ni
door nickhoi Nov 8, 2011 om 15:13
Computers & telefonie

Asus laptop 40 weken na aankoop nog steeds niet werkend

Hallo allemaal,
Ik heb op 10 januari 2011 een Asus laptop ter waarde van 800,- gekocht bij Salland EU. Vandaag, 43 weken later heb ik nog steeds geen werkende laptop. Vanaf dag 1 stottert de laptop en wordt het van kwaad tot erger, bij het kijken van een film stottert de laptop soms wel 20 minuten. Salland adviseerde mij om het rechtstreeks met Asus af te handelen, om langere reparatieduur te voorkomen. Ik heb eerst een aantal maal gebeld met Asus, die mij een aantal handelingen lieten verrichten(drivers downloaden, software recovery enz.). Nadat die handelingen het probleem niet verholpen moest ik de laptop opsturen, ik heb hier vermeld, zoals de medewerker mij aanraadde, welke stappen ik al heb ondernomen. Een aantal weken later kreeg ik de laptop terug met een briefje dat software recovery uitgevoerd is. Zoals verwacht heeft dit het probleem niet verholpen.
Na weer een aantal keer contact gehad te hebben met de helpdesk moest ik weer de laptop opsturen. Deze keer zou het 5-7 werkdagen duren. Na 10 werkdagen, geen bericht van Asus hebben gehad, ben ik zelf maar gaan bellen. De medewerker vertelde dat er een onderdeel besteld moest worden, wat ongeveer 4 weken zou duren. Prettig ook dat ze dit communiceerde naar mij(online was dit ook niet geüpdatet).

Afgelopen woensdag heb ik mijn laptop terug gekregen met een nieuw moederbord. Echter heeft die het probleem ook niet verholpen. Ik heb tussentijds al een aantal keer contact gehad met Salland EU en die reageren nog al laconiek. Vandaag weer gemaild met Salland EU en die zeggen mij dat ik nogmaals een RMA aanvraag moet doen. Ik ben niet van plan om de laptop weer op te sturen en weer een paar weken zonder laptop te zitten.

Ik ben radeloos, wat kan ik doen? Is dit niet de trend van de laatste jaren? Dat de consument nauwelijks iets kan beginnen tegen zulke grote bedrijven?

1019 9 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 8, 2011 om 15:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo nickhoi,

De verkoper is degene die je hierop moet aanspreken!

Ik zou de koop ontbinden.

Lees de info hierover bij Consuwijzer.

Suc6

ni
door nickhoi - Nov 9, 2011 om 11:45
5 Antwoorden / 6 Vragen

Het probleem zit hem in het feit, dat Salland EU 'niet' in de gelegenheid heb gesteld om het probleem te verhelpen.

Omdat ik 2x, op advies van Salland EU, de laptop heb opgestuurd naar ASUS en niet via Salland EU. Wat volgens hun alleen maar vertraging oplevert. Ze geven dat ook gewoon toe, dat wanneer ik hem naar hun stuur, ze enkel en alleen als tussenpersoon optreden. En in geen enkel geval de laptop zelf repareren omdat dan ook voor hun de garantie vervalt.

En toen ik hun in gebreke probeerde te stellen gaven ze als weerwoord dat ik hun dus niet de kans heb gegeven om het product te repareren.
Gewoon een smerig spelletje dus.

edrick3
door edrick3 - Nov 9, 2011 om 12:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@nickhoi,

Tja, dan ben ik bang dat er niets anders opzit dan toch nog maar eens die RMA aanvraag te doen.

Je kunt nog eens navraag doen bij het Juridisch Loket; klik hier.

Sterkte en Suc6

gsm
door gsm - Nov 9, 2011 om 21:06
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Geen idee wat een stotterende laptop is!
Laptops kunnen volgens mij helemaal niet praten.
Misschien is het handig om het probleem iets duidelijker te omschrijven.

ni
door nickhoi - Nov 9, 2011 om 21:19
5 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=gsm schreef op woensdag 9 nov 2011, 21:06]Geen idee wat een stotterende laptop is!
Laptops kunnen volgens mij helemaal niet praten.
Misschien is het handig om het probleem iets duidelijker te omschrijven.

Niet dat eigenlijk het daadwerkelijke probleem eigen niet van toepassing, maar ik zal het uitleggen.

Mijn laptop beeld en geluid 'bevriest' bij het kijken van films of het spelen van een spel. Met stotteren bedoel ik dat het geluid continu overslaat als dit het geval is.

ni
door nickhoi - Nov 9, 2011 om 21:26
5 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=gsm schreef op woensdag 9 nov 2011, 21:06]Geen idee wat een stotterende laptop is!
Laptops kunnen volgens mij helemaal niet praten.
Misschien is het handig om het probleem iets duidelijker te omschrijven.

Excusus voor mijn onduidelijke reactie hier boven. Zit op een andere laptop :)

Maar ik bedoelde dat het niet zoveel uitmaakt wat nou eigenlijk het probleem is, maar de manier waarop ik geholpen word.

Mijn laptop beeld en geluid 'bevriest' bij het kijken van films of het spelen van een spel. Met stotteren bedoel ik dat het geluid continu overslaat als dit het geval is.

gsm
door gsm - Nov 10, 2011 om 14:07
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=nickhoi schreef op woensdag 9 nov 2011, 21:26]
Maar ik bedoelde dat het niet zoveel uitmaakt wat nou eigenlijk het probleem is, maar de manier waarop ik geholpen word.

Mijn laptop beeld en geluid 'bevriest' bij het kijken van films of het spelen van een spel. Met stotteren bedoel ik dat het geluid continu overslaat als dit het geval is.

Ik vermoed dat de laptop helemaal niet defect is en dat het verschijnsel heel andere oorzaken heeft.

Bij online video's kijken is de netwerkverbinding heel belangrijk. Bij een draadloze verbinding moet het signaal voldoende sterk zijn.
Vervolgens kan een virusscanner of internetsecurity programma de haperingen veroorzaken. Zet een dergelijk programma tijdelijk op non-actief en test dan de laptop. Sluit ook alle overbodige achtergrond programma's, die nog in de systeembalk als actief weergegeven worden.
Malware of spyware is ook een beruchte oorzaak. Gebruik MBAM om te scannen.
Zorg dat alle nieuwere stuurprogramma's van ASUS voor het bewuste model worden gedownload en geïnstalleerd, vooral voor de chipset, video, audio en netwerk.
Stel een vast wisselbestand in op de aanbevolen grootte.

ni
door nickhoi - Nov 10, 2011 om 15:13
5 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=gsm schreef op donderdag 10 nov 2011, 14:07][quote=nickhoi schreef op woensdag 9 nov 2011, 21:26]
Maar ik bedoelde dat het niet zoveel uitmaakt wat nou eigenlijk het probleem is, maar de manier waarop ik geholpen word.

Mijn laptop beeld en geluid 'bevriest' bij het kijken van films of het spelen van een spel. Met stotteren bedoel ik dat het geluid continu overslaat als dit het geval is.

Ik vermoed dat de laptop helemaal niet defect is en dat het verschijnsel heel andere oorzaken heeft.

Bij online video's kijken is de netwerkverbinding heel belangrijk. Bij een draadloze verbinding moet het signaal voldoende sterk zijn.
Vervolgens kan een virusscanner of internetsecurity programma de haperingen veroorzaken. Zet een dergelijk programma tijdelijk op non-actief en test dan de laptop. Sluit ook alle overbodige achtergrond programma's, die nog in de systeembalk als actief weergegeven worden.
Malware of spyware is ook een beruchte oorzaak. Gebruik MBAM om te scannen.
Zorg dat alle nieuwere stuurprogramma's van ASUS voor het bewuste model worden gedownload en geïnstalleerd, vooral voor de chipset, video, audio en netwerk.
Stel een vast wisselbestand in op de aanbevolen grootte.

"die mij een aantal handelingen lieten verrichten(drivers downloaden, software recovery enz.). Nadat die handelingen het probleem niet verholpen"

Het probleem is er ook bij het kijken van een dvd. Lijkt mij dat deze 2 punten al het bovenstaande ontkracht?

edrick3
door edrick3 - Nov 10, 2011 om 15:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@nickhoi,

.....Het probleem is er ook bij het kijken van een dvd. Lijkt mij dat deze 2 punten al het bovenstaande ontkracht?
.....
Lijkt mij ook.
Al contact opgenomen/ site bekeken van het Juridisch Loket?