henkvanstots
door henkvanstots Feb 1, 2012 om 14:13
Computers & telefonie

Alice en de krachtenbundeling met Tele 2

Ruim een jaar geleden had ik een ADSL/ telefoon abonnement voor € 29,95 tot dan toe kon ik onbeperkt bellen naar vaste nummers.
Vorig jaar kwam er een verhoging in de vorm van een starttarief voor ieder gesprek.
Nu willen ze me binnenkort ook nog eens € 0,10 per minuut laten betalen en wordt de abonnementsprijs verhoogd naar € 32,40
Ik heb gisteren opgezegd.
Hier onder de email die de abonnementhouders krijgen:

"Beste.........,

Vanaf 1 maart 2012 gelden er nieuwe tarieven voor een aantal Alice-diensten. Dit betekent voor u dat uw Alice-abonnement wordt gewijzigd van € 29,90 per maand naar € 32,40 per maand.

U weet waarschijnlijk al dat Alice haar krachten heeft gebundeld met Tele2. En daarom hebben wij voor u een scherpe aanbieding voor Interactieve Televisie van Tele2. Stap nú over op het Televisie, Internet & Bellen-pakket van Tele2 en betaal de eerste 6 maanden maar € 20, - per maand! Het enige wat u hoeft te doen, is op de bestelknop te klikken.
Voordelen van Interactieve TV
Interactieve TV geeft u keuze uit meer dan 70 TV- en Radiozenders. Met de interactieve TV-gids stelt u makkelijk uw eigen TV-avond samen. En voor het huren van een film hoeft u de deur niet meer uit dankzij de Tele2 Videotheek.

Vertrouwd
Uw internetsnelheid blijft zoals u gewend bent, razendsnel tot 20Mb/s. Voor bellen betaalt u voortaan, naast het starttarief van € 0,10 per gesprek, maar € 0,08 per minuut. En dat naar alle vaste én mobiele nummers in Nederland (m.u.v. betaalde servicenummers). U behoudt gewoon uw huidige telefoonnummer.

Heeft u nog vragen over deze verandering? Onze klantenservice staat voor u klaar: 0900-1560 (€ 0,15/min). Wilt u naar aanleiding van deze verandering uw abonnement wijzigen of beëindigen, dan kunt u dit tot 1 maart 2012 kosteloos doen.

We hopen dat u ook in 2012 weer veel plezier beleeft aan uw abonnement.

Met vriendelijke groet,
Alice"

722 6 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Feb 1, 2012 om 16:33
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Ik kan mij (als voorbeeld) nog herinneren dat ik ging tanken en dat de benzine meer dan fl. 1,00 per liter ging kosten. Het was een wereld van protest en wat betalen we nu?

Zo ook uw provider. Je kan niet altijd dezelfde prijs blijven hanteren. In deze tijd worden (ongemerkt) veel dingen duurder. Alleen bij contracten moeten er brieven of emails verzonden worden en kan men bij wijzigingen opzeggen. U wilt toch ook als 't effe kan méér geld verdienen?

henkvanstots
door henkvanstots - Feb 2, 2012 om 11:18
24 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mahadma schreef op woensdag 1 feb 2012, 16:33]Ik kan mij (als voorbeeld) nog herinneren dat ik ging tanken en dat de benzine meer dan fl. 1,00
per liter ging kosten. Het was een wereld van protest en wat betalen we nu?

Zo ook uw provider. Je kan niet altijd dezelfde prijs blijven hanteren. In deze tijd worden (ongemerkt) veel dingen duurder. Alleen bij contracten moeten er brieven of emails verzonden worden en kan men bij wijzigingen opzeggen. U wilt toch ook als 't effe kan méér geld verdienen?
Ik vindt uw reactie wel wat naïef.
Er is gewoon sprake van overname door tele2 en een van bovenaf opgelegde tariefsverhoging.
Wat het ADSL gedeelte betreft is tele2 trouwens een pootje van KPN dat sinds de privatisering een soort maffiamonopolie beheert:
Zie:

Internet

Op internetgebied was KPN onder andere actief als eigenaar van de Internetproviders XS4ALL, Planet Internet, KPN Internet, Het Net, Freeler, Tiscali, Telfort, Slim, en Speedlinq. Het bedrijf Speedlinq ging in 2007 samen met Tiscali onder de naam Telfort Internet. ADSL is een belangrijke bron van inkomsten voor KPN. XS4ALL is een zelfstandig dochterbedrijf van KPN en kan zelf beslissen over zijn beleid. Die zelfstandigheid uitte zich in het verleden bijvoorbeeld in het aanbieden van ADSL via BBned, concurrent van moederbedrijf KPN. XS4ALL nam Demon, Cistron en HCCnet over. In augustus 2007 kondigde KPN aan overeenstemming te hebben bereikt over de overname van Tele2/Versatel België. In juli 2008 voegde KPN Planet Internet met KPN Internet samen. Ook Het Net werd eind oktober 2009 samengevoegd met KPN Internet. In december 2010 worden Slim klanten overgezet naar KPN InternetPlusBellen. Van de overgenomen internetproviders bleven XS4ALL, Telfort en KPN Internet over
.

beginlink
door beginlink - Feb 2, 2012 om 15:06
30 Antwoorden / 1 Vragen

Met de marktwerking is alles vegriept. Concurentie prima, vecht het maar uit maar als je dan het vaste netwerk als bruidschat aan de KPN geeft dan weet je dat dit uitgebuit gaat worden en dat andere providers tegengewerkt gaan worden of dat er extra kosten komen als KPN meer geld wil hebben. Ik zou eens willen zien dat ze de kabel opengooien en dat ik een kabelmaatschappij kan kiezen die ik wil en niet meesteruitbuiter Ziggo krijgt. Dat opengooien is de politiek dan weer vergeten en als het ooit gebeurt? geef dan de infrastructuur deze keer niet weg maar beheer die zelf

ultraglide1998
door ultraglide1998 - Feb 3, 2012 om 09:53
149 Antwoorden / 12 Vragen

Wat u nu met uw verhaaltje wilt snap ik niet helemaal maar ik neem aan dat u onder uw contract uit wilt.
Dat kan altijd bij het tussentijds verhogen van de tarieven . Dat staat ook onderaan in de mail.

Bent u van uw contract af dan kunt u eens kijken bij Telfort. Bellen met enkel een starttafief en verder niets.

Tele2 is overigens geen pootje van KPN en maakt gebruik van het netwerk van T-mobile.

henkvanstots
door henkvanstots - Feb 3, 2012 om 11:36
24 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ultraglide1998 schreef op vrijdag 3 feb 2012, 09:53]Wat u nu met uw verhaaltje wilt snap ik niet helemaal maar ik neem aan dat u onder uw contract uit wilt.
Dat kan altijd bij het tussentijds verhogen van de tarieven . Dat staat ook onderaan in de mail.

Bent u van uw contract af dan kunt u eens kijken bij Telfort. Bellen met enkel een starttafief en verder niets.

Tele2 is overigens geen pootje van KPN en maakt gebruik van het netwerk van T-mobile.

Indien u goed leest zult u zien dat ik al heb opgezegd.
N.B. Wat tarieven en rechten betreft is er verschil tussen ADSL voor de pc en de telefoon (VoIP), hoewel er wel sprake is van het zelfde "draadje"
Verder is het zo dat de meeste mensen echt wel in staat zijn om op het internet tarieven te bekijken en voor zicht zelf te bepalen wat ze willen
Één van de vele sites is deze:
http://www.internetten.nl/access/adslprijzen_vergelijken.asp
En als men lui is kan men bijvoorbeeld de "ADSLwinkel.nl" bellen.
Wat tele2 betreft: daar kan men voor €12,50 extra zonder verdere kosten naar alle vaste nummers bellen.
Maar het kan goedkoper.

Waar het eigenlijk om gaat is dat de klant bij goedkoper wordende techniek steeds meer gaat betalen en dat een paar monopolistische providers de hele markt beheersen en de mensen onder het mom van vrije keuze gewoon belazerd worden; leve de privatisering ;-)

ultraglide1998
door ultraglide1998 - Feb 3, 2012 om 11:40
149 Antwoorden / 12 Vragen

Hmmmm , u bent gewoon kwaad omdat bedrijven geld willen verdienen. Dat is toch echt de eerste prioriteit van een bedrijf. Dat is namelijk nodig om de continuiteit te waarborgen.