bosbess
door bosbess May 19, 2011 om 17:27
Computers & telefonie

Alle handige klikjes verdwenen

Sinds kort heb ik Internet Explorer 9 gekregen, 't zal me worst wezen, maar nu kom ik tot de ontdekking dat dat handige Google Zoeken-klikje rechts bovenaan (met mogelijkheid tot andere zoekmachines) is verdwenen. Dan maar Google Taskbar downloaden: krijg steeds de melding dat de installatie is mislukt. Na enig zoeken de Google Zoeken site in vredesnaam maar onder de Favorieten gezet. Nu wil ik hier bij Kassa een vraag over stellen, kom ik tot de ontdekking dat alle rubrieken bovenaan de Kassa homepage zijn verdwenen. Ik kan dus niet meer simpelweg op Vraag en Beantwoord klikken om in deze rubriek te komen. Ik moet eerst inloggen, dan ergens onderaan de pagina op Vraag en Beantwoord klikken en dan kom ik in de rubriek Vraag en Beantwoord. Dus ook als ik geen vraag wil stellen, maar iets wil lezen. Hoe komt dit (zowel Google als Kassa) en is er een oplossing voor? Of doe ik domweg iets verkeerd?

845 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 20, 2011 om 00:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

..........Nu wil ik hier bij Kassa een vraag over stellen, kom ik tot de ontdekking dat alle rubrieken bovenaan de Kassa homepage zijn verdwenen. .........

Open de Kassa site, ga naar Extra en zet een vinkje voor compabiliteitsweergave.

Mocht je de Menubalk niet zichtbaar hebben in IE: klik op linker Alttoets, dan komt deze tevoorschijn. Dan naar Extra enz.

ve
door verwijderd - May 20, 2011 om 04:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

auzonnet schreef op donderdag 19 mei 2011, 17:27: Sinds kort heb ik Internet Explorer 9 gekregen, 't zal me worst wezen, maar nu kom ik tot de ontdekking dat dat handige Google Zoeken-klikje rechts bovenaan (met mogelijkheid tot andere zoekmachines) is verdwenen.

Zoeken is makkelijker geworden: de bedoeling van de nieuwere browers (in alle merken en soorten) is om meer van je websites te laten, dus om zelf minder screen estate op te eisen. Om te zoeken gewoon een of meer woorden (argumenten, whatever) in de address - bar intypen (Alt-D).. daarna komt er een klein balkje onder waarin je kan kiezen uit alle ingestelde zoekmachines... als je die selecteert blijft hij die gebruiken tot je een andere kiest.

dus: (uitgaande van de juiste instellingen zoals .nl TLD)

intypen: microsoft Ctrl-Shift-Enter gaat naar www.microsoft.nl
intypen: sun Ctrl-Enter gaat naar www.sun.com
intypen ford gaat zoeken naar het woord ford in de actieve search engine.
wil je zoeken naar ford.com dan moet je "? ford.com" (of "search ford.com" typen)..

overigens: gezien het feit dat je IE9 draait heb je dus vista of hoger - de ingebouwde (lokale) search van Microsoft leert goed wat je intypt.. als je b.v. vaak op de kassa site zit en je zou een 'k' in de address bar intypen, dan komt de auto complete al met kassa.vara.nl (indien enabled).. enz enz enz..

Ok - nu nog even search engines toevoegen: zelf een xml bestandje maken is voor de meeste mensen niet optimaal, dus even via microsoft doen: op deze pagina kan je een paar standaard engines kiezen,maar ook gewoon je eigen toevoegen...

Ook b.v. heel handig om binsearch, (evt nzbindex), opensubtitles e.d. toe te voegen,,,

Het kassa-fenomeen is al door birdies behandeld... (hoewel de "echte" oplossing toch klagen bij Kassa zou zijn om de website te verbeteren/veranderen... maar dat gaat weer een heel andere discussie worden...)

ve
door verwijderd - May 20, 2011 om 06:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dobby en Birdies, bedankt. De Kassa-balk is dankzij Birdies weer hersteld en de suggestie van Dobby heb ik uitgeprobeerd door in de adresbalk gewoon de woorden "appels en peren" in te typen. En ja hoor, daar verscheen de Google zoekpagina met alle sites over appels en peren. Ik blij.

ve
door verwijderd - May 20, 2011 om 08:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

@auzonnet: je zult wel meer sites tegen komen die (nog) niet goed werken op IE9, daarvoor dan ook dezelfde handeling plegen.

Mooi dat het opgelost is.

ve
door verwijderd - May 20, 2011 om 12:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat betreft de (foute) weergave van websites in Internet Explorer 9, dit heeft te maken met de manier waarop Internet Explorer websites weergeeft, in combinatie met de manier waarop deze websites ontwikkeld zijn.

Omdat hierin toch een oplossing te kunnen bieden, heeft Internet Explorer de compatibiliteits modus. Hier heeft "birdies" al wat over geschreven. Ter aanvulling zal ik hieronder nog een link noteren:

http://windows.microsoft.com/nl-nl/internet-explorer/products/ie-9/features/compatibility-view

Naast de compatibiliteitsmodus is er nog de uitgebreidere "Browser modus" en "Document modus".

Een Engelstalige link:
http://blogs.msdn.com/b/ie/archive/2010/10/19/testing-sites-with-browser-mode-vs-doc-mode.aspx

De nieuwe interface in IE9 is minimaal, waarbij alle werkbalken standaard zijn uitgeschakeld. Ook zijn de adresbalk en de zoekbalk nu samengevoegd. De knop Favorieten is verplaatst naar rechts en bevindt zich nu naast de knoppen Startpagina en Extra, evenals de kolommen Favorieten en Geschiedenis. Ook de statusbalk is standaard uitgeschakeld, en de meeste berichten worden weergegeven via de meldingsbalk die omhoog schuift onder aan de pagina.

Op de volgende Microsoft website kunt u meer informatie lezen over Internet Explorer 9 en haar functies.

http://windows.microsoft.com/nl-NL/internet-explorer/products/ie-9/features

In het linkerdeel van de pagina kunt u de verschillende onderwerpen bekijken en doorlezen.

ve
door verwijderd - May 20, 2011 om 17:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

MSH, dank voor de moeite. Naar aanleiding van jullie antwoord wil ik het volgende opmerken:
Toen ik de nieuwe IE9 kreeg aangeboden, zat daar een hele handleiding bij. Ik dacht in mijn onnozelheid, dat "ze" weer zonodig iets nieuws moesten verzinnen, dus heb ik IE9 geaccepteerd en de handleiding gelaten voor wat zij was. Als ik maar kan internetten vind ik alles best. Niet iedereen is jong, snel en uptodate. Had ik de handleiding wél gelezen, dan had ik van die pagina over compatibiliteitsweergave trouwens niks begrepen. Ik heb een uitleg als die van Birdies en Dobby nodig, die gewoon kort zeggen wat ik moet doen, om tot het juiste resultaat te komen. Van die Engelstalige site begrijp ik echt helemaal niets (ik ken goed Engels). Misschien handig om in het vervolg bij al dan niet ingrijpende veranderingen ook rekening te houden met (halve) digibeten, bv. door "LET OP! Als dit of dat gebeurt, moet u zus of zo doen, zie ook de handleiding". De handleiding moet dan uiteraard naast info voor kenners ook een aantal simpele aanwijzingen voor oenen bevatten. Of vraagt deze oen nu teveel?

ve
door verwijderd - May 23, 2011 om 09:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hartelijk dank voor de feedback! Dit is informatie waar wat mee gedaan kan worden in de zin van, duidelijke suggesties.

Microsoft probeert zo goed als mogelijk informatie te geven over het gebruik van haar producten. Meestal is dit algemene informatie waarin verschillende functies van het product toegelicht worden.

Hoewel veel moeite gedaan wordt om deze informatie samen te stellen en te publiceren is er natuurlijk altijd ruimte voor verbetering. Deze verbetering kan enkel gerealiseerd worden wanneer er feedback als hierboven gegeven wordt. Aan de andere kant is het ook moeilijk om te beslissen over welke onderwerpen dieper ingegaan wordt. De ene handleiding is voor de ander perfect, terwijl weer iemand anders het graag anders gezien had.

Wij zullen via MicrosoftHelpt in ieder geval proberen zoveel als mogelijk (beschikbaar) Nederlandse documenten/informatie te geven. Bij gebrek aan beter kan er wel eens een Engelse versie tussendoor glippen.