sloterplas
door sloterplas Nov 24, 2007 om 19:02
Computers & telefonie

Achtergrondkleur printen.

Beste helpers.Ik ben even de kluts kwijt.Ik heb een tekst doc. in word gemaakt met achtergrond kleur , maar als ik die uitprint krijg ik die zonder de achtergrond kleur , vindt hem ook niet via printinstellingen.( heb windows-xp - en HP photosmart 7260 printer ).Misschien is er een simpele oplossing , maar ik kom er op dit moment niet achter .( STOM -HÈ ??? ).

Afz.Rob

3828 8 Rapporteer

freya
door freya - Nov 24, 2007 om 19:13
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Rob,

Als je in Word naar Bestand -> Afdrukvoorbeeld gaat, zie je dan die achtergrondkleur wèl?

m.vr.gr. Freya

sloterplas
door sloterplas - Nov 24, 2007 om 19:19
35 Antwoorden / 20 Vragen

Nee,het afdrukvoorbeeld achtergrond is wit , maar de orginele brief is met kleur .???

freya
door freya - Nov 24, 2007 om 20:01
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Oké, dan ligt het dus niet aan de printer, maar is het een instelling in Word.

Controleer in Word via Extra -> Opties -> tabblad: Afdrukken of onder het kopje Inclusief de optie Achtergrondkleuren en afbeeldingen is aangevinkt. Waarschijnlijk staat die optie 'uit'.

Freya

sloterplas
door sloterplas - Nov 25, 2007 om 09:17
35 Antwoorden / 20 Vragen

Goedemorgen Freya.Ik heb gekeken in Word , maar onder het kopje inclusief staat geen optie voor achtergrondkleuren-en afbeeldingen. Wel daarboven staat aangevinkt onder afdrukopties afdrukken op achtergrond.In iedergeval heb ik de weg gevonden waar ik moet zoeken.Bedankt voor de hulp en een prettige dag verder. (P.S.).Ik kan natuurlijk ook in de kantoorboekhandel gekleurde a4 tjes kopen en daarop printen?

freya
door freya - Nov 25, 2007 om 11:11
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Gekleurd papier kopen is natuurlijk ook mogelijk. Spaart ook nog een hoop inkt.

Maar welke versie van het Office-pakket (Word) gebruik je? De optie 'op de achtergrond afdrukken' heeft er in ieder geval niets mee te maken.

Freya

sloterplas
door sloterplas - Nov 25, 2007 om 11:21
35 Antwoorden / 20 Vragen

Ik heb Microsoft Works Suite 2004 ( 5cdtjes) met daarin o.a.  Word 2002.Staat op de cd tenminste.

freya
door freya - Nov 25, 2007 om 11:37
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Works is in ieder geval heel iets anders. Maar als het Word 2002 is dan zou het inderdaad kunnen dat het niet gaat. Ik gebruik zelf versie 2003 (daar zit die optie kennelijk wèl in) en ik heb hier ook nog een 'oude' PC staan met office versie 2000 en daar wordt specifiek vermeldt dat het printen van achtergronden niet gaat. Die funktie zit er alleen in voor pagina's die je opmaakt voor toepassing op het internet.
Wellicht dat die optie er dus pas bij verdie 2003 in is gekomen.

Freya

sloterplas
door sloterplas - Nov 25, 2007 om 11:44
35 Antwoorden / 20 Vragen

O.K.Freya.

In ieder geval bedankt voor de genomen moeite.