yz
door yz Nov 27, 2008 om 12:29
Computers & telefonie

Afbeeldingen en foto's beveiligen

Hallo,

Ik wil afbeeldingen en foto's op een cd-r zetten en dat ze wel bekeken en geprint kunnen worden door anderen maar niet gekopieerd.Het hoeft geen "zware beveiliging"te zijn maar meer om de "onwetende" te ontmoedigen. Het liefst natuurlijk Freeware..!

Weet iemand toevallig iets voor mij? Alvast bedankt !

446 3 Rapporteer

freya
door freya - Nov 27, 2008 om 12:58
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo yz,

Tja, lijkt me toch een beetje zinloos. Als het bestand van de CD gelezen mag worden om te worden bekeken, dan kan het dus ook gekopiëerd worden. En als je het op je scherm mag zien, dan kun je er ook een schermafdruk van maken.
Al met al lijkt het mij dus een kansloze missie om te proberen het op de één of andere manier te beveiligen.

Er zijn wel programma's om een soort watermerk op de achtergrond van de foto aan te brengen, maar ja, daar voorkom je het kopiëren niet mee.

m.vr.gr. Freya

yz
door yz - Nov 27, 2008 om 13:00
3 Antwoorden / 4 Vragen

Bedankt voor je snelle antwoord, lijkt inderdaad zinloos, maar mijn bedoeling is dat ik cd's aan derden geef en ze niet de cd 1 op 1 copieeren en ze verder doorverzpreiden.

maraatje
door maraatje - Dec 9, 2008 om 22:09
4 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt met verschillende burn software (zoals Nero) de CD beveiligen zodat het niet gekopieerd kan worden. Er bestaat wel software waarmee deze beveiliging omzeilt kan worden (zoals CloneCD), dus het ligt dan een beetje aan de computerkennis van degene aan wie je de CD geeft of dit zin heeft.

Als je Photoshop CS gebruikt, kun je de foto's samenvoegen in een presentatie. Er is dan de mogelijkheid om verschillende beveiliging toe te passen. Je kunt bijvoorbeeld de mogelijkheid om te printen uit schakelen, of het kopiëren en plakken niet toe laten staan.