li
door littlegettog Mar 1, 2006 om 13:16
Computers & telefonie

Afstandbediening voor pc werkt niet

Hallo,
Ik heb gister een 2e handse pc gekocht(volgens mij hp Pavilion a810) alles werkt perfect maar ik heb er een afstandbediening erbij gekregen maar de pc reageert er niet op. er hoorde windows media center op te zitten maar er staat windows xp prof op zou het daar aan kunnen liggen?

472 4 Rapporteer

freya
door freya - Mar 1, 2006 om 17:39
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo littlegettog,

Naar ik aanneem werkt de afstandbediening met infrarood signalen? (herkenbaar aan het rode glaasje aan de voorzijde van de AB) Heeft de PC in dat geval een infrarood-ontvanger? Moet je die soms eerst nog aansluiten op b.v. een USB-poort? Benodigde software geïnstalleerd?

m.vr.gr. Freya

li
door littlegettog - Mar 1, 2006 om 17:43
24 Antwoorden / 13 Vragen

ik denk dat ik al weet wat het probleem is,ik heb de usb connector niet

maar ik heb nu nog een vraag voor je (sorry kon het niet laten je geeft altijd een behulpzaam antwoord)
ik wil mijn pc op de tv aansluiten maar als ik de kabels aansluit lukt het me niet om op de tv iets te zien ik heb al naar een uitleg gekeken waar staat hoe het moet maar mijn pc herkent geen tv scherm ofzo. omgedraait lukt het eigenlijk ook niet want als ik tv kanalen zoek op de pc dan krijg ik alleen maar kanelen met ruis terwijl je het geluid wel hoort

freya
door freya - Mar 1, 2006 om 18:56
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Je schrijft 'als ik tv kanalen zoek op de pc'. Hieruit trek ik dan de conclusie dat er een TV-kaart in je PC zit? Als dat zo is, zal er op die TV-kaart een antenne-aansluiting zitten. Sluit dus de antennekabel van je kabel-tv aan en dan zal het scannen naar tv-kanalen wel lukken.

Wat betreft het aansluiten van de TV op je videokaart het volgende. Sluit eerst de TV aan op de videokaart en ga dan naar Start -> Instellingen -> Configuratiescherm -> Beeldscherm -> Instellingen. Als het goed is zie je dan twee schermpjes. De één is de monitor en de andere de TV. Wellicht dat je ergens bij de eigenschappen er van het betreffende apparaat eerst nog moet inschakelen. Je kunt dan ook ergens instellen hoe dat tweede scherm zich moet gedragen. Als uitbreiding van je bureaublad (Dualview) of als kopie van het eerste scherm (Kloon). Hoe het precies werkt is een beetje afhankelijk van de geïnstalleerde video-drivers.

Freya

li
door littlegettog - Mar 1, 2006 om 19:12
24 Antwoorden / 13 Vragen

ja in die richting zat ik al maar met deze video kaart moest ik iets meer puzzelen maar nu is het wel gelukt

bedankt voor je hulp!!