pi
door pierenthea Sep 10, 2012 om 14:01
Computers & telefonie

Abonnement opzeggen per 1okt.

Ik heb een tweejarig abonnement via Simpel. Kan ik dit opzeggen wegens b.t.w.verhoging ingaande 1 oktober?

554 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee.
Simpel verhoogd de BTW niet dat doet de overheid.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 14:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wel apart, Telfort gaf een mailtje aan mijn man, dat hij het mocht opzeggen

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 14:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Buiten dat, als je overstapt wordt je ook geconfronteerd met een btw-verhoging....

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 14:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

pierenthea schreef op maandag 10 sep 2012, 14:19: Wel apart, Telfort gaf een mailtje aan mijn man, dat hij het mocht opzeggen

Dan hebben ze waarschijnlijk meteen een andere tariefsverhoging doorgevoerd!
BTW-verhoging alleen is geen reden tot opzegging!

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2012 om 13:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het goed is moet je bericht hebben gehad dat de btw omhoog gaat en keuze dat je het kunt opzeggen. Maar Synio verhoogd niet

ve
door verwijderd - Sep 17, 2012 om 17:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

natuurmens schreef op maandag 17 sep 2012, 13:27: Als het goed is moet je bericht hebben gehad dat de btw omhoog gaat en keuze dat je het kunt opzeggen. Maar Synio verhoogd niet

Onzin. BTW verhoging is geen keuze, maar een plicht. Bedrijven bepalen niet zelf het BTW percentage dat ze willen rekenen.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2012 om 20:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had de zefde vraag.

Hierop heb ik gebeld met de KPN. Een hele aardige man heeft mij even in de wacht gezet omdat hij het helemaal voor mij ging uitzoeken.

Wat blijkt: (dit is zo bij KPN of dit overal zo is weet ik niet)

- Omdat ik in de oude regeling val (contract afgesloten voor maart 2012) ga ik geen BTW verhoging betalen. Contracten die na die tijd afgesloten zijn wisten dat er een BTW verhoging aan kwam en moeten deze dus wel betalen.

Wil je duidelijkheid mijn tip: Bel even met je proveider en vraag het ze daar.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2012 om 21:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

jelmar123 schreef op maandag 17 sep 2012, 20:40: Ik had de zefde vraag.

Hierop heb ik gebeld met de KPN. Een hele aardige man heeft mij even in de wacht gezet omdat hij het helemaal voor mij ging uitzoeken.

Wat blijkt: (dit is zo bij KPN of dit overal zo is weet ik niet)

- Omdat ik in de oude regeling val (contract afgesloten voor maart 2012) ga ik geen BTW verhoging betalen. Contracten die na die tijd afgesloten zijn wisten dat er een BTW verhoging aan kwam en moeten deze dus wel betalen.

Wil je duidelijkheid mijn tip: Bel even met je proveider en vraag het ze daar.

Volgens mij heb je z`n uitleg verkeerd begrepen of zat hij uit z`n nek te l*llen.........
Kpn moet gewoon 21 % afdragen vanaf 1 oktober en je maakt mij niet wijs dat ze dat voor al die eerdere klanten zelf alles gaan bijleggen..........

Dit staat op hun site:
--Met ingang van 1 oktober 2012 geldt in Nederland het nieuwe standaard btw-tarief van 21%.
Over diensten die vanaf 1 oktober worden afgenomen, betaalt u het nieuwe btw-tarief.
Diensten waarvan vóór 1 oktober GEBRUIK IS GEMAAKT, vallen nog onder het oude tarief van 19%

--Ik ben het niet eens dat er 21% btw wordt geheven, want in het contract staat 19% btw vermeld
De overheid heeft wettelijk bepaald dat per 1 oktober 2012 het btw-tarief wordt verhoogd van 19% naar 21%.
Indien er op of na 1 oktober 2012 te weinig btw is geheven, heeft een leverancier zelf te allen tijde het recht om de meer verschuldigde btw in rekening te brengen aan de afnemer.--

En de opgegeven reden haha contracten na dan en dan afgesloten wisten van de btw verhoging dus die moeten wel betalen haha.......ja en dan ?! alsof er een keus bestond en ze voor die 21% kiezen, alles van 19% wordt 21 %.......

ve
door verwijderd - Sep 17, 2012 om 21:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is het probleem dat je hebt met SImpel?