kr
door krukas_1 Jul 9, 2008 om 15:37
Computers & telefonie

Adobe 8.1.1.-nederlands

Hoi,

Ik zit met het volgende probleem: ik heb problemen met downloaden en wil daarom een nieuwe versie van adobe downloaden, maar het lukt niet om de oude versie 8.1.1. te verwijderen

Halverwege het installeren van denieuwe versie verschijnt een venster met de mededeling dat hij de oude versie niet kan verwijderen en dat ik contact op moet nemen met de leverancier/contactgroep?????

Ook de versie van 8.1.1. opnieuw installeren om eventuele fouten eruit te halen, geeft hetzelfde resultaat.

Wat moet ik doen om deze software eruit te krijgen?

Vast bedankt voor de hulp

Toby

699 11 Rapporteer

freya
door freya - Jul 9, 2008 om 15:49
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Toby,

Uit je vraag begrijp ik dat je een nieuwere versie over de oude versie heen wilt installeren? Hoewel dat misschien wel goed zou moeten gaan, is het wellicht verstandiger om eerst de oude versie te verwijderen vóór je met de installatie van de nieuwere versie begint.
Ga dus naar Configuratiescherm -> Software, selekteer in de lijst de oudere versie en klik op [verwijderen]. Daarna even de computer opnieuw opstarten en de nieuwe versie installeren.

m.vr.gr. Freya

kr
door krukas_1 - Jul 9, 2008 om 22:14
30 Antwoorden / 6 Vragen

Hoi Freya, Bedankt voor je reactie. Het probleem zit echter dieper. Adobe 8.1.1. laat zich niet verwijderen op de door jou beschreven wijze. Ook is het niet mogelijk om een nieuwe of dezelfde versie van Adobe te downloaden zolang deze oude niet verwijderd is. Zie boven. Ook de computer uit- en aanzettenHoe krijg ik deze eruit???????? Met vriendelijke groet. Toby

freya
door freya - Jul 9, 2008 om 22:32
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Het installeren van de nieuwe versie is misschien niet mogelijk als de oude versie nog op de PC staat, maar downloaden mag toch geen probleem zijn. Via www.adobe.nl kun je de nieuwe versie gewoon 'handmatig' downloaden.

Wellicht werkt een speciaal 'verwijdertooltje' wel om de oude versie te verwijderen. Een goed verwijdertooltje is RogueRemover (te downloaden via www.download.com).

Freya

kr
door krukas_1 - Jul 9, 2008 om 22:34
30 Antwoorden / 6 Vragen

Aanvulling op mijn vraag hoe Adobe 8.1.1. te verwijderen. Na 'verwijderen' aangeklikt te hebben verschijnt het venster:

Kan dit patchpakket niet openen. Controleer dat het patchpakket bestaat en dat u er toegang tot heeft of neem contact op met de fabrikant van de toepassing om er zeker van te zijn dat dit een geldig Windows Installer-patchpakket is.

Ik begrijp hier niets van. Wie wel? Toby

kr
door krukas_1 - Jul 10, 2008 om 21:17
30 Antwoorden / 6 Vragen

Beste Freya

Bedankt voor je antwoorden. Ik heb het 'verwijdertooltje' RogueRemover geinstalleerd, maar weet niet hoe je dit programma nu toe kan passen om de adobe software uit de configuratie lijst te verwijderen?

Ook weet ik niet hoe ik hoe je een adobe versie 'handmatig' kan downloaden?

Kan je iets zeggen over het door mij beschreven 'foutvenster?

Wil je nog een keer reageren? Met dank

Toby

gsm
door gsm - Jul 10, 2008 om 21:45
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Gebruik Windows Installer Clean-up om de oude versie te verwijderen.

FoxitReader als uitstekende vervanger gebruiken.

Succes!
GSM

freya
door freya - Jul 10, 2008 om 21:53
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hmm, ik moet bekennen dat ik je de naam van het verkeerde programmaatje heb gegeven. Het verwijdertooltje dat ik bedoelde heet Revo Uninstaller (ook te downloaden van www.download.com) en niet RogueRemover.
RogueRemover is bedoeld om bekende 'adware' en andere malafide software te verwijderen en Revo Uninstaller is bedoeld om geïnstalleerde software uit je softwarelijst te verwijderen.
RoqueRemover is dus ook wel een heel erg handig tooltje, maar in dit geval heb je Revo Uninstaller nodig.

Wat het downloaden van AdobeReader betreft kun je gewoon naar de website van www.adobe.nl gaan en via Downloads -> Get AdobeReader de nieuwe versie downloaden. Kies dan niet voor Uitvoeren, maar voor Bestand opslaan. Je kunt het programma dan downloaden en in een map op je harde schijf opslaan.

Over de betreffende foutmelding kan ik je niet veel vertellen. Kennelijk is een benodigd bestand niet aanwezig of niet te openen.

Freya

kr
door krukas_1 - Jul 10, 2008 om 22:07
30 Antwoorden / 6 Vragen

Hoi GSM,

Bedankt voor je reactie.

Ik ga het uitproberen.

Toby

kr
door krukas_1 - Jul 10, 2008 om 22:15
30 Antwoorden / 6 Vragen

Freya

Nogmaals bedankt voor de moeite

Het moet nu lukken

Toby

edwardus
door edwardus - Jul 12, 2008 om 11:48
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Na al deze reacties weet ik nog steeds niet over welk programma je het nu hebt. Ligt dat aan mij?

Adobe is een bedrijfsnaam. Dit bedrijf levert o.a. Photoshop, Acrobat, Acrobat Reader, Flash Player en zo nog wel meer titels.

kr
door krukas_1 - Jul 12, 2008 om 20:00
30 Antwoorden / 6 Vragen

edwardus, ook bedankt voor je reactie

dank zij bovenstaande hulp is het probleem  inmiddels opgelost

toby