bl
door blackytig2341 Jun 8, 2014 om 10:50
Computers & telefonie

Apple oordopjes

Goedemiddag iedereen,
Ik loop al heel lang met een vraag wat betreft mijn Apple oordopjes!
Ze doen het namelijk niet meer.. Mijn vraag was dan ook als dit onder mijn telefoon garantie valt.Hoop snel van jullie te horen!

Groetjes

1057 13 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jun 8, 2014 om 11:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Kijk eens hier.

Suc6

gompy2
door gompy2 - Jun 8, 2014 om 11:14
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=blackytig2341 schreef op zondag 8 jun 2014, 10:50]Goedemiddag iedereen,
Ik loop al heel lang met een vraag wat betreft mijn Apple oordopjes!
Ze doen het namelijk niet meer.. Mijn vraag was dan ook als dit onder mijn telefoon garantie valt.Hoop snel van jullie te horen!
Groetjes
Hoe oud zijn ze?
Een week, een maand, een jaar, 4 jaar?
Niemand kan met de vraag zoals jij hem stelt een zinnig antwoord geven.

boppe1943
door boppe1943 - Jun 8, 2014 om 11:16
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Wat staat er over de garantie op oordopjes in de garantiebepalingen? Ga er anders mee terug naar de winkel waar je telefoon gekocht hebt. Wellicht geven ze je als service een nieuw setje.

mahadma
door mahadma - Jun 8, 2014 om 11:16
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Ik heb al jaren oordopjes van een botermerk van de zeeman , ooit gekocht voor € 0,99. Doen het uitstekend.

pi
door pieterwolters - Jun 9, 2014 om 10:09
3610 Antwoorden / 0 Vragen

En hoe beantwoord jouw antwoord de vraag van TS, Mahadma?

forever-nl
door forever-nl - Jun 9, 2014 om 10:19
400 Antwoorden / 11 Vragen

Garantie en Apple is heel vaak een ramp. Vermoedelijk valt het in ieder geval niet onder de zogenaamde fabrieksgarantie maar mogelijk wel onder de wettelijke garantie. Als u aangeeft wanneer de oordopjes in uw bezit zijn gekomen en mogelijk iets meer over het defect zelf is de vraag preciezer te beantwoorden.

mahadma
door mahadma - Jun 9, 2014 om 11:50
11537 Antwoorden / 51 Vragen

@pieter, gewoon ipv een hheleboel sores op je nek halen of een setje nieuwe kopen voor 1 euro, wat is eenvoudiger?

diumenge
door diumenge - Jun 9, 2014 om 11:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je hebt waarschijnlijk een zeer slecht gehoor mahadma, want die dopjes van 1 euro zijn echt niet om aan te horen. Daarentegen heb je voor een euro of 10 a 15 wel prima oordopjes, dus ze hoeven ook geen tientallen euro's te kosten, maar voor euro krijg je het geluid van een blikjes telefoon.

forever-nl
door forever-nl - Jun 9, 2014 om 11:56
400 Antwoorden / 11 Vragen

Vergeet niet dat het hier om echte Apple oordopjes gaat, de kwaliteit wordt ook steeds beter. Zeker gezien recentelijk Beats By Dre is overgenomen. Ik vind het sowieso al vreemd dat een Apple product überhaupt binnen 10 jaar kapot gaat (beetje ongeloofwaardig verhaal ook). Maar met die Beats By Dr Dre oordopjes en hoofdtelefoons heeft Apple helemaal topkwaliteit in huis. Als het dan toch kapot gaat (zelfs al ligt het vast aan de klant) dan gaat Apple vast coulance toepassen en deze oordopjes vervangen door een stel nog veel betere!!

diumenge
door diumenge - Jun 9, 2014 om 12:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ha ha, mag ik even lachen. Beats by Dr. Dre topkwaliteit. Het past prima bij Apple dat wel, hoge prijs voor een redelijke kwaliteit. Om het nog maar niet te hebben over het feit dat je vreemd vindt dat een Apple product überhaupt binnen 10 jaar stuk gaat. Het is hardware en hardware kan stuk gaan, of het nou Apple is of niet. Blader dit forum eens door over defect Apple producten.

Ten aanzien van vraagstel(l/st)er is er geen goed antwoord te geven zonder aanvullende informatie, oordopjes kunnen heel snel defect raken bij verkeerd gebruik, een draadbreuk heb je zo.

mahadma
door mahadma - Jun 9, 2014 om 12:52
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Hoe gaat "men" om met oordopjes? Slecht, de kabeltjes krijgen veel te veel op hun donder. En welk ding dan ook wat er aan zit, de verbinding gaat kapot.

Maar als de vraagsteller zo helder met antwoorden en of informatie die je nodig hebt ...........

crewmember
door crewmember - Jun 11, 2014 om 13:58
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=forever-nl schreef op maandag 9 jun 2014, 11:56]Vergeet niet dat het hier om echte Apple oordopjes gaat, de kwaliteit wordt ook steeds beter. Zeker gezien recentelijk Beats By Dre is overgenomen. Ik vind het sowieso al vreemd dat een Apple product überhaupt binnen 10 jaar kapot gaat (beetje ongeloofwaardig verhaal ook). Maar met die Beats By Dr Dre oordopjes en hoofdtelefoons heeft Apple helemaal topkwaliteit in huis. Als het dan toch kapot gaat (zelfs al ligt het vast aan de klant) dan gaat Apple vast coulance toepassen en deze oordopjes vervangen door een stel nog veel betere!!

Beats by DR.Dre is middelmatige kwaliteit voor een high end prijs. Nu het door Apple over genomen is zullen het witte middelmatige koptelefoons worden voor 2x een high end prijs.

@ TS:
Op kabels van koptelefoons (Oordopjes) die je bij een ipod/iphone enzo krijgt zit vrijwel nooit garantie. Ik zou je aanraden om een goede koptelefoon ( Sennheiser, Sure, AKG, Grado, Audio Technika, en in mindere mate Philips of Sony te kopen en jezelf en je oren een plezier te doen. (Slechte goedkope oordopjes zijn slecht voor je gehoor)

Mocht je toch oordopjes willen, neem dan In-Ears van Sennheiser, Klipsch, of een van de andere bovenstaande merken.

Bron: Ik heb jaren lang koptelefoons, dj apparatuur, instrumenten, high end koptelefoons en andere prof AV apparatuur verkocht.

acjzr1
door acjzr1 - Jun 11, 2014 om 21:56
295 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=forever-nl schreef op maandag 9 jun 2014, 11:56]Vergeet niet dat het hier om echte Apple oordopjes gaat, de kwaliteit wordt ook steeds beter. Zeker gezien recentelijk Beats By Dre is overgenomen. Ik vind het sowieso al vreemd dat een Apple product überhaupt binnen 10 jaar kapot gaat (beetje ongeloofwaardig verhaal ook). Maar met die Beats By Dr Dre oordopjes en hoofdtelefoons heeft Apple helemaal topkwaliteit in huis. Als het dan toch kapot gaat (zelfs al ligt het vast aan de klant) dan gaat Apple vast coulance toepassen en deze oordopjes vervangen door een stel nog veel betere!!

Even off topic, en na bijgekomen te zijn van het lachen.
Apple heeft Beats overgenomen vanwege de Beats music streaming service.
De hoofdtelefoons en oordopjes van Beats zaten gewoon in het overname pakket.
De kwaliteit van de hardware van Apple is vele malen beter dan de overgewaardeerde rommel van Beats by Dr Dre. Die zooi is niets meer dan een hype en haalt het niet bij merken zoals AKG,Panasonic of Sennheiser (al ben ik van die laatste ook geen fan).

Wat de vraag van TS betreft is er veel te weinig informatie om een zinnig antwoord te geven.
Dus; Hoe oud zijn de oordopjes (lees wanneer heb je ze gekocht)?
Heb je het originele aankoopbewijs of kun je je aankoop op een ander manier bewijzen?
Hoe is de uiterlijke staat van de oordopjes?
Ect.

Vragen beantwoorden en daarmee mensen helpen kan heel leuk zijn, maar dan moet er wel iets zijn om te beantwoorden. Vragen zoals: "Hij doet het niet meer en hoe kan dat?" leveren meer vragen op dan antwoorden.