Afsluiting tele2
Ik ben gisteren afgesloten met mijn mob. abonnement door Tele2 (terecht want ik had de factuur van september niet betaald). Gisteren het bedrag alsnog via ideal betaald en zou dan binnen 2 uur aangesloten worden. Op hun site lees ik dat dat niet klopt. Daar staat nl. dat het binnen 2 uur geaccepteerd wordt en dat het de volgende dag verwerkt wordt en dat je daarna zo snel mogelijk aangesloten wordt. Wat blijkt toen ik net belde: doordat hun over gestapt zijn naar een andere bank en daar een storing mee hebben duurt het minimaal 4 dagen voordat ik nu aangesloten kan worden. Ik weet wel dat ik op tijd had moeten betalen (door verhuizing is dit mis gegaan) maar dan nog door hun problemen kan ik nu niet bellen. Wij hebben wel een bedrijf dus wij kunnen onze klanten ook niet bellen. Wat kan ik hier aan doen??? en kan ik door hun problemen van het abb. af???
Topantwoord
Helaas maar waar wel eenvoudig: op tijd betalen. Zeker van belang als u een bedrijf heeft. Ter info: dit is een site voor vragen van consumenten, niet zakelijk.
IK ben een consument en het is ook een prive abb. ik heb alleen erbij vermeld dat we een bedrijf hebben en dat mijn man moet kunnen bellen en of dat klanten zijn of zijn familie maakt geen ... uit. Het gaat erom of tele2 dat zomaar mag doen 4 dagen afgesloten blijven omdat hun problemen hebben met hun bank. Op het forum staat zelfs dat mensen na die 4 dagen 20 dagen moeten wachten voordat ze aangesloten worden.
Nee, u kunt niet van het abonnement af. En u kunt niet door hun problemen niet bellen, maar dat komt omdat u niet tijdig betaald hebt. Zelfs niet na de herinnering die u ontvangen zult hebben. Dus u zult geduld moeten hebben.
Afgezien daarvan, is dit een forum voor consumenten en u hebt een zakelijke vraag.
Nee, je kunt door deze 'problemen' niet eerder - kosteloos - van het abonnement af. Dingen kunnen mis gaan bij een verhuizing (bij Tele2 een 'verhuizing' naar een andere bank), dat heb je zelf ook gemerkt.
Verder is het natuurlijk helemaal niet verstandig een consumentenabonnement te hebben als je een bedrijf hebt.
Er bestaat ook nog zoiets als een "gewone telefoon". Neem contact op met uw meest belangrijke klanten en dan komt u die 4 dagen wel door. Tijdelijk een prepaid kan ook een oplossing zijn.
Nee, in dit geval ben je GEEN consument, want je gebruikt het abonnement zakelijk. Sowieso zou je als bedrijf natuurlijk een zakelijk abonnement af moeten sluiten.
IK ben een consument en het is ook een prive abb. ik heb alleen erbij vermeld dat we een bedrijf hebben en dat mijn man moet kunnen bellen en of dat klanten zijn of zijn familie maakt geen ... uit. Het gaat erom of tele2 dat zomaar mag doen 4 dagen afgesloten blijven omdat hun problemen hebben met hun bank. Op het forum staat zelfs dat mensen na die 4 dagen 20 dagen moeten wachten voordat ze aangesloten worden.
carola85@ herhaald, waar is te lezen dat het geen zakelijk contract betreft? Ik lees dat niet in de vraag. M.a.w. het zou best het geval kunnen zijn maar dat is niet uit de vraag af te leiden. Afgezien van het feit dat je met een klein bedrijf ook best gebruik kunt maken van een niet zakelijk abonnement voor de privé zaken. (Ik doe dat zelf ook)
Zie de reactie van TS net boven deze vraag. Tuurlijk kan je een privé abo zakelijk gebruiken, maar dan moet je niet gaan klagen als je dagen zonder bereik (om wat voor reden dan ook) komt te zitten en je als bedrijf daardoor financieel gedupeerd wordt.
Beetje overbodig om uzelf in korte tijd te gaan herhalen. Zeker als u zelf al vast had kunnen stellen dat de bewering van Carola.83 juist was.
Ik vind eerlijk gezegd dat je nogal een grote broek aantrekt. De problemen zijn in eerste instantie door jezelf veroorzaakt en nu probeer je een ander de zwarte piet toe te spelen.
Ik zou overigens niet graag zaken doen met een bedrijf wat zo laks omgaat met rekeningen betalen. Hopelijk doe je dat niet bij al je leveranciers.
Roetpiet of Schoorsteenveegpiet ?
Maar zwarte Piet..
U blijft geen vier dagen afgesloten omdat Tele 2 problemen heeft met de bank. U was afgesloten omdat u niet op tijd betaald hebt. Ik vind na vier dagen weer aangesloten worden nog razendsnel.
Geef een machtiging tot automatische incasso af. Kan het niet misgaan.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Vattenfall
vattenfall heeft een fout in de afrekening van mei 2023 gemaakt. ze hebben de meterstanden omgedraaid en daardoor te veel terug betaald.
nu schrijven ze het verschil van 620 euro gewoon per 31 mei 2024 van mijn rekening af.mag dat?
Lees meer
Hoe krijg ik mijn hortensia weer tot leven?
Op mijn verjaardag kreeg ik een mooie hortensia voor op mijn balkon. Ik heb hem meteen in een grotere pot gezet, maar dat had ik beter niet moeten doen, want ik had er even niet bij nagedacht dat je moet wachten tot het najaar als de bloemen helemaal uitgebloeid zijn. Nu lijkt de plant dood te gaan. Lees meer
Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?
Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer