jo
door joha Dec 9, 2010 om 14:56
Computers & telefonie

Agenda Outlook

Hoe kan ik alle afspraken in de agenda van MS office Outlook 2003 in één keer verwijderen?

2533 13 Rapporteer

freya
door freya - Dec 9, 2010 om 16:13
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo joha,

Ik zou zeggen, gewoon een nieuwe agenda aanmaken en de oude weggooien.
Dus, Outlook openen, ga naar je Agenda, ga naar Bestand > Nieuw > Map, geef een Naam op voor de agenda en geef aan dat het om een map met 'Agendaitems' gaat. Selekteer je 'Persoonlijke mappen' als je de agenda dáár wil opslaan en klik (Ok).
Als het goed is zie je nu onder Mijn Agenda's twee agenda's staan. De oude agenda kun je gewoon met de rechter muisknop selecteren en Verwijderen.
En ziedaar, een geheel nieuwe, lege agenda is geboren.

m.vr.gr. Freya

jo
door joha - Dec 9, 2010 om 18:24
58 Antwoorden / 36 Vragen

Freya, helaas lukt hetverwijderen niet. Alles werkt t/m de dubbele agenda, maar met de rechter muisknop selecteren en verwijderen lukt niet. Verwijderen komt niet voor in het pop up menu

Met vr. groet,

Joha

freya
door freya - Dec 9, 2010 om 18:58
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ik neem toch aan dat je de Agenda selecteert die linksonder op het scherm onder Mijn Agenda's staat? Als ik daar met de rechter muisknop op klik krijg ik een menu met o.a. de optie Agenda verwijderen. (Let op, als de naam van je agenda b.v. Verjaardagen is, dan staat er dus de optie Verjaardagen verwijderen.
Overigens, ik gebruik ook Outlook 2003, dus het zou toch hetzelfde moeten zijn.

Freya

jo
door joha - Dec 9, 2010 om 19:11
58 Antwoorden / 36 Vragen

Freya, de nieuwe agenda staat net zo als de huidige te verwijderen agenda nu als map in de map persoonlijke mappen. De huigige agenda is nog steeds niet te verwijderen, maar de nieuw wel.
Ik wil trouwens de agenda weg hebben, omdat ik mijn pc aan een neefje geef.
Outlook helemaal verwijderen is ook misschien een optie?! Hoe doe je dat??

MVG Joha

dobby
door dobby - Dec 9, 2010 om 19:14
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=joha schreef op donderdag 9 dec 2010, 14:56]Hoe kan ik alle afspraken in de agenda van MS office Outlook 2003 in één keer verwijderen?

Een andere view kiezen, dan rechts Control-A en daarna Delete ...

(andere view: als in: geen calendar-related.. dus Category, List.. das goed genoeg..)

dobby
door dobby - Dec 9, 2010 om 19:17
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=joha schreef op donderdag 9 dec 2010, 19:11]Freya, de nieuwe agenda staat net zo als de huidige te verwijderen agenda nu als map in de map persoonlijke mappen. De huigige agenda is nog steeds niet te verwijderen, maar de nieuw wel.
Ik wil trouwens de agenda weg hebben, omdat ik mijn pc aan een neefje geef.
Outlook helemaal verwijderen is ook misschien een optie?! Hoe doe je dat??

MVG Joha

O- alles weg hebben? gewoon de .PST verwijderen.. en dan is het wel zo netjes om een nieuwe te maken...

dan is alles weg (nou ja - de data.. account info, nicknames e.d. zijn er dan nog wel..)

jo
door joha - Dec 9, 2010 om 19:20
58 Antwoorden / 36 Vragen

Je komt dan in het taakvenster. De taak verdwijnt, maar niet de agenda.
Als je del drukt op agenda, dan krijg je de melding:"Agenda is een speciale map,Speciale mappen kunnen niet worden verwijderd".
Voor mij hoeft de map niet weg, maar de afspraken in die map Agenda!!

Joha

freya
door freya - Dec 9, 2010 om 19:25
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Het hele Outlook.pst bestand verwijderen kan ook, maar dan ben je dus ook alle e-mails en contactpersonen kwijt. Maar als dat geen probleem is, kun je dat ook doen. Wel eerst Outlook afsluiten. Als je Outlook daarna opnieuw opstart krijg je een foutmelding dat Outlook.pst niet gevonden kan worden (is ook logisch) en heb je de mogelijkheid om een nieuwe te laten aanmaken.

Freya

jo
door joha - Dec 9, 2010 om 19:28
58 Antwoorden / 36 Vragen

Dobby, met zoeken naar .pst bestanden en deze verwijderen is inderdaad de agenda leeg.
Account info heb ik weggehaald; wat bedoel je met het is wel zo netjes om een nieuwe te maken....?
Wat moet er nieuw komen en hoe doe je dat dan??

MVG Joha

dobby
door dobby - Dec 9, 2010 om 19:29
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=joha schreef op donderdag 9 dec 2010, 19:20]Je komt dan in het taakvenster. De taak verdwijnt, maar niet de agenda.
Als je del drukt op agenda, dan krijg je de melding:"Agenda is een speciale map,Speciale mappen kunnen niet worden verwijderd".
Voor mij hoeft de map niet weg, maar de afspraken in die map Agenda!!

Joha

Nee.. als je een andere (niet-agenda) view kiest: zie je dus geen datum weergave, maar bijvoorbeeld op category, of op recurrence, of.. (zo even snel uit mn hoofd hoor.. heb op deze laptop even geen outlook)..

en als je dan in _dat_ window op een afspraak klikt, en daarna control-A (select all) type dan heb je alle afspraken geselcteerd.. daarna zal Del (of control-D) ze gewoon verwijderen.. dan blijft de map dus bestaan..

gezien jouw foutmelding is de focus nog links in de tree.. je moet dus op een afspraak klikken.. dan zou het moeten werken...

(en anders is dit een werkje van 10 seconden.. desnoods kan dat wel even met een TeamViewer sessie ofzo? maar goed - das weer iets anders..) probeer het eerst nog eens??

dobby
door dobby - Dec 9, 2010 om 19:41
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=joha schreef op donderdag 9 dec 2010, 19:28]Dobby, met zoeken naar .pst bestanden en deze verwijderen is inderdaad de agenda leeg.
Account info heb ik weggehaald; wat bedoel je met het is wel zo netjes om een nieuwe te maken....?
Wat moet er nieuw komen en hoe doe je dat dan??

MVG Joha

Nou ja - als je default PST weghaalt zal outlook een foutmelding geven bij de eerste keer opstarten.. (en daarna overigens uit zichzelf komen met een prompt om een nieuwe te maken)

en: account info staat (encrypted) in de registry, je shortnames e.d. staan in losse files in %appdata%\microsoft\Outlook - even controleren of die ook weg zijn? (Win+R (of Start/Run) - en dan

%appdata%\Microsoft\Outlook

intypen (of vanaf een command prompt: "cd /d %appdata%\microsoft\Outlook" - dat werkt voor mij sneller, maar dat kan ook mjin leeftijd zijn die meespeelt)

en dan kan je eigenlijk alles (b.v. ook de backup pst(s)? de .nck, de .rwz. en wat je nog meer aan files tegenkomt) weghalen.. dat zijn allemaal outlook files die indien nodig weer gerecreerd worden...

jo
door joha - Dec 9, 2010 om 20:12
58 Antwoorden / 36 Vragen

Dobby, dat verhaal van jou is voor mij hogere wiskunde. Wat moest gebeuren is geschied.
Allen hartelijk dank voor de hulp.

Joha

freya
door freya - Dec 9, 2010 om 20:17
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ach, als het maar gelukt is. Het gaat om het resultaat, toch?

Freya