tazmanian
door tazmanian Nov 15, 2003 om 21:09
Computers & telefonie

Anoloog ADSL Splitter kopen?

Waarom moet bij de KPN een analoog ADSL splitter 29,- Euro kosten, en op Internet bij de firma Rilex maar 7,50 ?

5004 10 Rapporteer

en
door enigma-x - Apr 16, 2004 om 11:59
2 Antwoorden / 1 Vragen

Zo wordt de gigant groot. De splitters die KPN verkoopt zijn letterlijk hetzelfde dan die je voor 7,50 euro bij Rilex of de routershop koopt!

bj
door bjck - Apr 16, 2004 om 11:59
82 Antwoorden / 0 Vragen

Iedere ADSL splitter is goed. Sommige winkels kunnen ze goedkoper leveren dan andere. En soms zit verzending erbij inbegrepen. Eniste waar u op dient te letten is of u een analoge (annex-a) of isdn (annex-b) splitter koopt. Ook mycom (www.mycom.nl) verkoopt ze.

sk
door skilla - Apr 16, 2004 om 11:59
3 Antwoorden / 0 Vragen

Als reactie op bjck: alleen 'nieuwe' ADSL splitters zijn goed. Oude splitters (type 1 of 2) zijn niet geschikt. Type 3, 4 of het huidige type 5 is altijd goed ! Maarja die 'oude' types kun je waarschijnlijk niet eens meer kopen, maar let er toch op, straks heb je er niets aan.

Dat de prijs van de KPN splitter zo hoog is komt inderdaad doordat er een KPN logo opstaat en zij geen marktconforme prijs hoeven/willen rekenen.

wa
door water_1 - Apr 16, 2004 om 11:59
2 Antwoorden / 0 Vragen

kwestie van marketing. Het is hetzelfde ding, KPN denkt de naam mee te hebben,

wa
door water_1 - Apr 16, 2004 om 11:59
2 Antwoorden / 0 Vragen

kwestie van marketing. Het is hetzelfde ding, KPN denkt de naam mee te hebben,

re
door rednas - Apr 16, 2004 om 11:59
1 Antwoorden / 0 Vragen

Als de reden om er 1 te bestellen is dat de huidige splitter kapot is, dan kan je hem zo kosteloos omruilen bij primafoon.

w.
door w.linders - Apr 16, 2004 om 11:59
9 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk kunt u als u naar de computerspeciaalzaak gaat een splitter kopen voor nog minder dan 7,50 euro.
De internetaanbieders maken er over het algemeen aardig wat winst op.
Laat u echter niet van de wijs brengen door de aansluitkosten maar kijk welke internetaanbieder voor u op de lange termijn het goedkoopste is.
Om zo goedkoop mogelijk aan een splitter en dergelijke te komen kunt u het beste naar een computer speciaalzaak gaan

ni
door nielshaas - Apr 16, 2004 om 11:59
1 Antwoorden / 0 Vragen

De prijzen die KPN Telecom aanbied zijn meestal hoger dan de prijzen in de Online-winkels. KPN laat de meeste apparatuur buiten de deur maken maar dan wel met eigen logo, wat veel geld kost. het is ook nog steeds een beetje het monopoly idee dat kpn heeft met de huidige ADSL lijnen. want de lijnen zijn van kpn en alle providers kunnen je een abonement verlenen om op internet te gaan via de kpn -ADSL lijn. het is natuurlijk wel zo dat de kpn splitter altijd met de adsl lijn werkt.
De online winkel kan bij verschillende aanbieder splitter verkopen. maar of deze ook allemaal even goed functioneren is nog maar de vraag, en een online shop heeft natuurlijk geen winkel waardoor er minder kosten over de totale verkoop prijs heen gaan. let wel goed op als je online iets aan schaft met de verzend kosten.
Ik hoop dat je hiermee voldoende geinformeerdt bent. Vriendelijke groet Niels Haas

ii
door iisschots - Apr 16, 2004 om 11:59
2 Antwoorden / 0 Vragen

Is het niet zo wanneer je ADSL besteld dat je er dan een gratis splitter bij krijgt. Of is dat sinds kort veranderd

paul_1
door paul_1 - Apr 16, 2004 om 11:59
10 Antwoorden / 1 Vragen

Die splitter krijg je bij je ADSL pakket als je ADSL neemt.
Maar als je er een los wil kopen dan hoef je die niet bij KPN te halen.
Kopen doe je vrijwillig.
Bij de een is een netwerk cat-5 kabel 18 euro (7,5 meter) en bij de ander is een kabel van 10 meter cat-5 10,- euro.
Dus je ben vrij om te kopen waar je wil.