li
door liplack Feb 20, 2006 om 17:42
Computers & telefonie

Anonieme beller

Wij worden sinds een paar weken, om de paar minuten (soms om de paar uur) door een anonieme beller gebeld. Wij nemen netjes op, nadat er een paar seconden een stilte is, wordt er opgehangen. We hebben geprobeerd om het te negeren, maar het blijft doorgaan. Helaas zijn er familieleden bij wie het telefoonnummer ook onderdrukt wordt, dus blijven we opnemen. U begrijpt vast dat het zeer frustrerend is dat iedere keer stil is aan de andere kant van de lijn en dat de hoorn er daarna op wordt gegooid. Weten jullie wat we hier tegen kunnen doen?

3857 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 20, 2006 om 17:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt het beste contact opnemen met KPN. Naar mij bijstaat kunnen zij in dit soort gevallen een voorziening treffen waarmee de beller kan worden getraceerd. Groet, M@rtin

ve
door verwijderd - Feb 20, 2006 om 21:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Verkoopafdelingen van callcenters (de zogenaamde outbound afdelingen)
werken vaak met computersystemen die de telefoonnummers selecteren die
door de medewerkers gebeld worden. Als door zo'n computersysteem alvast
een nummer gebeld wordt, terwijl er nog geen medewerker beschikbaar is,
gaat bij u de telefoon over, hoort u een paar seconden helemaal niets
waarna de verbinding wordt verbroken. Dit tegengaan kan, volgens mij,
alleen door u zelf uit te sluiten van telemarketing via
www.infofilter.nl. Succes ermee.

ve
door verwijderd - Feb 20, 2006 om 21:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat bij lastig gevallen worden de KPN een telefoonvang kan plaatsen is juist. Ik weet niet of dit kosteloos is.
Een andere manier is een nummermelder die voor een paar tientjes te koop is.
Je kunt dan zien wie erg steeds vervelend belt.

Met vriendelijke groeten;

De Vrije(zeer weinig bellende-wij klepperen meer)Vogel

ve
door verwijderd - Feb 20, 2006 om 21:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er bestaan doorkies apparaatjes. Deze zet u tussen uw telfoonaansluiting en telefoon. Wanneer uw telefoonnummer normaal gesproken 123456 is, geeft u uw kennissen ook de doorkiescode : 12345678. Alleen degene die ook 78 draait (of drukt) na het telefoonnummer kan uw telefoon doen overgaan.

Twee maandjes is meestal voldoende.

ve
door verwijderd - Feb 21, 2006 om 08:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt een lijst bij kpn opvragen van in- en uitgaande gesprekken/nummers.
Kost wel wat, maar dan kunt u er waarschijnlijk achterkomen wie dat flikt.

ve
door verwijderd - Feb 22, 2006 om 17:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

KPN kan niet zomaar zien wie er naar je nummer belt. Als je hier echt last van hebt kan je het beste of naar de primafoonwinkel gaan of bellen naar de klantenservice (0900-0244 optie 1, optie 1). Daar kan je naar een formulier telefonische overlast vragen. Dit moet je invullen en terugsturen.

Dan kan er een onderzoek gestart worden, een zogenaamd vangnet. Door het bijhouden van tijden of het intoetsen van een toetsencombinatie tijdens zo'n gesprek kunnen ze kijken welke binnenkomende gesprekken de lastigvaller is. Er wordt dan door KPN contact opgenomen (dmv een brief meestal) met het verzoek ermee te stoppen. Je krijgt dus zelf niet te horen wie het geweest is. Pas bij een eventueel 2e onderzoek worden die gegevens wel doorgegeven.

Er zijn 2 grote maar-en aan dit verhaal. Ten eerste wordt zo'n onderzoek niet zomaar gestart. Dit is voor KPN een kostbare zaak, pas bij een bepaalde frequentie en tijd dat dit aan de gang is wordt het overwogen. Als 2e zal zoals gezegd KPN contact opnemen met de beller maar hierbij is natuurlijk niet gezegd dat die daarmee ophoud. En als het vanaf een prepaid mobiel is, kan die persoon waarschijnlijk helemaal niet opgespoord worden.