Acer laptop bij BCC gekocht op 21 augustus 2023
De Acer laptop had op/in het scherm ineens witte punten. Nu staat BCC onder bewind en ik kreeg afgelopen zaterdag de boodschap dat ik het maar met Acer moet regelen. Toen ik op de site van Acer dus het reparatieverzoek invulde en dus serienummer enz ingevuld had kwam er een aankoopdatum uit van 22-06-2022.... Dat is vreemd want ik kocht hem dus 21-08-2023. Inmiddels is gisteren de laptop opgehaald door DHL en dus naar Acer. Ik had er ook een verzekering bij gekocht. Dat is Harmony, ik hoop dat het goedkomt maar had het liefst het geld terug gehad en elders een andere laptop gekocht. Van BCC vind ik het heel slordig dat ik het zelf maar moet uitzoeken, want ze zijn hier zelf DHL punt. Ik voel me beduveld dat me hier niets van is gezegd toen ik de laptop kocht.
Het feit dat je bij aankoop je laptop niet meteen bij acer geregistreerd hebt, is niet de schuld van BCC. Had je dat wel gedaan dan had je het eerder geweten dat de laptop iets meer dan een jaar oud is. Weet je zeker dat je geen refurbished laptop gekocht hebt?
Verder is het zo dat je, in principe, bij BCC moet zijn met deze klacht maar daarvan kan ik me voorstellen dat dat nu niet (meer) gaat vanwege de surceance van betaling. Maar je ben wel zo wijs geweest om een verzekering af te sluiten. Die zal wel met een voorstel komen als ze het eerste onderzoek gedaan hebben.
Wat dat belazeren betreft. Wat ik al zei... is het geen refurbished exemplaar (zie boven). Als dat zo is, dan had BCC je dat moeten vertellen. Het kan ook zo zijn dat ook BCC dat niet geweten heeft.
De wet geeft aan dat de verkoper eerst de kans moet krijgen om, in geval van garantie, het euvel op te lossen. Als dat niet kan of te duur is word het vervangen. Als dat niet kan pas het geld terug.
Dat BCC een DHL punt is staat los van hun werkzaamheden. Het gevaar wat u loopt dat u de garantie nu via hen laat doen is dat u straks moeite hebt om uw kapotte laptop weer terug te krijgen bij een faillissement. Rechtstreeks naar de fabrikant gaan is in dit geval logisch. En dat zelf opsturen kan met een bezorgdienst die toevallig in de winkel van BCC zit. Maar dat wil niet zeggen dat ook BCC deze verzending voor u in orde kan maken.
Voor wat betreft de aankoopdatum, het kan ook zijn dat iemand eerder uw laptop gekocht heeft en weer ingeleverd heeft. U hebt in ieder geval uw kassabon en dat is uw bewijs.
De fabrikant geeft 2 jaar fabrieksgarantie na de productie en dus niet na de verkoop door de winkel van het goed. Het is dus goed mogelijk dat de laptop al een jaar in voorraad lag bij BCC.
De verkoper in de winkel zal in de regel niet op voorhand weten dat de directie surseance van betaling gaat aanvragen.
Volgens mij gaat fabrieksgarantie in op het moment dat de consument het artikel koopt en niet als de fabriek het aan de vekoper/dealer leverd.
De consument kan namelijk niet zien hoelang het artikel al op de plank ligt. Dit zou dus in het nadeel zijn van de consument en is niet toegestaan.
We hebben het over de fabrieksgarantie en niet de wettelijke garantie. Die laatste gaat in op het moment van aankoop.
De fabrieksgarantie op het moment van verkoop aan de handelaar.
Er zijn fabrikanten die de fabrieksgarantie laten ingaan op het moment dat de klant kort na de aankoop het product bij de fabrikant registreert.
Wat een kul verhaal. Fabrieksgarantie gaat in op het moment dat je iets koopt, de aankoop datum op de bon en nooit maar dan ook werkelijk nooit wanneer iets gefabriceerd is of aan winkel is geleverd.
De laptop is schijnbaar al een keer geregistreerd bij Acer en dus vraag ik me af of de doos verzegeld was toen je hem kocht.Je hebt fabrieksgarantie dus Acer dat de reparatie kostenloos uitvoeren. Je hebt bij Acer ook nog de om garantie bij te kopen.
Heb ook ooit een Acer gehad, nooit meer van mijn leven. Wat een rot merk. Had binnen de kortste keren voortdurend last van oververhitting en moest die laptop steeds afkoelen met een aparte ventilator. Kreeg wat van dat ding en uiteindelijk maar gauw weggedaann wilde ik er geen zenuwstuipen van krijgen!
Wat heeft dit met de vraag van Figi te maken?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
LOQED slim slot
Ik ben in het bezit van een slim slot van LOQED waar ik zeer veel plezier van heb krijg ik zojuist een mailt binnen dat ze genoodzaakt zijn de cloud dienst betaald te maken voor een bedrag van € 4,95 per maand. Mag dit zo maar?!!!
Het slot heb ik uitgekozen gezien de functionaliteiten die er op zitten en dat er geen abonnement op zat en nu wordt er toch een abonnement door je strot gedrukt.
...
Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer