el
door elisa_2 Jul 22, 2005 om 22:53
Computers & telefonie

Active server pages

Hallo,

Op onze compaq presario uit 1999 met windows 98 erop, heb ik een simpele website gemaakt met frontpage express en nog wat andere hulpmiddelen. Alles werkt en hij wordt goed bezocht (vind ik). Nu heb ik een boek gekregen waarmee ik de programmeertaal ASP 3.0 zou kunnen leren. In windows 98 zit de teksteditor wordpad. Die kan ik gebruiken om mijn bestanden aan te maken. Nu heb ik ook een webserver nodig om de asp-code te verwerken. Deze zou ook in windows 98 moeten zitten, maar zit er niet in. Onze windows 98 blijkt een kopie te zijn. Wat kan ik nu doen? Wie heeft voor mij een goed advies? Alvast mijn hartelijke dank!

gr. Elisa

544 4 Rapporteer

user123
door user123 - Jul 22, 2005 om 23:24
1346 Antwoorden / 3 Vragen

U vraagt advies over illegale software ?

Wanneer u de CD kunt "terugvinden" staat hier een windows toevoeging op genaamd PWS of Personal Webserver.

Hiermee kunt u ASP pagina's parsen. Wanneer u overigens toch van plan bent een script taal aan te leren zou ik persoonlijk PHP kiezen.

peppy
door peppy - Aug 14, 2005 om 00:10
1 Antwoorden / 1 Vragen

het makkelijkst is toch om een goedkope hosting te zoeken(via google)

zelf heb ik nu een goeie en is niet duur(mail me maar voor de link want ik haat het om te spammen :))

en ik gebruik zelf ook php, perl, dhtml enzo...

in ieder geval veel succes ermee ;)

re
door rednl - Oct 27, 2005 om 00:44
2 Antwoorden / 0 Vragen

elisa ik ben het helemaal eens met user 123, als je toch bezig bent met het leren maken van dynamische pagina's dan kan je het beste php gebruiken.

1. Het is opensource en daarom gratis,

2. als je het programma xammp dowload van http://www.apachefriends.org/en/xampp-windows.html , dit is dan een programma die je ipv pws installeerd. Ook heb je meteen een database programma MySql. Met MySql kan je dan een forum systeem draaien. Zoals hier bij kassa.

mvg,

rednl

ph
door phinder - Oct 27, 2005 om 00:57
433 Antwoorden / 4 Vragen

Ga a.u.b. geen eigen webhost draaien op basis van een W98 machine... Zeker in combinatie met een scripttaal loopt dit alleen maar op teleurstellingen uit.

Ga op zoek naar een goede ( dat is wel even zoeken ) budgethoster ( dit kan al voor heel weinig geld ) en host daar je website.
Alleen al de kostenbesparing in stroom ( je server hoeft niet meer dag en nacht aan te staan ) bespaard je al genoeg om het eruit te halen.

Als je toch moet kiezen in een scripttaal, kies dan PHP. Dit is vrij eenvoudig te leren en idd. opensource. Kijk maar eens op http://www.php.net  Daar vind je alles wat je weten wilt.
Koppel er een mysql-database aan en het werkt als een trein.

De mijne loopt al een tijdje en dit gaat als een zonnetje... Alles wordt opgeslagen en heb er geen omkijken meer naar ( qua onderhoud ). Wil je hier zelfs nog wel tips voor geven indien je dit wenst.

Suc6. Niels