romaantje
door romaantje Mar 8, 2007 om 09:58
Computers & telefonie

Antivirus

hallo hier ben ik weer

ik heb net gelezen dat live one care niet alle virussen erkend maar ik heb er voor betaald en vind het zonde om hem er af te gooien .kan ik live one care samen met een andere antivirus gebruiken die gratis is byv avg of mcAfee stinger of slaat mijn coputer dan vast.

ik hoop dat iemand mij kan helpen

groeten romana

625 15 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 8, 2007 om 10:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou zeggen probeer de gratis AVG versie eens. dat kan weinig kwaad samen met Live one care. Werkt het niet goed gooi je het er weer af. je krijgt er geen toestanden van, Wel van meerdere firewall's, Dat gaat slechter.

ve
door verwijderd - Mar 8, 2007 om 10:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt voor de snelle reactie, je hebt gelijk gewoon proberen heb ik dus gedaan en tot nu toe slaat de computer niet vast als het wel gebeurd gooi ik hem er gewoon af

ve
door verwijderd - Mar 8, 2007 om 13:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou toch liever live one care verwijderen, zodat AVG alleen achter blijft. Twee online virusscanners is niet aan te bevelen.

Groet,
GSM

ve
door verwijderd - Mar 8, 2007 om 14:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja ben ik nu ook achter ik heb avg eraf gehaald kreeg toch conflicten met live one care maar haal toch liever avg eraf dan live one care heb er toch  voor betaald en ik had alleen van horen zeggen dattie slecht is maar ik had zelf nog geen problemen gehad maar ben het liever voor natuurlijk

groetjes

ve
door verwijderd - Mar 8, 2007 om 15:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoezo heeft u voor Life OneCare betaald?
Het is toch niet meer beschikbaar voor XP + SP?
Het zit nu wel in Vista maar dat is dus niet het betalen alleen voor die OneCare.

Bovendien gaf dit voor die tijd, toen het een bètaversie was bij mij op een gegeven ogenblik ook ernstige problemen.

Hoewel sinds kort ook (de gratis) AVG-antivirus geïnstalleerd heb ik ook al meer dan 2 jaar de (betaalde) versie van Norman antivirus.
Niet alleen omdat dit programma mij behoedde voor virussen en spyware (op slechts één ogenblik na).Niet alleen omdat er vrijwel dagelijks wel een update is maar ook en vooral omdat de helpdesk heel erg goed is.
Goedkoop en makkelijk bereikbaar en indien nodig wordt zelfs vanaf afstand de PC geschoond en gerepareerd door deskundigen die echt weten wat te doen!

Uiteraard heb ik alles verder op ïngeschakeld staan; (Windows)automatische updates, beveiliging en virusbeveiliging.

Norton of McAfee zijn programma's waarmee ik in een verder verleden zeer slechte ervaringen mee had.

Dus, concluderend zou ik eerder gegeven adviezen toch maar opvolgen en Live OneCare verwijderen.
Immers, indien u werkt met Vista is dat OneCare gewoon via internet oproepbaar en te gebruiken hoewel u die opties ook op een andere manier kunt benaderen zoals overbodige bestanden verwijderen, defragmentatie enz.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Mar 8, 2007 om 15:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Opa: er is ook een koopversie van Live OneCare en die is ook te gebruiken bij WinXP.

@TS: Laat je niet teveel beinvloeden door alle berichtgevingen op het web. Ik ben nog geen antivirusprog. tegen gekomen, waar geen commentaar op wordt gegeven op het web.

ve
door verwijderd - Mar 8, 2007 om 16:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik lees zojuist op http://www.webwereld.nl het volgende bericht:

'Onecare richt meer schade aan dan virus'

- Gebruikers van Outlook en Outlook Express lopen het risico al hun
e-mail kwijt te raken bij een malware-scan van Windows Live Onecare.

Lees op http://www.webwereld.nl/ref/rss/45389
het hele bericht

ve
door verwijderd - Mar 8, 2007 om 16:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

klopt ik heb windows xp en betaald voor live onecare omdat ik de betaversie had gebruikt kon ik hem voor een jaar voor 20 euro kopen bedankt je heb gelijk ik blijf hem gewoon gebruiken

groetjes romana

ve
door verwijderd - Mar 8, 2007 om 16:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb ook nog bullguard thuis liggen als antievirus is dat wat?

ve
door verwijderd - Mar 8, 2007 om 21:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

nu ik dit gelezen heb weet ik niet meer zeker of ik live onecare nog moet gebruiken

ve
door verwijderd - Mar 8, 2007 om 22:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uit m'n eigen ervaring: Live OneCare detecteerde niet eens wat HouseCall wél vond (en oploste). Ik ben in het geheel niet overtuigd van Live OneCare.

ve
door verwijderd - Mar 8, 2007 om 22:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een bedrijf dat een virusbescherming biedt tegen de lekken in de eigen programmatuur, hhmmmm wat moet ik daar van denken. Whatever, ik heb momenteel Bitdefender en dat werkt prima. Redelijke prijs (40 euro) voor 2 jaar. 2 anti-virusprogramma's is absoluut af te raden. Elk pakket heeft voor en nadelen. Was tevreden over McAfee totdat de meest recente versie bugs bleek te hebben.

ve
door verwijderd - Mar 8, 2007 om 22:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bugvrije software moet nog worden uitgevonden

ve
door verwijderd - Mar 8, 2007 om 23:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt het goed gehoord. Live One Care heeft al bij verschillende bekendere virusscanner reviews zeer matig gescoord. Nog slechter dan AVG zelfs.

Dus, eraf met dat ding als je een beetje veilig wil zijn.

ve
door verwijderd - Mar 9, 2007 om 04:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

persoonlijk zie ik maar al te vaak dat men AVG aanraad,

MENSEN!!!! aub bagger programma die onnodig geheugen vreet en uiteindeljk zijn werk niet goed doet, dan weer blokkeert hij poorten die open moeten staan dan komt de mail niet door, dan werkt de firewall niet goed !!!

Ik advieseer   Antivir beste free programma die er is. Geloof mij heb het zelf ook ondervonden Avast komt ook in de buur maar nog lange niet.

En het is absoluut niet verstandig om twee virusscanner te hebben geinstaleert, die zitten elkaar aleenmaar in de weg. klant van ons heeft gigantische register problemen hiermee gehad!!!

Groeten B.