eclipse
door eclipse Jan 26, 2016 om 20:11
Computers & telefonie

Apps win 10

Hallo geacht  forum,
een probleem met aps van het opstartscherm.
Als ik op een venster klik gaat deze open, en verdwijnt  evenhard weer ? of het nu one note is of  de windows  store, het venster opent, is leeg en verdwijnt ??  live tegel staat geactiveerd. ik zie op de tegel mijn  foto `s  de foto `s  wel wisselen, wil ik hem aanvinken komt  er een groot venster die ook maar meteen verdwijnt  ,,, meldingen..geen.....info bij tegel...geen....foutmelding...nee .......... actie.alle tegels.......... uitgezonderd  edge.....hopende op een goede tip/oplossing  gr  eclipse

5047 14 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 26, 2016 om 20:17
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Welk systeem?  Pc, laptop, tablet,  besturing?

eclipse
door eclipse - Jan 26, 2016 om 20:19
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Gerrit altena, lees even wat beter aub.

eclipse
door eclipse - Jan 26, 2016 om 20:29
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@# Marita de eerste optie doet niets,
de tweede optie geeft aan not  recognized ?
beiden als admin uitgevoerd...

marita567
door marita567 - Jan 26, 2016 om 20:37
1576 Antwoorden / 17 Vragen

En als uw nu eens alle apps verwijderd en opnieuw installeert , wel na verwijderen opnieuw opstarten , misschien is dat een oplossing .

Of een systeemherstel doen en terug zetten naar een datum toen het wel nog werkte , kunt u altijd nog ongedaan maken .

Maar let op dat uw dan niet weer het probleem terug krijgt met de taakbalk .

marita567
door marita567 - Jan 26, 2016 om 20:45
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Apps Herstellen .

Methode 3: Apps herstellen

Mocht het probleem nog steeds niet verholpen zijn, kun je ook nog een powershell commando uitvoeren die apps herstelt (en het startmenu):
- Open nogmaals "Opdrachtprompt (Administrator)"
- Typ powershell en druk op enter
- Typ het onderstaande:
Get-AppXPackage | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}
- Start de computer opnieuw op

eclipse
door eclipse - Jan 26, 2016 om 20:50
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@ Marita, daar ben ik dus wel bang voor  :-) vandaar de gedachte het eerst even voor te leggen. maar goed zal hem terugzetten....en anders gaat toch écht de dvd  erin, gisteren nog  bijna 10 uur lang de kast in veilige modus laten scannen alles in orde. heeft wat pops  en pip s  en pup s  verwijderd  verder niets. stonden nog  op externe schijven ook...

Topantwoord

marita567
door marita567 - Jan 26, 2016 om 20:55
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Probeer dan eerst eens om de apps te verwijderen , en opnieuw te installeren , als dit ook niet werkt kunt uw nog altijd een systeemherstel doen .

eclipse
door eclipse - Jan 26, 2016 om 21:02
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Marita  3 e optie werkt ook niet, nu gaan ze niet eens meer open, verwijderen ken niet enkel losmaken. ga nu even sys herstel doen  :'(

eclipse
door eclipse - Jan 26, 2016 om 21:24
1561 Antwoorden / 370 Vragen

opgelost

@marita dankjewel voor je hulp, ik heb uiteindelijk een backup teruggezet, aps  werken perfect, kast is nu even  aan het updaten  stuurproggie s  video kaart e.d  en antivirus  :-)    dankkkkkkkkkkk   eclipse vreemde van het terugzetten va de herstelkopie was dat hij nieteens op de dvd  vroeg die je ervoor moest maken ? hij ging  direct naar E: waar de backup stond  :-)   was een volledige instal met programma s enal dus ffupdaten en klaar  ..dikke plus voor je  :-)

eclipse
door eclipse - Jan 26, 2016 om 21:25
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@ Marita, takbalk is ook inorde hoor die begon te  klooien na de backup..  :-)    eitje  .....  :p

p.s  sys herstel was NIET mogelijk daar hij geen herstelpunt  had ??  maar goed  heb mn backup  , ga wel even een herstelpunt  maken nu ....

Topantwoord

marita567
door marita567 - Jan 26, 2016 om 21:31
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Gelukkig dat het is opgelost , zo ziet uw maar weer waar een backup goed voor is .

gsm
door gsm - Jan 27, 2016 om 16:43
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Een bekend Windows 10 verschijnsel. Oorzaak kan van alles zijn. Met name cleaners en virusscanners zijn notoire veroorzakers.
Zorg dat je alle Windows 10 updates hebt toegepast.

eclipse
door eclipse - Jan 27, 2016 om 21:47
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@ GsM  , hij is geheel geupdated  na het terugzetten van de backup... drivers, windows, scanners e.d   die liepen uiteraard achter in de backup...is opgelost dank je wel voor het meedenken