door wiljol Nov 11, 2016 om 10:34
Computers & telefonie

Afsluiting tele2

Ik ben gisteren afgesloten met mijn mob. abonnement door Tele2 (terecht want ik had de factuur van september niet betaald). Gisteren het bedrag alsnog via ideal betaald en zou dan binnen 2 uur aangesloten worden. Op hun site lees ik dat dat niet klopt. Daar staat nl. dat het binnen 2 uur geaccepteerd wordt en dat het de volgende dag verwerkt wordt en dat je daarna zo snel mogelijk aangesloten wordt. Wat blijkt toen ik net belde: doordat hun over gestapt zijn naar een andere bank en daar een storing mee hebben duurt het minimaal 4 dagen voordat ik nu aangesloten kan worden. Ik weet wel dat ik op tijd had moeten betalen (door verhuizing is dit mis gegaan) maar dan nog door hun problemen kan ik nu niet bellen. Wij hebben wel een bedrijf dus wij kunnen onze klanten ook niet bellen. Wat kan ik hier aan doen??? en kan ik door hun problemen van het abb. af???

1573 13 Rapporteer

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 11, 2016 om 10:39
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas maar waar wel eenvoudig: op tijd betalen. Zeker van belang als u een bedrijf heeft. Ter info: dit is een site voor vragen van consumenten, niet zakelijk.

wi
door wiljol Nov 11, 2016 om 10:43
0 Antwoorden / 2 Vragen

IK ben een consument en het is ook een prive abb. ik heb alleen erbij vermeld dat we een bedrijf hebben en dat mijn man moet kunnen bellen en of dat klanten zijn of zijn familie maakt geen ... uit. Het gaat erom of tele2 dat zomaar mag doen 4 dagen afgesloten blijven omdat hun problemen hebben met hun bank. Op het forum staat zelfs dat mensen na die 4 dagen 20 dagen moeten wachten voordat ze aangesloten worden.

tijger1
door tijger1 - Nov 11, 2016 om 10:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, u kunt niet van het abonnement af. En u kunt niet door hun problemen niet bellen, maar dat komt omdat u niet tijdig betaald hebt. Zelfs niet na de herinnering die u ontvangen zult hebben. Dus u zult geduld moeten hebben.

Afgezien daarvan, is dit een forum voor consumenten en u hebt een zakelijke vraag.

Cookies
door Cookies - Nov 11, 2016 om 10:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, je kunt door deze 'problemen' niet eerder - kosteloos - van het abonnement af. Dingen kunnen mis gaan bij een verhuizing (bij Tele2 een 'verhuizing' naar een andere bank), dat heb je zelf ook gemerkt.

Verder is het natuurlijk helemaal niet verstandig een consumentenabonnement te hebben als je een bedrijf hebt.

ja
door jackyh - Nov 11, 2016 om 10:47
953 Antwoorden / 4 Vragen

Er bestaat ook nog zoiets als een "gewone telefoon". Neem contact op met uw meest belangrijke klanten en dan komt u die 4 dagen wel door. Tijdelijk een prepaid kan ook een oplossing zijn.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 11, 2016 om 10:47
16885 Antwoorden / 202 Vragen

carola83@ ? Te;e2 kent ook zakelijke abonnementen.

Cookies
door Cookies Nov 11, 2016 om 10:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja, maar die heeft ze niet.

Cookies
door Cookies - Nov 11, 2016 om 10:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, in dit geval ben je GEEN consument, want je gebruikt het abonnement zakelijk. Sowieso zou je als bedrijf natuurlijk een zakelijk abonnement af moeten sluiten.

DOOR WILJOL 11 NOV. 2016 OM 10:43
0 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

IK ben een consument en het is ook een prive abb. ik heb alleen erbij vermeld dat we een bedrijf hebben en dat mijn man moet kunnen bellen en of dat klanten zijn of zijn familie maakt geen ... uit. Het gaat erom of tele2 dat zomaar mag doen 4 dagen afgesloten blijven omdat hun problemen hebben met hun bank. Op het forum staat zelfs dat mensen na die 4 dagen 20 dagen moeten wachten voordat ze aangesloten worden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 11, 2016 om 11:08
16885 Antwoorden / 202 Vragen

carola85@  herhaald, waar is te lezen dat het geen zakelijk contract betreft? Ik lees dat niet in de vraag. M.a.w. het zou best het geval kunnen zijn maar dat is niet uit de vraag af te leiden. Afgezien van het feit dat je met een klein bedrijf ook best gebruik kunt maken van een niet zakelijk abonnement voor de privé zaken. (Ik doe dat zelf ook)

Cookies
door Cookies Nov 11, 2016 om 11:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zie de reactie van TS net boven deze vraag. Tuurlijk kan je een privé abo zakelijk gebruiken, maar dan moet je niet gaan klagen als je dagen zonder bereik (om wat voor reden dan ook) komt te zitten en je als bedrijf daardoor financieel gedupeerd wordt.

ha
door halex Nov 11, 2016 om 15:31
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Beetje overbodig om uzelf in korte tijd te gaan herhalen. Zeker als u zelf al vast had kunnen stellen dat de bewering van Carola.83 juist was.

jo
door jorisw - Nov 11, 2016 om 11:11
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vind eerlijk gezegd dat je nogal een grote broek aantrekt. De problemen zijn in eerste instantie door jezelf veroorzaakt en nu probeer je een ander de zwarte piet toe te spelen.

Ik zou overigens niet graag zaken doen met een bedrijf wat zo laks omgaat met rekeningen betalen. Hopelijk doe je dat niet bij al je leveranciers.

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 11, 2016 om 20:22
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Roetpiet of Schoorsteenveegpiet ?
Maar zwarte Piet..

tijger1
door tijger1 - Nov 11, 2016 om 11:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U blijft geen vier dagen afgesloten omdat Tele 2 problemen heeft met de bank. U was afgesloten omdat u niet op tijd betaald hebt. Ik vind na vier dagen weer aangesloten worden nog razendsnel.

Geef een machtiging tot automatische incasso af. Kan het niet misgaan.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 11, 2016 om 13:55
16885 Antwoorden / 202 Vragen

en als ook al gesteld: geef een betaal(incasso) volmacht als het ook zakelijk is.

zoekster1
door zoekster1 - Nov 11, 2016 om 14:11
1583 Antwoorden / 3 Vragen

U heeft een consumentenabonnement. Daarom heeft het geen zin om te klagen over de zakelijke dingen die door de afsluiting niet goed lopen. Overigens kom je met eeen zakelijk abo vaak ook niet ver,  meestal is dan in de voorwaarden de gevolgschade uitgesloten.

akkerdistel
door akkerdistel - Nov 11, 2016 om 15:59
1790 Antwoorden / 3 Vragen

tl;dr

Met dat internet - wat nog eens heel groot gaat worden, wat ik je brom - kun je ook nog eens prima bellen (ook gebeld worden). Ben je maandelijks ook nog eens fors goedkoper uit..

albert-jan
door albert-jan - Nov 11, 2016 om 20:40
1 Antwoorden / 1 Vragen

Beste,

Je zegt dat jij jouw abonnement niet hebt betaald?  Volgens mij gat dit nog altijd via een automatische incasso.

En als jij zeker weet dat je ten tijde van de afschrijving voldoende saldo had, moet je aan geven dat Tele2 in gebreken is gebleven.

Want zij regelen de automatische incasso.

Maar je moet in deze wel een lange adem hebben. En keihard aangeven dat je eea op facebook gooit en dat je consumentenbond, kassa ed gaat inschakelen.

Tele2 zit trouwens ook op fb. Pb heft geen zin, maar een bericht op hun pagina achterlaten wel. Tenminste dat is onze ervaring.

En ook wij zullen z.s.m. bij Tele2 vertrekken.

Zeker als wij zien welk een stroom klachten blijft komen.

Succes

tijger1
door tijger1 Nov 11, 2016 om 20:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Niet gelezen dat de Ts zelf aangeeft niet betaald te hebben?