ge
door gewoonfrank Aug 16, 2007 om 04:09
Computers & telefonie

Adressbook exporteren

Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn adressbook in outlook express (XP prof.) kan verplaatsen van de ene PC naar de andere?

Als ik het exporteer naar een USBstick en open op een andere PC krijg ik hetzelfde adressbook als wat er op die andere PC al stond.

Groet: Frank

770 10 Rapporteer

freya
door freya - Aug 16, 2007 om 10:23
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Frank,

Gebruik je op die andere computer dezelfde Outlook Express versie? Zoja, dan zou ik het .wab bestand van de ene computer gewoon kopieëren naar een USB-stick.
Als het goed is staat het bestand in de map:

C:\Documenes and settings\gebruikersnaam\Application data\microsoft\adress book

Vervolgens zet je dat bestand in diezelfde map op de andere computer. (eventueel het 'oude' .wab bestand verwijderen en geef het gekopieerde bestand dezelfde naam als het 'oude' .wab bestand)

m.vr.gr. Freya

ge
door gewoonfrank - Aug 16, 2007 om 18:13
24 Antwoorden / 34 Vragen

Als ik exporteer en importeer, is dan daarna het adresboek wat ik heb geexporteerd leeg?
Wat is het nut van exporteren t.o.v. van kopieren??

Groet: Frank

freya
door freya - Aug 16, 2007 om 18:21
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Met kopiëren maak je een exacte kopie.
Met exporteren kun je de data een ander 'formaat' geven. Dit gebruik je wanneer je gegevens van het ene programma in een heel ander programma wil gebruiken.

Freya

labswans
door labswans - Aug 16, 2007 om 18:23
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Als ik exporteer en importeer, is dan daarna het adresboek wat ik heb geexporteerd leeg?
Wat is het nut van exporteren t.o.v. van kopieren??

Nee, als u doet zoals ik u precies heb gezegd dan gaat er niks fout. Er wordt een precieze kopie gemaakt van het bestand waar de adresssen in staan met al haar gegevens. Dit is de beste manier omdat er niks mis kan gaan en er niks verloren gaat. Zo kan u een backup maken om te branden waardoor je nooit gegevens kan kwijtraken vanaf dat moment.

In principe kopieer je het , beide dingen zijn eigenlijk hetzelfde.

labswans ( probeer het nu eens en test het uit , werkt 100%)

ge
door gewoonfrank - Aug 16, 2007 om 19:56
24 Antwoorden / 34 Vragen

Als ik probeer te exporteren krijg ik een foutmelding dat mijn emailclient niet de juiste zou kunnen zijn om deze gegevens te exporteren en als ik kopieer en plak zoals omschreven dan opent zich het adresboek met de inhoud van de andere PC.
Wat nu?

Groet: Frank

labswans
door labswans - Aug 16, 2007 om 20:12
1918 Antwoorden / 10 Vragen

doe het inloggen met als  administrator alle rechten om dingen te doen.

Bij de andere computer moet de emailclient wel de goede als standaard worden ingesteld. Staat een hotmailadres eerst als standaard en als tweede een bijvoorbeeld@chello.nl maar van de eerste computer is bijvoorbeeld@chello.nl de standaard client dan moet bijvoorbeeld@chello.nl als standaard worden gezet op de tweede computer.

dirck
door dirck - Aug 16, 2007 om 22:18
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Als ik het exporteer naar een USBstick en open op een andere PC krijg
ik hetzelfde adressbook als wat er op die andere PC al stond.

als ik kopieer en plak zoals omschreven dan opent zich het adresboek met de inhoud van de andere PC.
Wat nu?

Dat is toch ook de bedoeling? Of snap ik iets niet?

ge
door gewoonfrank - Aug 18, 2007 om 02:40
24 Antwoorden / 34 Vragen

Joepie het is me gelukt!
Het was wel even zoeken in de helpfunctie maar ik ben er wel trots op dat ik het zelf gevonden heb.
Ik hoop dat ik jullie er een plezier mee doe als ik uitleg waarom het eerst niet lukte:
Bij het kopieren zoals Freya aangaf, kopieerde ik blijkbaar alleen maar het omhulsel van het adresboek zonder inhoud. Deze neemt de inhoud blijkbaar over van de PC waarop ik hem installeer.

Bij het exporteren ging het mis omdat ik niet vanuit outlook express op "bestand" moet klikken, zoals labswans aangaf, maar vanuit het adresboek.Toch bedankt voor je moeite Labswans je zat er wel het dichtst bij.

Groetjes Frank

labswans
door labswans - Aug 18, 2007 om 02:40
1918 Antwoorden / 10 Vragen

outlook express openen

kies bestand

kies exporteren

kies adresboek

kies tekstbestand ( door komma's gescheiden )

klik op bladeren gen geeft de lokatie waar het onder gesaved moet worden ( in uw geval usb stick h:outlookadres bijvoorbeeld )

klik opvolgende

klik de gegevens welke u belangrijk vindt of kies alles aan te vinken

klik op voltooien

laat de cpu het werk doen en er verschijnt voltooid

het importeren van de gegevens die u heeft opgeslagen op de usb voor de andere pc

kies bestand

kies importeren

kies ander adresboek

kies tekstbestand ( door komma's gescheiden )

kies inporteren

zoek de lokatie op ( usb stick in uw geval )

kies openen

kies op volgende

kies de velden die u wilt hebben of kies alles aan te vinken

kies voltooien en laat de cpu het werk doen

klaar is de klus

labswans

door labswans - Aug 18, 2007 om 04:53
1918 Antwoorden / 10 Vragen

en toch is het mij wel gelukt op die werkwijze. Ik doe het niet anders op die manier. Dat het bij u niet lukte kan ik niet vatten helaas.

Maar evengoed : u is het gelukt en daar draait het om. Prettig weekend nog verder.

labwans