bi
door biancastok Apr 4, 2016 om 17:24
Computers & telefonie
Abonnement van 12 maanden, KPN zegt 24 maanden en vraagt nu geld als correctie

Abonnement van 12 maanden, KPN zegt 24 maanden en vraagt nu geld als correctie

Vorig jaar heb ik bij belsimpel een KPN contract afgesloten voor 12 maanden, met maandkosten: € 42,50 en een toestel prijs van €130,-, bij acties staat vermeld:
+12 maanden lang € 42.50 per maand
+Tijdelijk slechts € 30.00 aansluitkosten (normaal € 50.00)
+Gratis gebruik van KPN hotspots

Nu ik echter aan het rondkijken was voor een nieuw abonnement, daar de 12 maanden bijna om zijn, constateerde ik op mijnKPN als einddatum: 15-06-2017. Het door mij getekende contract heeft echter zoals eerder vernoemd een vermelde contractduur van 12 maanden, ondertekend op 11-05-2015.

Ik heb telefonisch contact op genomen met KPN. Zij geven aan dat er bij hun een tweejarig contract is afgesloten. Op mijn mededeling dat ik een contract voor 12 maanden had getekend werd mij medegedeeld dat er dan extra kosten zouden aanvallen voor mij. Nu heb ik mail ontvangen van de klachten afdeling van KPN dat ik bij een 12 maanden contract geen recht zou hebben op € 5,- korting op de maandkosten. Deze korting staat echter nergens specifiek vermeld op het contract. Hun voorstel is nu dat ik deze korting terugwerkend vanaf ingang abonnement betaal, waarna hun de contract duur zouden aanpassen naar 12 maanden.

Mijn vraag is nu of dit van mij verlangd kan worden. Immers heb ik een getekend contract van belsimpel met deze voorwaarden en is er door mij geen fout gemaakt. Ik had het abonnement ook niet afgesloten wanneer de maandkosten € 47,50 waren geweest in plaats van € 42,50.

Weet iemand misschien wat ik hier het beste mee kan doen? Ik weet me hier nu geen raad mee.

1144 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

lo
door lotje1992 - Apr 4, 2016 om 17:51
13 Antwoorden / 1 Vragen
0

Kijk uw contract goed na. Staat daar echt betreffende 12 maanden? Als aan uw kant alle gegevens goed op papier staan, zou ik het niet gaan betalen. Zoals je zegt, jij hebt geen fout begaan. Daarbij is het verschil in prijs niet zó groot dat het een vreemd contract lijkt. (Als je bijvoorbeeld slechts 1 euro zou betalen per maand kan je er van uit gaan dat er iets niet klopt, dus daar kan je aansprakelijk op gesteld worden.) Ik zou er niet mee akkoord gaan.

ro
door ronny530 - Apr 4, 2016 om 18:03
2912 Antwoorden / 41 Vragen
0

Voor zover ik het plaatje uit kan vergroten zie ik toch echt een contractduur van 12 maanden. Belsimpel heeft voor u het contract afgesloten voor de duur van 12 maanden dus de fout moet bij Belsimpel liggen zij zullen de fout moeten herstellen en zijn daarmee uw eerste aanspreekpunt.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ee
EefjeEerlijk - Oct 31, 2024 om 23:43
Geldzaken & recht

Retourtermijn bij C&A webshop minder dan 28 dagen

C&A adverteert op haar website met een retourtermijn van 28 dagen. Op zich prima, vergelijkbaar met het europese herroepingsrecht - je moet bij een online bestelling binnen 14 dagen na ontvangst schriftelijk melden dat je iets retourneert en hebt dan nog 14 dagen het product te retourneren. Bij elkaar 28 dagen.

C&A hanteert niet 14 dagen voor de herroeping + 14 dagen voor verze ... Lees meer

Jo
Joriend - Oct 31, 2024 om 20:26
Garantie & verzekeringen

Houtworm in TV meubel

Begin dit jaar via een officiële mango houten winkel een tv meubel gekocht van mango hout. Echter merkte ik op dat er elke keer "zaagsel" lag in de binnenkant van het meubel. Eerst niets achter gezocht maar nu ik ook gaatjes opmerkte ben ik er achter gekomen dat er houtworm in het meubel zit. Ik heb met het betreffende bedrijf contact gezocht hierover en zij kwamen met de volgende oplossing  - ... Lees meer

Ga
Gamba 1950 - Oct 30, 2024 om 20:07
Huishouden & energie
Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast

Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast

Ik woon in een appartement met een CV van Feroli dit gekoppeld is aan een WarmteTerugWin unit die de woning ventileert. Om precies 19.00 uur start het ventileren op niveau storm. Je voelt een koude luchtstroom. Dit stop om 23.00uur. De instalateur kan niets vinden. Maar die komt ook niet op het tijdstip dat het gebeurt. Volgens de instalateur zit er geen klok in de WTW en ook buiten de appartement ... Lees meer