stelt ook dat het verschil in maand bedrag 50 euro is ten opzichte van upc, kan niet kloppen providers liggen niet bijster ver uit elkaar qua prijsstelling. De machtiging eenzijdig intrekken is zowiezo niet mogelijk want is een onderdeel van het contract. Geen slimme actie dus. Wat betreft het contract die zal uitgediend moeten worden en de tussentijdse overstap naar upc geheel voor eigen rekening.

stacey
door stacey - Jan 15, 2012 om 14:24
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=mailoboomer schreef op zondag 15 jan 2012, 13:20]Ik heb de machtiging ingetrokken!! Dat wilt niet zeggen dat IK niet Betaald!!! Ik hou het zelf in de hand, dat is wat ik Nu gaat doen...

Nou dat schiet veel op..............betalen moet je het toch, je hebt er nu als je het zelf gaat regelen enkel meer werk aan en groter risico op extra (incasso) kosten als je een keer te laat bent met betalen.........

ma
door mailoboomer - Jan 15, 2012 om 19:56
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb geen zin in jullie mening..

Ik betaal naar een Factuur van hun kant, ik wil gewoon een Factuur hebben voor wat ik betaald en waarvoor ik betaald, ik krijg nu geen factuur met waarvoor ik betaald, ik ben van mening dat ik daar recht op heb!!!!

Maak je geen zorgen, alles wordt optijd betaald, daar ben ikzelf bij en verantwoordelijk voor..

stacey
door stacey - Jan 15, 2012 om 19:58
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=mailoboomer schreef op zondag 15 jan 2012, 19:56]Ik heb geen zin in jullie mening..

Dan hoef je ook niet hier Jouw mening te verkondigen.........

mahadma
door mahadma - Jan 15, 2012 om 20:01
11707 Antwoorden / 51 Vragen

@mailoboomer,

vaak krijg je via internet een factuur.

En als je geen zin hebt in onze mening, wel dan is dit topic snel ten einde.

En of je en hoe je betaald maakt ons hier echt niets uit.

Het ga u goed.

diumenge
door diumenge - Jan 15, 2012 om 20:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Typisch geval van consument laat zich overhalen (voorliegen), blijkt toch niet voor een dubbeltje op de eerste rij te kunnen zitten en vervolgens is iedereen fout behalve consument zelf. Als je een twee-jarig contract aangaat moet je wel weten waar je aan begint.

ma
door mailoboomer - Jan 15, 2012 om 20:21
5 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad

godefrieda
door godefrieda - Jan 15, 2012 om 21:14
195 Antwoorden / 12 Vragen

Als u kunt aantonen dat T-Mobile u heeft misleid dan wel dwaling heeft toegepast bij de aanvraag, dan kunt u het tweejarig contract/overeenkomst ontbinden op grond van dwaling.

eenigma
door eenigma - Jan 16, 2012 om 00:10
252 Antwoorden / 14 Vragen

Tja dit is naar natuurlijk en je voelt je slachtoffer van een gemene truc maar voor de wet ben je zelf aansprakelijk en verantwoordelijk. Kijk je begint met te zeggen dat T-mobil je heeft overgehaald maar weet je mensen worden niet overgehaald als ze dat niet willen hoor, jij dacht dat je voor 50 euro minder precies hetzelfde zou krijgen en daarom was je maar al te graag bereid je over te laten halen, daar heeft T-mobile niet erg zijn best voor hoeven doen.

Volgens de wet ben je zelf verantwoordelijk als jij een contract afsluit om alle voorwaarden en regeltjes te lezen en daarmee akkoord te gaan en T-mobile zal het allemaal wel keurig in het contract hebben gezet dat jij getekend hebt. Dat die aardige verkoper aan de telefoon jou naar de mond heeft gepraat en je alles mooier heeft voorgesteld dan het was kan je nooit bewijzen.

Als ik op de website van T-mobile kijk zie ik dat een tv abonnement hetzelfde systeem is als digitenne en altijd gekoppeld aan een pakket, de extra kosten komen dus hoogst waarschijnlijk voor het bellen want je hebt dan voor dat bedrag vermoed ik het "Bellen soms" abonnement. Heb je inderdaad dit pakket internet-bellen-tv dan zullen de kosten voor bellen snel oplopen. Op je account-pagina bij T-mobile moeten de overzichten daarvan wel te vinden zijn zodat u kan zien waarom je die bedragen moet betalen

Kortom, je zit dus vast aan een 2 jarig contract en zal goed op moeten letten wanneer je het op moet zeggen en op welke manier, lees de voorwaarden dus heel goed na en zeg op tijd op. Beschouw het als een dure en vervelende les om altijd heel goed de voorwaarden te lezen en je te informeren niet alleen bij de verkoper maar ook door eerst op internet informatie op te zoeken en bedenk dat je deze fout maar 1 keer maakt want dit overkomt je echt noooooit weer ;-)

Youp van het Hek actie tegen T-mobile en andere klantenservice die geen service geven

Cookies
door Cookies - Jan 16, 2012 om 00:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=mailoboomer schreef op zondag 15 jan 2012, 19:56]

Ik betaal naar een Factuur van hun kant, ik wil gewoon een Factuur hebben voor wat ik betaald en waarvoor ik betaald, ik krijg nu geen factuur met waarvoor ik betaald, ik ben van mening dat ik daar recht op heb!!!!

Je gespecificeerde factuur kun je op hun site vinden!

Bij Online kan je niet met acceptgiro betalen. Ze rekenen 4,50 als de automatische incasso mislukt.

pino123
door pino123 - Jan 16, 2012 om 08:04
2776 Antwoorden / 14 Vragen

@TS,

Heb je zwart op wit, wat je krijgt? Ik neem aan toen je het contract aanging dat je iets hebt thuisgestuurd gekregen waarop staat van de maandelijkse kosten zijn en wat je daar voor terug zou krijgen. Kan je dat hier plaatsen? Geeft ons weer wat meer inzicht in de vraag. En verder blijf inderdaad gewoon de rekeningen betalen, anders krijg je meer gezeur dan je lief is.

rj
door rjw - Jan 16, 2012 om 09:57
3360 Antwoorden / 5 Vragen

Wat me nog niet duidelijk is, is of de opnamemogelijkheid beschreven staat in de beschrijving van de service waar u een contract voor heeft.

godefrieda
door godefrieda - Jan 19, 2012 om 21:25
195 Antwoorden / 12 Vragen

Is het al opgelost?

ma
door mailoboomer - Jan 19, 2012 om 23:04
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik betaal mijn maandelijkse Factuur gewoon aan Online en ga met alles terug naar Upc, dan nog ben ik het zelfde kwijt Pm met UPC weer als klant.. Kwestie opgelost en geen narigheid meer.. Wel hou ik zelf de afschijving van Online zelf in de hand.. Kan ik niet vergeten want ik laat het via mijn Bankrekening automatich van mijn Bankrekening afschrijven,,

Hiermee is het voor mij Afgelopen met Online!!!!

ro
door ron530 - Jan 20, 2012 om 22:49
4084 Antwoorden / 17 Vragen

@ mailoboomer, het is een dure les maar als je ergens goed zit en de provider voldoet aan de wensen die jij er aan stelt, moet je niet voor goeiekoper gaan. Ik kan wel legio bedrijven opnoemen maar aan het eind van de rit zit je wel met de hoge kosten.

ma
door mailoboomer - Jan 21, 2012 om 10:29
5 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad een dure les, maar overal leer je van.. Fijn weekend allemaal..

al
door alfonds - Feb 14, 2012 om 10:39
2 Antwoorden / 0 Vragen

De meeste internet, bellen en TV abonnementen zijn 1-jarige contracten. Volgens mij is T-mobile op dit moment de enige aanbieder van 1 en 2 jarige abonnementen. Het is op de website van T-mobile zeer onduidelijk aangegeven of je een 1 of 2 jarig internet,bellen en TV abonnement af gaat sluiten. Het is altijd verstandig om op zoek te gaan naar goedkopere internet,bellen en TV abonnementen, maar je moet wel goed zelf de voorwaarden lezen. Vaak weet de verkoper de voorwaarden niet eens. Zoek het even zelf op of ga even naar een vergelijkingswebsite voor internet,bellen en TV abonnementen. Lijkt me een wijze les die je hier geleerd hebt. Je kan trouwens altijd onder je contract uit als je de bereid bent om een boete te betalen.