le
door lebra4141 Nov 7, 2004 om 15:28
Computers & telefonie

Afsluitingen bij Providers

Goedemiddag,

Hebben jullie ook problemen met afsluiten van je internet abonnement van providers. Ik namelijk wel en wel om de volgende redenen:

@Home:
4 jaar abonnement gehad bij @Home van Essent, wat redelijk werkte, met af en toe een slechte verbinding. Vanwege een verhuizing kon ik deze abonnement niet meenemen, omdat @home niet in Gerlderland voor komt. Ik heb dus alles netjes opgezegd en de modem via hun toegezonden doos retour gestuurd. Alle betalingen werden altijd automatisch afgehouden, dus daar hoefde ik mij niet druk om te maken. Helaas maar ik kreeg een week na verhuizing een brief vsan @home, met de mededeling dat ik een spoed overboeking van 59,90 moet doen. Als dit niet werk gedaan, dan kon mijn internet net geactiveerd worden.

Ik belde de helpdesk (0,10 p/min.) met de vraag of dit een normale zaak was. Hij bevreemde de persoon achter de lijn ook, maar ik moest dit maar schriftelijk oplossen. Dit heb ik niet geaccepteerd, en hem medegedeeld dat ze nu direct het probleem zelf maar moesten oplossen. Tevens eiste ik van @home de kwijtschelding van de ten onrechte spoedboeking en ee tegemoetkoming in de reeds gemaakte kosten. Dit alles is nu in behandeling en wacht nu op hun antwoord.

KPN/Planet:
Ik had mij aangemeld bij KPN voor de telefoon te laten verhuizen, en dacht het makkelijk te doen direct de ADSL via KNP te regelen. Alles was geregeld om een ADSL Standaard via Planet te nemen, en deze op 1 november met een monteur (tegen 29,95,-) te laten installeren. Dit werd op 13 okt. bevestigd zodat ik een vrije dag kon regelen. Nadat ik op 29 okt was verhuist, lag er een brief in de brievenbus dat de datum was verplaatst naar 5 nov. Je begrijpt dat ik direct in de telefoon klom (0,10 p/min) en belde de helpdesk. De persoon achter de helpdesk zei dat de 5 nov. ook niet haalbaar was, vanwege een technische achterstand. Ze wisten dus niet wanneer deze wel mogelijk was, dus ik heb direct de abonnement opgezegd.

Ik heb KPN een claim gestuurd van de snipperdag, telefoonkosten en de een bedrag voor de ergenis die ik heb opgelopen. Dit hoofdstuk loopt ook nog. Ben nu over gestapt naar Chello Light en kan nu kosteloos een maand dit uit proberen. Mocht door wat voor reden dan ook dit niet bevallen, dan stappen we gewoon naar een andere provider.

Mijn raad aan iedereen, laat je niet afschepen dat je een brief moet sturen. De helpdesk kan altijd een intern onderzoek inzenden, waardoor ze zelf contact met jou moeten opnemen. Dit scheelt veel tijd en geld.

vr.gr.
Leo

376 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 7, 2004 om 15:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Leo, Allemaal ergernis dus. Maar ik begrijp niet goed waarom je
een claim voor allerlei kosten naar KPN hebt gestuurd. Als Planet geen
monteur stuurt op de afgesproken datum en later niet weet wanneer de
monteur wèl komt en je daarom van je abonnement afziet zijn geen zaken
waarvoor KPN veranwoordelijk is. Dus is een claim naar KPN sturen
weinig zinvol. Hoewel Planet een dochter van KPN is zijn het twee
aparte bedrijven die met elkaars bedrijfsvoering niets te maken hebben
en er dus ook niet verantwoordelijk voor zijn. Als je al een claim
stuurt lijkt mij dat Planet het juiste adres is. Groeten - PML

ve
door verwijderd - Nov 7, 2004 om 15:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb er niet bijgemeld, dat er afgelopen vrijdag wel degelijk een monteur op de stoep stond. dus communicatie gaat er slecht als het afwijkt van een standaard opdracht.

Verder heeft KPN de data's gestuurd voor de monteur en niet Planet, Planet verwijst mij dan ook terug naar KPN.

Toch bedankt voor je reactie
leo

ve
door verwijderd - Nov 7, 2004 om 16:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Leo, Je bent dus verzeild geraakt tussen twee logge bedrijven die
niet voor- of achteruit willen en heel sterk zijn in het elkaar
toeschuiven van de bekende zwarte piet. Veel sterkte - PML

ve
door verwijderd - Nov 7, 2004 om 16:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag lebra4141,

Ik lees dat je nu een maand op proef Chello Light hebt. Je moet er dan wel rekening mee houden dat sommige bedrijven zo'n proefperiode eigenlijk zien als een begin van een abonnementsperiode. Ze hanteren dan de zogenaamde negatieve optie. Als je niks zegt op het einde van de proefperiode dan gaat automatisch je nieuwe abonnement lopen en zit je er wel 12 maanden aanvast. Stel dat je dat niet wil, kijk dan even de voorwaarden na waaronder je je proefperiode bent aangegaan, anders heb je er straks weer een probleem bij en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Sukses, groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Nov 7, 2004 om 17:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het 'kosteloos' een maand chello proberen is helaas niet kosteloos, als U hebt abonnenment door laat lopen, via eerder genoemd negatieve optie gebeurt dit automatisch, krijgt U vanzelfsprekend emt maandelijks kosten te maken. Echter, als U het proefabonnement opzegt mopet U wel de zgn. aansluit en installatiekosten betalen van chello!

ve
door verwijderd - Nov 7, 2004 om 17:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Addertje onder het gras dus. As usual !

ve
door verwijderd - Nov 7, 2004 om 19:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Bij het pakket zit een UPC kwaliteisgarantie, waar duidelijk het volgende op staat:

Als de dienst niet volgens uw verwachtingen voldoet, kunt u gebruik maken vanndeze garantiekaart. Bent u binnen 30 dagen na installatie niet geheel tevreden, dan kunt u uw abonnement opzeggen en vergoeden wij uw abonnements- en installatiekosten.

Verder heb ik alles goed door genomen, er is nergens een addertje onder het gras.

vr.gr.
Leo

ve
door verwijderd - Nov 7, 2004 om 20:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uit de voorwaarden: Voor het chello-abonnement is de kwaliteitsgarantie van toepassing. Als je via de Kwaliteitsgarantie een van de hiervoor vermelde abonnementen wilt opzeggen, dan dien je de volledig ingevulde en ondertekende antwoordkaart binnen 30 dagen na installatie naar UPC op te sturen. Je hoeft de contractsperiode dan niet uit te dienen. Je krijgt de abonnementskosten (tot maximaal 2 maanden) en de installatiekosten (indien van toepassing) vergoed.

Maar ook: De Kwaliteitsgarantie geldt voor verkopen van UPC producten tot en met 31 december 2004. UPC is gerechtigd de Kwaliteitsgarantie tussentijds te wijzigen of te beëindigen.

De kans is klein dat chello snel de voorwaarden aanpast, maar bij de specificaties van chello starten valt in de algemen voorwaarden (=kleine lettertjes) te lezen dat de kwaliteitsgarantie en de installatiekortingen niet gelden voor chello starter