ro
door rocky2324 Nov 29, 2009 om 19:09
Computers & telefonie

Advies

Ik heb een kabelabbonnement bij upc, en een internet plus bellen bij kpn, wat kan ik het beste doen om alles onder een dak te brengen!!Wat is het voordeligst??

702 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 29, 2009 om 19:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voordelig is 1 maar betrouwbaarheid = 2 dit zijn echt 2 dingen waar mme je rekening moet houden.
De een heeft problemen met Ziggo de andere met KPN daar is geen touw aan vast te knopne als je kijk naar de prijzen wat je er voor terug krijg is wel te constateren.
In Amersfoort hebben dus Z1 plus voor 49,95 m.iv. 1-1-2010 51,45.televisie standaard analoog, telefoon ab. met gratis verbindingen met andere alles in 1. plus nu behalve Amersfoort en 20MBps. als jij bij KPN afneemt kan je zelf berekenen wat het daar kost. die 30mbps gaat dus in 2010 gelijdelijk over in alle gebieden van Ziggo. Daar bij als je dus een digitale ontvange bezit krijg dus het standdard pakket van analoog met nor meer kanalen gratis.
Groet Valerius

ve
door verwijderd - Nov 29, 2009 om 19:33
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Nov 29, 2009 om 19:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou alles bij upc zetten .Bij kpn zijn nogal eens problemen.En aangezien je al internet hebt bij upc is het snel geregeld.Groeten mhofman.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2009 om 20:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius schreef op zondag 29 nov 2009, 19:21: Voordelig is 1 maar betrouwbaarheid = 2 dit zijn echt 2 dingen waar mme je rekening moet houden.
De een heeft problemen met Ziggo de andere met KPN daar is geen touw aan vast te knopne als je kijk naar de prijzen wat je er voor terug krijg is wel te constateren.
In Amersfoort hebben dus Z1 plus voor 49,95 m.iv. 1-1-2010 51,45.televisie standaard analoog, telefoon ab. met gratis verbindingen met andere alles in 1. plus nu behalve Amersfoort en 20MBps. als jij bij KPN afneemt kan je zelf berekenen wat het daar kost. die 30mbps gaat dus in 2010 gelijdelijk over in alle gebieden van Ziggo. Daar bij als je dus een digitale ontvange bezit krijg dus het standdard pakket van analoog met nor meer kanalen gratis.
Groet Valerius

@Valerius! Vraagsteller heeft het wel over UPC!

Mijn ervaring is te beperkt met UPC, dan alleen dat ik het ken via mijn schoonzus. Mijn nicht gaat juist weg bij KPN. Ik denk dat je de voor en tegens van beide partijen naast elkaar moet zetten o.a.: snelheid, kosten e.d.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2009 om 21:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij UPC heb je analoog TV en Radio van de kabel.
Daarnaast kun je nog Digitale TV (en digitale radio) plus bellen van UPC nemen.
De internetsnelheden zijn bij UPC hoger dan bij KPN.
Ik heb zelf alles (behalve de digitale TV en radio) van UPC en dat bevalt me prima.
Let wel op dat je bij meer dan één aangesloten PC mogelijk nog een (extra) router nodig hebt, wanneer UPC standaard alleen een kabelmodem levert.

Als je alles bij KPN onderbrengt, dan heb je alleen nog radio via de digitale TV!
Digitenne van KPN werkt echter niet overal geheel naar wens. Je zou dus eigenlijk een KPN glasvezelnetwerk in jouw buurt moeten hebben voor een vergelijkbare verbinding als van UPC. Maar dan nog mis je de analoge ontvangst van zowel TV als radio.
KPN levert wel bij elke glasvezelaansluiting één extra (gratis) digitenne ontvanger.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2009 om 21:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nummerbehoud telefoon, bij omschakelen naar UPC:

Zeg de telefoon NIET eerst op bij KPN, maar laat dit door UPC doen, nadat de UPC telefoonverbinding werkt (formulier uit de handleiding opsturen en na twee weken geregeld). In dat geval kun je het telefoonnummer houden.

Zelf moet je dan nog wel internet van KPN opzeggen.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2009 om 22:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

kroonmeester schreef op zondag 29 nov 2009, 20:25:
valerius schreef op zondag 29 nov 2009, 19:21: Voordelig is 1 maar betrouwbaarheid = 2 dit zijn echt 2 dingen waar mme je rekening moet houden.
De een heeft problemen met Ziggo de andere met KPN daar is geen touw aan vast te knopne als je kijk naar de prijzen wat je er voor terug krijg is wel te constateren.
In Amersfoort hebben dus Z1 plus voor 49,95 m.iv. 1-1-2010 51,45.televisie standaard analoog, telefoon ab. met gratis verbindingen met andere alles in 1. plus nu behalve Amersfoort en 20MBps. als jij bij KPN afneemt kan je zelf berekenen wat het daar kost. die 30mbps gaat dus in 2010 gelijdelijk over in alle gebieden van Ziggo. Daar bij als je dus een digitale ontvange bezit krijg dus het standdard pakket van analoog met nor meer kanalen gratis.
Groet Valerius

@Valerius! Vraagsteller heeft het wel over UPC!

Mijn ervaring is te beperkt met UPC, dan alleen dat ik het ken via mijn schoonzus. Mijn nicht gaat juist weg bij KPN. Ik denk dat je de voor en tegens van beide partijen naast elkaar moet zetten o.a.: snelheid, kosten e.d.

Sorry foutje helemaal overheen gekeken had ziggo gezien.
Heeft geen gevolgen.
Vr.dank Valerius

ve
door verwijderd - Nov 29, 2009 om 22:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Let wel op, volgend jaar veranderd er veel door de glas kabel in het land.
Ik kan je niet aanraden een nieuw jaarcontract te nemen.
Ik verwacht dat er in de prijzen ook een en ander gaat schuiven op korte termijn.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2010 om 18:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

@rocky2324
De eerste mogelijkheid zou zijn om het KPN InternetPlusBellen(3Mb/s) Basis of het KPN InternetPlus(8Mb/s) pakket aan te vragen, de eerste maanden krijg je hierover nog een promotie van ongeveer € 15 per maand.

Bij UPC is de voordeligste mogelijkheid de combinatie van Bellen Standaard, Fiber Power 25 & Digitale TV Starter( Dit is inclusief Standaardpakket Radio/TV € 16,80 p/m) ongeveer €45 per maand.

Als je een persoonlijke vergelijking wilt van alle mogelijkheden en combinaties van internet, telefonie & televisie op jouw postcodegebied kun je een e-mail sturen naar info@chroome.nl met de volgende informatie : postcode en huisnummer, e-mail adres of telefoonnummer. Je krijgt dan zo spoedig mogelijk een totaaloverzicht van alle internetserviceproviders.