kroonmeester
door kroonmeester Nov 11, 2009 om 01:55
Computers & telefonie

ACER

Het kan nog zotter met ACER!

Windows 7 upgrade: klaargemakt in Brno, Tchechië.

VAT BASE in CZK: 315.09
VAT AMOUNT IN CZK: 59.87
EXCHNGE RATE 1 EUR: 25.165 CZK

Voor de upgrade werd €6,00 betaald, de verzendkosten was €6,52 en de VAT=BTW €2,38 = totaal €14,90

Verzonden vanuit Budapest, Magyar!!

1216 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 11, 2009 om 12:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maak mij niet uit na 2x een acer gehad te hebben wil ik hem nog niet voor niks hebben.

ve
door verwijderd - Nov 11, 2009 om 15:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius schreef op woensdag 11 nov 2009, 12:16: Maak mij niet uit na 2x een acer gehad te hebben wil ik hem nog niet voor niks hebben.
Wat is dat nu voor 'n reactie!?
Ben benieuwd naar wélke ACER "Kroonmeester" heeft. En welk bestandssysteem wordt gebruikt.
Mij is nl. bekend geworden dat W7 niét funcioneerd op een FAT32 bestandssysteem. Dat dit geconventeerd dient te worden naar een NTFS-bestandssysteem.
Verder.
Welke taaluitvoering is deze W7?
Je hebt het over een "upgrade". Is het dan geen 'volledige' W7 installatie-CD met licentie? Een licentie is nl. van belang voor het gratis verkrijgen van de latere en/of automatische updates

ve
door verwijderd - Nov 11, 2009 om 16:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom is dit zot? Kennelijk heeft Microsoft ervoor gekozen om op de goedkoopste manier de upgrades in Europa te verspreiden. Dat je dat dan doet vanuit een land als Tsjechië, is dan aardig te verdedigen, aangezien de kosten daar waarschijnlijk lager zijn dan in bijvoorbeeld Nederland.

Ik neem overigens aan dat het hier gaat om de mogelijkheid tot "gratis" upgrade naar Windows 7 die je de laatste maanden bij een nieuwe laptop kreeg aangeboden. Je betaalt dan alleen de kosten voor het materiaal en de verzending. Dan klopt het toch aardig, lijkt me?

Verder ontgaat me eigenlijk een beetje wat voor discussie je hiermee wilt aanzwengelen, maar goed.

ve
door verwijderd - Nov 12, 2009 om 01:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laat ik hier op reageren in dier voege.

Ik heb ACER Aspire 8930 G laptop met 4 Gb 32 bits Windows Vista NL.

Upgrade naar Wndows 7 NL 32 bits uitgevoerd op de ACER Aspire 8930 G.

De upgrade van Windows 7 NL zou "GRATIS"zijn doch verzend en administratiekosten wordt/werd in rekening gebracht. M.a.w. gratis is toch niet geweest, daar er een basiskosten van €6,00 ex BTW in rekening werd gebracht voor de 2 DVD's als handelingskosten? Daarnaast was de vedrzendkosten €6,52 ex BTW. Hoe creatief ging ACER met de €14,90 om?

Ondertussen is Windows 7 NL 32 bits geïnstalleerd; de installatie duurde uren.

ve
door verwijderd - Nov 12, 2009 om 02:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je even goed de voorwaarden op de website had gelezen (en die staan waarschijnlijk ook wel in de documentatie bij je laptop), dan had je van tevoren geweten dat er wel degelijk handlingkosten in rekening gebracht zouden worden.

Ik snap dus echt helemaal niet waar je je druk over loopt te maken. Wat bedoel je überhaupt met de opmerking over hoe "creatief" Acer met het bedrag omging? Bovendien, als je in de auto naar de winkel heen en weer rijdt om een pakketje te halen, ben je al ongeveer evenveel kwijt aan benzinekosten. Ik vind het verbazingwekkend dat ze het niet duurder hebben gemaakt en ik vind dat je hier toch echt een compleet non-issue aansnijdt. Maar ja, het levert natuurlijk wel puntjes op, hè?

Dat de installatie van de upgrade lang duurt, klopt. Die geluiden heb ik al veel meer gehoord. Tsja, Windows is nu eenmaal een systeem dat het niet moet hebben van bloedsnelle installaties. Ter vergelijking: heb vanavond mijn Ubuntu-systeem ge-upgraded (schrijf je dat zo?) naar de nieuwste versie: nog geen uur, inclusief downloaden van het hele pakket en installatie. En dan zitten daar ook nog automatisch de nieuwste versies van bijvoorbeeld OpenOffice.org en andere software-pakketten bij. En .... helemaal gratis!

Maar ik wens je oprecht veel plezier met Windows 7!

ve
door verwijderd - Nov 12, 2009 om 10:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

O, nu begrijp ik het!
'Kroonmeester" vindt €14,90 voor de W7-upgrade sowieso te duur!?
Koop eens twee DVD-tjes en verzendt die eens per post. Hoeveel tijd ben je kwijt en wat kost dat dan? Nee, "Kroonmeester" dat vind ik niet zo zot van ACER.
Indertijd vroegen ze voor hetzelfde i.v.m. de upgrade van WXP naar Vista € 30,- Kijk dat vind ik nu wél net iets te veel!

Overigens heb je mijn vragen in mijn reactie van woensdag 11 nov 2009, 15:13 niet beantwoord.

Het verschil in snelheid van installeren kan natuurlijk ook komen door een beperkte geheugencapaciteit plus het feit dat het FAT-besturingsbestand waarschijnlijk geconverteerd moest worden naar NTFS.
Vandaar ook mijn vraag hierover!

ve
door verwijderd - Nov 12, 2009 om 11:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het gaat niet mij om die €14,90 - trouwens nog de goedkoopste van de merken - die is al in rekening gebracht bij mij creditcard.

Het feit dat men zegt "gratis upgrade" edoch met 'shipping & handlingkosten' €14,90 heb ik vrede mee, dat gebeurt al jaar en dag zó!
Blijkbaar wordt (werd) de 'handling & shippingfee' gesplitst in €6,00 handling & €6,52 in shipping ex VAT, anders kan ik niet concluderen.

Oh ja, Edube, om je vraag te beantwoorden:
-ACER Aspire 8930 G heeft 4 Gb ramgeheugen;
-ACER Aspire 8930 G heeft een videokaart met videogeheugen van 1 Gb;
-ACER heeft standaard destijds Windows Vista NL 32 bitsop geïnstalleerd;
-Vanaf 4 Gb ramgeheugen hoort een 64 bits versie te worden gebruikt, alleen ACER zag het anders blijkbaar destijds.

ve
door verwijderd - Nov 12, 2009 om 16:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geen problemen met de videokaart?
In mijn geval wordt de Aero interface niet weergegeven. Dat wil zeggen dat de vensters er niet als glas uitzien maar eerder als solide vensters.

Weet je toevallig wat het bestandssysteem van je ACER-laptop vóór de W7-upgrade was en wat het nu is.?

ve
door verwijderd - Nov 13, 2009 om 00:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

kroonmeester schreef op donderdag 12 nov 2009, 11:56: -Vanaf 4 Gb ramgeheugen hoort een 64 bits versie te worden gebruikt, alleen ACER zag het anders blijkbaar destijds.
@kroonmeester, op computers en laptops met 4 GB geheugen wordt bijna altijd de 32-bits versie geïnstalleerd. Pas vanaf 6 GB wordt standaard de 64-bits versie geïnstalleerd.

edube schreef op donderdag 12 nov 2009, 16:30: Weet je toevallig wat het bestandssysteem van je ACER-laptop vóór de W7-upgrade was en wat het nu is.?

@edube, waarom vraag je steeds wat het bestandssysteem voor de Windows 7 upgrade was en nu is? Het is toch duidelijk dat er eerst Windows Vista op stond?

ve
door verwijderd - Nov 13, 2009 om 14:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Dirck
Lees ff bij mijn bericht van woensdag 11 nov 2009, 15:13 !!
en
Dirck schreef:
[ waarom vraag je steeds wat het bestandssysteem voor de Windows 7 upgrade was en nu is? Het is toch duidelijk dat er eerst Windows Vista op stond?]
Dat is het besturingssysteem, Dirck......

ve
door verwijderd - Nov 13, 2009 om 17:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

edube schreef op vrijdag 13 nov 2009, 14:12: Dat is het besturingssysteem, Dirck......

Beste Edube,
Wat een Besturingssysteem en wat een Bestandssysteem is, dat weet ik.

Wat ik met mijn antwoord bedoelde was dit: als er eerst Vista opstond, dan moet het Bestandssysteem dus NTFS geweest zijn.
Bij Windows Vista kon je al niet meer kiezen tussen FAT32 of NTFS, Vista werdt automatisch geïnstalleerd in NTFS.
Bij XP kon je nog wel kiezen.

Jammer dat je niet in de gaten had wat ik bedoelde.

Groet, Dirck

ve
door verwijderd - Nov 13, 2009 om 18:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

@edube:
En bij Dircks verhaal komt dat een upgrade vanaf XP niet mogelijk is; je moet dan een schone installatie uitvoeren. Deze aanbieding is duidelijk de zogenaamde gratis update die de laatste maanden bij nieuwe laptops met Vista is verkocht.

Uit werkelijk alles blijkt dat het vorige besturingssysteem Vista was.

ve
door verwijderd - Nov 14, 2009 om 09:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

OK, duidelijk.

Communiceren is niet zo makkelijk als het lijkt...........Dat blijkt! ;-)

ve
door verwijderd - Jan 11, 2010 om 12:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, als het bij Acer bij die 14,90 bleef was het mooi, maar heb je geen creditcard (zoals ik) dan komen er nog 10 euro transactiekosten bij. Los hiervan ben ik tot nu toe door Acer vooral van het spreekwoordelijke kastje naar de muur geholpen en heb ik na enkele telefoontjes (10 ct. p.m.) dus nog steeds geen upgrade. Ik zit nu dus al op pakweg 30-35 euro. Misschien moeten we van 'dozenschuivers' als Acer ook niet teveel verwachten? Afijn, men beloofde het probleem nu wel op te gaan lossen..