mijntjeb
door mijntjeb Nov 13, 2010 om 18:31
Computers & telefonie

Afsluiten laptop!!!!

Goede avond

Als ik mijn laptop afsluit, blijft hij staan op afmelden, en dan
moet ik iedere keer op de aan/uit knop drukken!!! Wat natuurlijk niet goed is voor de laptop.
Hoe kan ik dit veranderen???

Groetjes Mijntje

4560 14 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 13, 2010 om 18:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo mijntjeb,

Ik zou eens scannen met MBAM en als dat geen resultaat geeft een systeemherstel uitvoeren met een vetgedrukte datum. Wellicht geeft dat een oplossing.

Suc6

mijntjeb
door mijntjeb - Nov 13, 2010 om 19:12
201 Antwoorden / 87 Vragen

Hoi Edrick3,

Dank U voor de terugmelding, ik heb gescand met MBAM, heeft niet geholpen.
Dus ga fff voor optie 2 Systeemherstel!!
Je hoort nog van mij Edrick

groetjes Mijntje

mijntjeb
door mijntjeb - Nov 13, 2010 om 19:38
201 Antwoorden / 87 Vragen

Hoi Edrick

Heb systeemherstel gedaan, en nu blijft de laptop op afsluiten staan, en het opstarten duurt ook heel erg lang, heb windows 7, en heb er nooit eerder problemen mee gehad!!!!!! Heb je soms nog een ideetje????

Groetjes Mijntje.

mijntjeb
door mijntjeb - Nov 13, 2010 om 19:40
201 Antwoorden / 87 Vragen

Hoi Edrick

Zou het aan de harde schijf liggen, dan haal ik een cdtje om te testen!!

groetjes Mijntje

edrick3
door edrick3 - Nov 13, 2010 om 20:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mijntjeb,

Lijkt me niet dat het aan de harde schijf ligt. Lijkt meer een softwareprobleem.
Je zou nog eens kunnen proberen - als het probleem van de laatste tijd is ....en heb er nooit eerder problemen mee gehad.... - om een systeemherstel naar een eerder tijdstip dan al gedaan te proberen. Mocht dit allemaal niet helpen - en er komen hier geen andere suggesties - dan is een laatste redmiddel om W7 opnieuw te installeren, maar zorg dan wel eerst dat je je data veilig gesteld hebt.

Suc6

poltol
door poltol - Nov 13, 2010 om 20:43
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

U kunt ook eens proberen af te sluiten met Ctrl-Alt-Delete.
Dan komt u in taakbeheer en dan kunt u zien wat er nog steeds staat te draaien.
Uiteindelijk kunt u dan ook via taakbeheer afsluiten.

En ............ weet u wel heel zeker dat uw knoppen protocol nog goed ingesteld staat.
Dus dat afsluiten ook werkelijk de opdracht tot afsluiten is.
Soms helpt het weleens om de laptop [heel bruut] af te zetten door op de start knop van het toetsenbord te drukken.

Succes, poltol

laaglander
door laaglander - Nov 13, 2010 om 22:34
473 Antwoorden / 1 Vragen

hallo mijntjeb,

wat je ook nog zou kunnen proberen i, voordat je gaat afsluiten eerst de internet verbindingen plat gooien. Dus wanneer je draadloos werkt, draadloos uitzitten. wanneer je via een kabeltje werkt de kabel eruit halen en pas dan kiezen voor afsluiten.

@poltol.. wat is de start knop op het toetsenbord?

Laaglander

pc
door pcreparateur.nl - Nov 13, 2010 om 23:14
3 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Mijntjeb,

Welk merk en type laptop is het?
Het zal me niet verbazen als er nog een service draait wat zich niet laat afsluiten.
Is deze laptop geleverd met Windows 7 of had je een upgrade gedaan vanuit windows xp. Mogelijk draait er nog een programma of oude driver.

Groeten, Eric Schoonderwal

mijntjeb
door mijntjeb - Nov 14, 2010 om 19:05
201 Antwoorden / 87 Vragen

goede avond Edrick,Poltol,Laaglander en pcreparateur,

Ik heb jullie raad opgevolgd, en heb internet plat gegooid, en het werkt weer
perfekt!!! Dus de tip van Laaglander heeft geholpen!!!
En het afzetten van mijn laptop, met de knoppen ctrl alt en delete, dat lukte niet.
Hartelijk dank voor jullie hulp....
Fijne avond nog.

Groetjes Mijntje.

poltol
door poltol - Nov 14, 2010 om 19:28
3885 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=laaglander schreef op zaterdag 13 nov 2010, 22:34]hallo mijntjeb,

wat je ook nog zou kunnen proberen i, voordat je gaat afsluiten eerst de internet verbindingen plat gooien. Dus wanneer je draadloos werkt, draadloos uitzitten. wanneer je via een kabeltje werkt de kabel eruit halen en pas dan kiezen voor afsluiten.

@poltol.. wat is de start knop op het toetsenbord?

Laaglander

Beste laaglander,

Bij onze DELL zit boven de F toetsen een knop met dubbele ringen erop.
Daar zet je de laptop mee aan.
Afzetten doen wij altijd via het pijltje links beneden en dan kiezen voor afsluiten.
Maar soms lukt dat niet. Dan druk ik gewoon die knop in.
Dan stopt de laptop er ook mee maar niet volgens het normale protocol.
Maar meestal, als het [soms] helemaal niet lukt, ga ik eruit via taakbeheer en daar druk ik dan op de rode stop knop.
Wij gebruiken VISTA HOME.

Vr.gr. poltol

poltol
door poltol - Nov 14, 2010 om 19:31
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Mijntjeb,

Bedankt voor het terug melden.
Deed iedereen dat maar.
Dan weet je tenminste ook wat er werkelijk geholpen heeft.
Hebben anderen er ook wat aan.

Fijne week verder, poltol

mijntjeb
door mijntjeb - Nov 14, 2010 om 20:02
201 Antwoorden / 87 Vragen

Hoi Poltol,

Ja idd deed iedereen dat maar, is een kleine moeite, en je wordt
er weer wat wijzer van (hahaha!!)
fff nog 'n vraagje Poltol.... Welk pijltje bedoel jij?? links beneden!!!
En welke rode knop???? uhmm geen idee!!!
Ik heb een ASUS Laptop.....

groetjes Mijntje

poltol
door poltol - Nov 14, 2010 om 20:27
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Mijntje,

Ik klik op de wereldbol links onder.
Dan komt er een menu in beeld.
Onderaan ga ik dan naar rechts in het menu.
Daar staat een hangslotje en een pijltje.
Ik ga op het pijltje staan en dan komt er weer een menutje in beeld.
Ik kies daar de onderste = AFSLUITEN.
De laptop gaat nu afsluiten en stopt er mee.

Als ik taakbeheer opstart met Ctrl - Alt - Delete dan komt er een groot scherm op.
Daarin staat rechts onderin een rode knop.
Daarmee kan je de laptop ook uit zetten.

Vr.gr. poltol

mijntjeb
door mijntjeb - Nov 14, 2010 om 22:28
201 Antwoorden / 87 Vragen

Hoi Poltol

Dank je wel, weer iets geleerd!!!
Maar nu werkt mijn laptopje weer perfekt.
Ik ben aangesloten op glasvezel, heb daar
al meerdere malen problemen mee ondervonden.
Regelmatig moet ik mijn modem resetten.

Groetjes Mijntje.