th
door thielen12 Jun 8, 2012 om 11:52
Computers & telefonie

Aspire 7750G loopt bij verschillende programas vast

Ik heb een Acer aspire 7750G laptop waarop ik Mozillas firefox en thunderbird wil installeren na installatie loopt het programma gelijk vast .Ook het antievirus programma van AVG loopt vast.Spellen die ik heb gedownload kan ik niet activeren ik heb een code maar het scherm wat komt is niet goed na aanrade van de helpdesk vele malen opnieuw opgestart nog geen resultaat .Wat kan er zijn dat deze normale programmas niet op mijn laptop werken en wel op mijn vaste pc.

1284 27 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 11:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is iets mis met je besturingssysteem,maar je laptop kan ook geinfecteerd zijn. Probeer eens een online virusscan.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 13:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom werkt hij dan wel met outlook en geef microsoft security essentials niets aan??

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 13:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat had je beter even eerder kunnen vermelden.

Het lijkt dus voornamelijk een probleem te zijn met nieuw geinstalleerde programma's. Wat voor besturingssyteem heb je en krijg je een foutmelding bij het vastlopen?

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 13:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik werk met windows 7 64 bit .En geeft geen foutmelding.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo thielen12,

Scan voor de zekerheid eens met MBAM. Klik onder FREE.
Even updaten en dan scannen.
Baat het niet dan schaadt het niet.

Suc6

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 15:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mocht bovenstaande reactie het niet oplossen;

Zet dan UAC (zie Google), tijdelijk, eventjes uit en probeer het dan nog eens.

Eerst uninstallen, rebooten en PC grondig opschonen.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 15:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste Thielen12, heb je zowel AVG als MSE geïnstalleerd?
En heb je avg Free 2012? Zo ja, heb je deze soms geupdate naar de allerlaatste
versie? Deze update kan een probleem veroorzaken. Ik had avg free 2012
geupdate en opeens kreeg ik de avg 2012 proefversie waarvan de licentie binnen
een aantal dagen verliep. Dus in feite de uitgebreidere betaalde versie. Deze betaalde proefversie van avg installeert een eigen firewall en zet windows firewall uit. Verder liep een bepaald programma vast. Ben even bezig geweest om dat te herstellen naar de avg 2012 free versie. Even nakijken!
m.vr.gr.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 16:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

thielen12

Zomaar een opmerking, want de oorzaak van het probleem kan van verschillende aard zijn. Hier ook een aantal weken terug met vastlopers te maken gehad. Geen virus/nw.videodrivers/systeemherstel. Nop.

Heb de pc ter reparatie aangeboden.
Oorzaak hier was: 'bad sectors'.
M.a.w. beschadigde harde schijf.

Als bovenstaande allemaal geen uitkomst bied, zal maar wegbrengen want je zoekt je de rambam ;)

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 17:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

lekkerisdat schreef op vrijdag 8 jun 2012, 15:54: Mocht bovenstaande reactie het niet oplossen;

Zet dan UAC (zie Google), tijdelijk, eventjes uit en probeer het dan nog eens.

Eerst uninstallen, rebooten en PC grondig opschonen.

Moet niets uitmaken. Met Gebruikersaccountbeheer bepaal je alleen de situatie waarin je een melding krijgt. Hij kan programma's installeren, alleen daarna werken ze dus niet.

f.weele

Hij krijgt AVG niet eens aan de praat. Hoe moet hij hem dan updaten?

thielen12

Een infectie is zeker niet uit te sluiten, ondanks MSE

Gooi je probleem maar even op dit forum.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 17:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nooit 2 virusscanners installeren op 1 PC. Dan loopt hij vroeg of laat vast.
Dus AVG verwijderen. Evt. via de veilige modus. F8 bij het opstarten van de PC.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 18:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ winterman; kan zijn dat de update al was gedaan voordat de pc vastliep.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 18:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is lezen nu werkelijk zo moeilijk?

Alles wat TS installeert loopt na installatie gelijk vast. Browser, emailprogramma, virusscanner en spelletjes.

Dit heeft niets te maken met twee virusscanners of updates.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 18:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

er staat dat Mozilla Firefox en Thunderbird na installatie vastlopen. Ook AVG loopt vast. Na het installeren????? Het is maar hoe je het wil lezen. Laten we eerst eens wachten op een wat duidelijker reactie van ts.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 19:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad AVG even verwijderen met dit tooltje; AVG Removal tool.
Daarna computer opnieuw opstarten en CCleaner gebruiken, alles aanvinken en opschonen, daarna hetzelde doen bij Register: CCleaner.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 20:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laptop wil van het begin firefox niet laten werken laptop gekocht mei 2011 daar ik de pc wel firefox en thunderbird draai wil ik op laptop dit ook .Regelmatig firefox geprobeert in het eerste of tweede scherm loopt hij vast.outlook geeft geen problemen .
Wat betreft virusscan heb ik geprobeert nadat de firewal en MSE uitgeschakelt was.En het was de free versie van AVG
De spelletjes zijn Denda spelen zoek en vind geen actie dus .Je kan ze bij hun kopen en dan instaleren op pc geen probleem laptop iedere keer wanneer je actiecode wil invoeren geen goed scherm.
Pc is verleden dinsdag helemaal opnieuw geinstalleerd .Geef aan dat er geen problemen zijn .Drivers zijn goed bijgewerkt.
Is er iemand met dezelfde laptop met hetzelfde probleem.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 20:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mbam alles in orden geen problemen na de scan.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 20:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wie heeft je laptop opnieuw geïnstalleerd, vraag daar dan of ze ook gelijk Firefox en Thunderbird installeren!
In principe is er niks mis met de specificaties van je Acer laptop, dus daar zou het niet aan kunnen liggen!
Bij mij draaien Firefox en Thunderbird perfect op mijn laptop, maar ik heb een MSI GT780DX ;-)

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 22:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

hereistom schreef op vrijdag 8 jun 2012, 20:35: Wie heeft je laptop opnieuw geïnstalleerd

NIEMAND heeft die laptop opnieuw geinstalleerd! LEZEN!

thielen

Doet het probleem zich nu voor met alles wat je nu probeert te installeren, of alleen dat waar je het nu over hebt?

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 22:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vanaf dat ik de laptop heb kan ik Mozilla Firefox en Thunderbird niet gebruiken .
Iedere keer dat ik deze programmas heb geinstalleerd ging het mis.Hetzelfde met de spellen.Verder gebruik ik weinig andere programmas.
Ik werk met explorer dat werkt goed maar ik wil Firefox omdat dat mijn keuze is .
Waarom de spellen het niet doe weten ze bij hun helpdesk ook niet.

ve
door verwijderd - Jun 9, 2012 om 00:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kan je eens proberen een willekeurig programma te installeren? Google Chrome bijvoorbeeld.

Hoe installeer je?
Is Windows up to date?

ve
door verwijderd - Jun 9, 2012 om 11:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op vrijdag 8 jun 2012, 22:06:
hereistom schreef op vrijdag 8 jun 2012, 20:35: Wie heeft je laptop opnieuw geïnstalleerd

NIEMAND heeft die laptop opnieuw geinstalleerd! LEZEN!

Misschien moet je zelf eerst een LEZEN voordat je commentaar geeft!
thielen12 schreef op vrijdag 8 jun 2012, 20:00: ...Pc is verleden dinsdag helemaal opnieuw geinstalleerd .Geef aan dat er geen problemen zijn .Drivers zijn goed bijgewerkt....

ve
door verwijderd - Jun 9, 2012 om 11:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja natuurlijk hierisstom

Hij heeft het al de hele tijd over een PC en een laptop. Op de laptop wil hij hetzelfde als op de PC, maar dat lukt niet. Als hij dus PC schrijft ga ik er ook van uit dat hij PC bedoeld.

PC dus!

ve
door verwijderd - Jun 9, 2012 om 11:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik neem aan als hij erbij schrijft dat er verder geen problemen zijn ga ik er vanuit dat hij het over de laptop heeft, waarom zou je schrijven dat je PC opnieuw is geïnstalleerd als we het over de laptop hebben?
Of hij is in de war en snapt het zelf niet meer ;-)

ve
door verwijderd - Jun 9, 2012 om 11:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

En als hij inderdaad zijn PC bedoelt, dan moet hij zijn laptop ook maar eens opnieuw (laten) installeren!

ve
door verwijderd - Jun 9, 2012 om 16:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ps ik ben een vrouw niet blond maar grijs.
Voor de goede orde mijn laptop is dinsdag opnieuw geinstalleerd .Dus alles eerst schoon gemaakt.
Mijn laptop loopt vast als ik Firefox wil gebruiken .Outlook werkt goed .
Ik zou haast denken dat acer iets blokkeerd maar zou niet weten of dat wel klopt.
Dat er iets mis is is duidelijk alleen wat weet ik niet en zoals ik zie de mensen die me willen helpen ook niet.Graag wil ik hun bedanken voor de ideen .
De laptop werkt verder top maar ik wil de keuze hebben te werken met programmas waar ik voor kies.

ve
door verwijderd - Jun 9, 2012 om 17:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dan maar Chrome naast IE gebruiken als FF steeds vastloopt.

Heeft u overigens al gedacht aan incompatibiliteit van sommige 32 bit programma's met een 64 bit PC.

ve
door verwijderd - Jun 9, 2012 om 17:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je hier de laatste versie van Firefox gedownload en inderdaad gelet op de 32- of 64bits versie compatible met je Windows versie; http://www.mozilla.org/nl/firefox/new/
Kun je anders niet vragen aan de persoon die je laptop opnieuw heeft geïnstalleerd of hij Firefox voor je kan installeren?