be
door benolieto Nov 9, 2008 om 22:34
Computers & telefonie

Automatisch e mail bericht beantwoorden

Hallo,

Wie kan me helpen, Ik ga binnen kort voor een paar weken met vakantie, nu wil ik de verzender van een e mail bericht naar mijn postvak in, automatisch laten weten, dat ik er effe niet ben en dat hij over enige tijd een reactie krijgt.

Hoe doe je dat ??????

3286 15 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Nov 9, 2008 om 23:44
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Pas op met auto-reply, het dievengilde schijnt dat wel leuk te vinden.

In elk geval, als je eigen provider dat niet ondersteunt via de webmail, heb ik een leuke tip voor je.

Neem een Gmail account, stel deze zó in dat je andere pop-email wordt opgehaald (en dus meteen even gezuiverd wordt van spam) en vink dan binnen Gmail de Vacation Responder aan zolang je wilt.

edwardus
door edwardus - Nov 9, 2008 om 23:48
6844 Antwoorden / 14 Vragen

P.S. na je vakantie zou ik alleen de Vacation Responder uitzetten en je Outlook of wat je ook voor mail gebruikt, zo instellen dat niet meer dat andere account wordt opgehaald, maar alleen het Gmail account en wel via IMAP. Zo heb je meerdere vliegen in 1 klap: gratis uitstekend spamfilter, ruim 7GB opslag voor emails, wereldwijd toegang tot al je email (óók op je vakantie-adres), email archief waar je via Outlook e.d. naartoe kunt kopiëren. Wat wil je nog meer?

menno0
door menno0 - Nov 10, 2008 om 03:08
236 Antwoorden / 42 Vragen

@edwardus. Deze vraag is al eerder voorbij gekomen. Ook bij een ziekenhuisopname is het wel even lekker rustig. Nu loop ik sinds overname door Telfort aan tegen hun software en wachtwoorden. Ik had of telefoon of email of niets. Inmiddels heb ik het 6e wachtwoord voor telefoon. Na maanden heb ik uiteindelijk verbinding voor alle 3.

Gaat dit anders instellen (ik gebruik OE) de provider aan en bestaat de kans dat ik hun software en mijn wachtwoorden in de war stuur wanneer ik je instructie navolg?. Ik zie daar wel wat in en het is duidelijk uitgelegd.

Mogelijk domme vraag, maar moet de computer dan aan blijven staan?

to
door ton079 - Nov 10, 2008 om 13:38
27 Antwoorden / 2 Vragen

Is geen domme vraag. Zolang u niet de mogelijkheid heeft om uw webmail voor datzelfde account (dus bij uw provider) in te stellen, zult u dat thuis moeten doen en ja, dan moet de computer wel aanblijven.
Hij voert die regel (n.l. de reply) pas uit, zodra het bericht ontvangen is.
Je kunt dan wel meteen kiezen om de automatische antwoorden alleen aan mensen uit je adresboek te sturen, zodat vreemden deze melding niet krijgen.

natuurmens
door natuurmens - Nov 10, 2008 om 13:51
158 Antwoorden / 4 Vragen

Login op de site van je internet provider, webmail daar heb je opties voor auto replay bij sommige internet provider moet dit bij mijn gegevens gebeuren. Deze optie word door alle internet provider ondersteunt.

Je moet alleen op de Home site van je internet provider inlogen met gebruikersnaam mail en wachtwoord alles wijs zich van zelf

mc
door mcleaver - Nov 10, 2008 om 14:20
20 Antwoorden / 2 Vragen

Doe aub niet! Naast de gevaar van inbrekens, als je toevallig op een mailing list geabonneerd ben dan krijgt iedereen bij elke mail een irritante automatisch antwoord van jou.

be
door benwillems - Nov 10, 2008 om 14:59
1 Antwoorden / 0 Vragen

van alle contactpersonen een groep maken en de email met data en tijden waarop je niet aanwezig ben.

fa
door faberjo - Nov 10, 2008 om 15:30
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik zou het niet doen, gewoon even op je vakantieadres je e-mails bekijken.

stingray46
door stingray46 - Nov 10, 2008 om 20:02
30 Antwoorden / 1 Vragen

ik zou dat nooit doen als wij op vakantie zijn ga ik naar een internet cafe en ga dan in de browser naar webmail.home.nl.
dan log ik in en kan ik alle mails lezen en antwoorden .
zo merken ze niet dat je weg bent .
en dit werkt supper ook voor andere providers is er wel een webmail opgezet infomeer bij je provider.
groetjes stingray

ge
door gerard1010 - Nov 10, 2008 om 22:54
2 Antwoorden / 0 Vragen
ge
door gerard1010 - Nov 10, 2008 om 22:54
2 Antwoorden / 0 Vragen
edwardus
door edwardus - Nov 10, 2008 om 23:50
6844 Antwoorden / 14 Vragen

@Menno: misschien snap ik je vraag niet helemaal, in ieder geval kun je in Gmail dus pop-accounts toevoegen, net alsof Gmail een soort Outlook Express is zou je kunnen zeggen. Welk wachtwoord je invult maakt niet uit, als het maar de goeie is.

Als je er inderdaad voor kiest om niet meer je telfort.nl account te synchroniseren in OE, maar alleen nog het Gmail account, dan vul je in OE natuurlijk ook het Gmail wachtwoord in want op de Gmail server wordt je telfort.nl account al opgehaald. Het is dus via-via.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Nov 11, 2008 om 01:30
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ gerard:

Dat is heel duidelijk. Toch?

Hardware ERror MAN.

an
door anker - Nov 11, 2008 om 10:32
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,ik zou dat zeker niet doen,u kunt uw email overal ter wereld lezen als u dat wilt.

  1. Vergeet niet dat als uw email niet is beveiligt,dat hij onderschept kan worden,door inbrekers,die er achter kunnen komen waar u woont,want al uw gegevens zijn bekend.Ga naar een internet cafe waar u uw mail kunt lezen,en eventueel kunt beantwoorden.......en zelfs als uw mail beveiligt is moet u nog vorzichtig zijn.

menno0
door menno0 - Nov 11, 2008 om 16:52
236 Antwoorden / 42 Vragen

@ BEDANKT. Alle voors en tegens werden goed belicht.

Beter dus bij afwezigheid een internetcafé opzoeken. Thuis blijft de computer dan uit. Eigen afwezigheid leg je zodoende niet op straat.

Was het de vraagsteller te doen om vakantie-afwezigheid, mijn belangstelling werd gewekt voor afwezigheid bij ziekenhuisopname. Even niet kunnen antwoorden en box vollopen komt op hetzelfde neer. In Erasmus Rotterdam heb ik idd in de hal beneden computerschermen zien staan! Dat zal `het café `zijn.