gallito
door gallito Aug 13, 2011 om 12:58
Computers & telefonie

Acer programma's verwijderen?

Ik heb een Acer desktop waarop een heleboel programma's van Acer zijn mede geïnstalleerd.
Ik weet niet of dit ballast is of dat ik deze kan verwijderen zonder problemen te krijgen in mijn besturing.
Wie weet dit?
De programma's die ik bedoel zijn
Acer Zone Magic Director
Acer Zone Make disk
Acer Plug and Record
Acer picture Slide DVD
Acer Empowering Technology
Acer Tour
Acer Screensaver

En Dawn, wat dat is weet ik niet.

salu2, gallito

18757 6 Rapporteer

birdies
door birdies - Aug 13, 2011 om 13:26
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Die programma's kun je rustig verwijderen, heeft niets te maken met Windows. Acer Empowering Technology zou ik laten staan, zeker als je zelf geen recovery hebt gemaakt.

ro
door ron530 - Aug 13, 2011 om 13:27
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Voor de besturing zal het geen problemen geven, deze drie "Acer Empowering Technology
Acer Tour
Acer Screensaver" zijn overbodig de anderen hebben te maken met de dvd brander. Als je het niet vertrouwd gewoon laten voor wat het is want echt belastend is het niet.

gallito
door gallito - Aug 13, 2011 om 22:33
479 Antwoorden / 66 Vragen

Tja, dit zijn 2 antwoorden die tegenstrijdig zijn wat EmpoweringTechnology betreft.

Ik heb het idee dat al deze programma's mijn systeem wel belasten, want zodra ik de pc opstart begint alles te ratelen alsof er een grote scan wordt uigevoerd. Dit vertraagt alles wel.

Ik hoop op nog duidelijkere antwoorden op mijn vraag.

freya
door freya - Aug 13, 2011 om 22:51
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo gallito,

Dat die programma's geïnstalleerd zijn wil niet zeggen dat ze ook bij het opstarten van de computer gestart worden. Zolang ze niet echt gestart zijn, vormen ze ook niet echt een belasting voor je computer.

Controleer dus eerst eens wat er allemaal rechts onderin de taakbalk in het systeemvak staat. Als daar programma's staan waarvan je denkt dat ze niet direct nodig zijn, start dat programma dan door er dubbel op te klikken en zoek in de instellingen naar een optie als 'in systeemvak plaatsen' of 'starten bij aanmelden' of iets van die strekking en zet die optie dan 'uit'. Daarna de computer herstarten. Wellicht kun je op die manier wat 'overbodige' programma's uitschakelen en het opstarten versnellen.

m.vr.gr. Freya

gallito
door gallito - Aug 15, 2011 om 17:17
479 Antwoorden / 66 Vragen

@Freya
Rechts onderin de taakbalk staat niet zoveel: MS security Essentials; Realtek Audio Manager; Canon my printer; loudspeaker en tijdsaanduiding.
Op het bureaublad staat ook bijna niets

Ik had al een aantal programma's uitgeschakeld wat het automatisch opstarten betreft.

MS security update gaat wel heel langzaam en ik kan dan nagenoeg geen andere handelingen verrichten omdat de pc dan zo trááág is. Enig idee?

Schoon hem regelmatig op met Auslogics en scan 1x per week met MS en Malwarebytes.

Ik ga dan maar voor safe en laat alles van Acer voorlopig staan.

Bedankt voor jullie antwoorden.

a2i
door a2i - Aug 16, 2011 om 12:57
407 Antwoorden / 14 Vragen

Ik weet niet welke windows versie je hebt, maar onder taakbeheer zie je bij Processen en tabje Prestaties welk proces je processor gebruik bv. ondersneeuwt.

Hiermee is je automatisch uitzetten van programma's via bv. het programma zelf in opties natuurlijk prima, doe je dit echter bv via msconfig dan los je het probleem niet echt op maar creëer je iets onoverzichtelijks.

Het beste is dus kijken naar het proces wat je pc waarschijnlijk overflowed in acties. (bij Windows Taakbeheer>Processen rangschik je processor tab en kijk welk item je Processor hoog gebruikt m.u.v. Niet actieve systeemprocessen dat is normaal.)

Wat betreft je Desktop versie van Acer Empowering Technology, wat voornamelijk als hoofdzaak je keys van je toetsenbord "Media of snel buttons." zal aansturen. Je eigen keus dus, echter vaker overbodig bij Desktops dan Laptops die meer afhankelijk zijn mbt de media toetsen en of snelbuttons.

Je weet nu dus waar te kijken en zien wat nu veel 'resources' (dit gaat over je processorgebruik en of het een geheugen fysiek limitering betreft) en dat je daarnaast gewoon dit kunt uitschakelen in opties van desbetreffende programma's of mits dat niet kan het programma uninstallen en kijken of je pc hiermee sneller reageert en of minder resource gevoelig is geworden hierna. Je dient wel rekening te houden met dat je het programma wat dan evt. "vertraagd" ook bv. nog kunt updaten reinstallen en of patchen waarmee je dit soort dingetjes verbeterd. Als je dus over de setup beschikt van desbetreffend " systeem hinderend" programma altijd een optie.

vriendelijke groet.