be
door berrad Mar 10, 2009 om 17:30
Computers & telefonie

Anoniem surfen

Hallo,

Wie kan mij een betrouwbaar programma(freeware) geven,
om anoniem te surfen.

Bijvoorbaat dank, groeten Bertus

1644 20 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 10, 2009 om 18:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

leer een ding : surfen op internet kan nooit anoniem.

De identiteit kan altijd worden achterhaald

labswans

ve
door verwijderd - Mar 10, 2009 om 18:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Bertus: Ter aanvulling, je praat over 'retourverkeer' , een ieder kan je gegevens achterhalen, zeker de provider. 'Vroeger' (zo'n 10-12 geleden) dacht iedere gebruiker nog: onmogelijk dat iemand zomaar ongevraagd op m'n pc kan komen! Tegenwoordig is dat aardig wat veranderd, ook wees men destijds naar het voorhoofd, als je toen zei: 'een ieder kan via mij pc een camera bedienen, en zo bij je binnenkijken, nu is dat wel anders, men weet nu wel beter....

Elke pc is te herkennen, vergeet het woord 'anoniem'dus maar.

Ik denk dat je vraag daarom beter had kunnen zijn: Hoe kun je zo veilig mogelijk surfen zodat niet zomaar iedereen op je pc kan komen...Daar is wel software voor: Virusprotection, en dan nog....

Gr. Henri

ve
door verwijderd - Mar 10, 2009 om 18:27
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Mar 10, 2009 om 18:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals mijn collega's al aangeven: echte anonimiteit bestaat niet op het internet. Wel zijn er diverse hulpmiddelen om te voorkomen dat websites je ip-adres, browserversie of andere persoonlijke informatie kunnen achterhalen.

Veel gebruikt zijn zogenaamde "anonymizing proxies". Dit zijn proxy servers die jouw adres afschermen voor de buitenwereld. Uiteraard kan de proxyserver jouw ip-adres wel zien en deze ook vastleggen. Via deze proxy service provider zijn je gegevens dan toch nog te achterhalen. Vaak echter is webtoegang via deze servers erg traag of nogal duur. Via Google zijn dit soort proxies snel genoeg te vinden.

Momenteel zeer populair is het Tor project. Dit is ook een project dat je zo anoniem mogelijk over het internet te surfen. Neus eens rustig rond op de website!

Wat je ook doet, bedenk altijd dat echte anonimiteit niet bestaat op internet. Om contact met het internet te krijgen moet eenvoudigweg je computer te vinden zijn, anders zou je nooit tweerichtingsverkeer tot stand kunnen brengen!

ve
door verwijderd - Mar 13, 2009 om 12:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Idd, zoals de andere al zeiden helemaal anoniem kan je nooit surfen maar hier is een web page dat je IP verbergt   http://hidemyass.com

ve
door verwijderd - Mar 13, 2009 om 12:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer eens aan hideip te komen hier mee krijgt u een ip adres in bv usa toe gewezen.

Echter blijft altijd de mogelijk heid bestaan dat ze toch achter uw adres komen.

De NSA de americaanse veiligheids dienst tapt namelijk iedere gesprek en internet verkeer af ook al heeft u niets te verbergen.

ve
door verwijderd - Mar 13, 2009 om 14:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vermoed, en velen met mij, dat instellingen als AIVD en CIA dit soort sites in het leven hebben geroepen. Al wat het daglicht niet kan verdragen krijgen ze zo op een presenteerblaadje.

ve
door verwijderd - Mar 13, 2009 om 14:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga naar www.Ixquick.nl de eerste europse gesertifiseerde zoekmachine die geen sporen nalaat is niet comercieel en wordt gesteund door de nederlandse staat.

ve
door verwijderd - Mar 13, 2009 om 16:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

waarom wil jij dan persè ANONIEM surfen!!

wanneer jij bijv. de website van Wehkamp of Christine la Duc of Fijenoord of een reisbueau doorbladert dan kan bijna niemand jou achterhalen en waarom zouden ze?

tenzij je gegevens ergens intypt en achterlaat natuurlijk.

mensen die strafbare dingen doen zoals valse bestellingen of dreig- of scheld mailtjes of iets anders wat verboden is dan ben de klos want dan weten ze je tegenwoordig ALTIJD te vinden.

dus geen rare dingen doen, zet een goede anti virus oip j computer en activeer je firewall dan is er niets aan de hand .

ve
door verwijderd - Mar 13, 2009 om 17:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alle zoekmachines zijn commercieel, op Ixquick na, deze geven interesante gegeven door naar belanghebbende , waarom denk je dat google enz zo hoog op de beurs staan ,omdat ze ip adressen en/of meerdere gegeven verkopen, en zo kom je aan vreemde e-mails

ve
door verwijderd - Mar 13, 2009 om 18:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

HAHAHA!!! IP-nummers verkopen!!! HAHAHA!!!
Mag ik even lachen? Niemand heeft ook maar iets aan een ip-nummer. En daarvan krijg je echt geen vreemde e-mails. Vreemde e-mails krijg je wanneer je zelf links en rechts je e-mail-adres overal maar invult. Ze kunnen ook "geharvest" worden door spyware en andersoortige minder goedbedoelende software. Maar je e-mailadres heeft niets met je ip-nummer te maken!

ve
door verwijderd - Mar 13, 2009 om 19:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

@holpen: Wat een vreemde opmerkikngen, niet? Je blijft je verbazen..hahahahahah!!!! 'T is wat.....

Groten maar weer....(ik lig in een deuk,.... echt!)

Henri

ve
door verwijderd - Mar 13, 2009 om 19:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

@holpen, moet natuurlijk zijn: Groeten maar wer.

"omdat ze ip adressen en/of meerdere gegeven verkopen"

It's amazing, it's really amazing...madhouse!!!

Groeten< Henri

ve
door verwijderd - Mar 13, 2009 om 21:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaag 13-03-2009 in het nieuws:

Een anonieme bedreiger van een aanslag op een school zit al achter de tralies,Sja ben er blij mee!Heb tenslotte niets te verbergen!!

ve
door verwijderd - Mar 14, 2009 om 10:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://xerobank.com/

ve
door verwijderd - Mar 14, 2009 om 13:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

IxQuick is net zo commercieel als alle andere: ook daar verschijnen advertenties e.d. om inkomsten te genereren. Het is eigendom van Surfboard Holding. Ze gaan wel heel netjes om met privacy-gevoelige informatie. Vandaar dat men ook onlangs een Europees privacy-keurmerk heeft toegekend gekregen.

Overigens worden ook door IxQuick allerlei gegevens opgeslagen: tijdstip, zoektermen, etc. Ze vermelden het zelf heel duidelijk op de website. Deze gegevens zijn wel geanonimiseerd en dus niet herleidbaar naar een bepaalde gebruiker of computer. Deze gegevens kunnen uiteraard ook gewoon verkocht worden - kan veel informatie opleveren voor marketing-jongens...

ve
door verwijderd - Mar 14, 2009 om 17:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goed lezen en doordenken is niet voor iedereen weggelegd, er staat niet voor niets *.com dit betekent commercieel, dus alles omvattend waar om gevraagd en betaald wordt, kijk op www.Ixquick.nl dan wordt je mischien wakker.

ve
door verwijderd - Mar 14, 2009 om 17:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

@molsphilip: Het gaat hier enkel om een zoekmachine, wat u aangeeft.....

www.Ixquick.nl .....niet meer en niet minder, de zoekmachine slaat je gegevens niet op, is nog steeds geen anoniem surfen, zoals vraagsteller bedoeld....maar goed, je kunt hier eindeloos over schrijven...je i.p adres is ten alle tijde te achterhalen, en da's in sommige gevallen maar goed ook.....

Gr. Henri

ve
door verwijderd - Mar 14, 2009 om 18:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb jij aandelen in dat Ixquick of zo?

Hou 's op met deze schaamteloze promotie voor iets dat in het geheel geen relatie heeft met de vraag!

Nogmaals: de door jou zo verheerlijkte site is net zo commercieel als alle andere, verzamelt ook gegevens (lees het zelf op hun eigen website) en toont advertenties. Ze hebben er alleen voor gezorgd dat de verzamelde gegevens geanonimiseerd zijn.

ve
door verwijderd - Mar 15, 2009 om 15:28