He
door Henk Heshof Jun 24, 2024 om 17:07
Huishouden & energie

Siemens eq 500 classic koffie apparaat

Hallo, ik heb een eq 500 classis koffie apparaat deze is nu 3 jaar oud 1 jaar buiten de garantie. Hij geeft tekens aan waterfiltervernieuwen gebeld met Siemens deze zeggen dat de pomp kapot is  volgens Siemens gaat deze pomp 8 tot10 jaar mee.we kunnen hem laten reparen dit kost € 269.= dit vind ik veel geld voor een apparaat van 3 jaar oud en wat € 600.= heeft gekost.
Diverse keren gebeld met Siemens ze doen er niks mee dit vind ik een kwalijke zaak slecht apparaat en slechte service van Siemens.
Graag een antwoord van jullie wat ikmoet doen. Mvg Henk

1500 11 Rapporteer
tenormin
door tenormin - Jun 24, 2024 om 17:17
16933 Antwoorden / 108 Vragen

Heeft u het apparaat direct bij Siemens gekocht of in een winkel of online? Volgens mij moet u bij de verkoper zijn die het apparaat geleverd heeft.

Thecla58
door Thecla58 - Jun 24, 2024 om 17:18
927 Antwoorden / 3 Vragen

Waarom heb je Siemens gebeld? Je moet contact opnemen met de verkoper en met hem in gesprek gaan over her repareren van die kapotte pompo. Volgens mij staat er in het consumentenrecht (zie op consuwijzer.nl) hoe lang de economische levensduur van een apparaat is. Het KAN zijn dat er een gedeeltelijke garantie nog mogelijk is. Dat houdt in dat er per jaar een x% afschrijving plaatsvindt en dat je dan een bepaald bedrag zelf mou moeten bijbetalen.

Bovenstaande is uit eigen ervaring, dus het kan veranderd zijn... lees daarom op consuwijzer.nl

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 24, 2024 om 17:41
7358 Antwoorden / 3 Vragen

Waarschijnlijk hebt u de kans onbenut gelaten om bij de koop extra garantie te kopen.
Bij dure apparaten wordt dat altijd voorgesteld.

JMA2
door JMA2 Jun 24, 2024 om 23:35
146 Antwoorden / 3 Vragen

Geldklopperij, belachelijke bedragen voor iets waar je meestal al recht op hebt.

Ozymandias
door Ozymandias - Jun 24, 2024 om 18:19
212 Antwoorden / Vragen

Tja... En je hebt het apparaat ook goed onderhouden in al die tijd? Dingen kunnen stuk gaan om verschillende redenen.

gerbera
door gerbera - Jun 24, 2024 om 21:52
7459 Antwoorden / 14 Vragen

Als de pomp defect is kunt u er ook geen koffie mee zetten. Heeft u de machine al eens ontkalk, verwijder het filter en voer het ontkalkings programma uit, spoel het filter goed en plaats hem terug. Kijk dan wat er gebeurd, dit alles echter als de pomp echt niet werkt want dan zou het ontkalken ook niet lukken. Is mijn vraag, werkt de machine  niet zonder filter (zoals bij de Phillips) u zou dan alleen wat vaker moeten ontkalken.Het doel van het filter is alleen om kalkafzetting te beperken.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jun 24, 2024 om 22:06
2255 Antwoorden / Vragen

Dat is zeker geen geweldige service van Siemens, die natuurlijk kan aanbieden de zaak gratis te repareren, maar daar zijn ze wettelijk niet toe verplicht. Voor wettelijke garantie moet u zich melden bij uw leverancier en positieve uitzonderingen daargelaten zal die zeggen dat het aan u is aan te tonen dat er sprake is van een zgn nonconformiteit en zich verder beroepen op de Uneto norm die de verwachte levensduur geeft en ik kan u verzekeren, die bedraagt zeker geen acht jaar.

JMA2
door JMA2 - Jun 24, 2024 om 23:38
146 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zie het toch net anders. Als zo'n koffiezetter normaal 6 jaar mee hoort te gaan is 300 euro kosten halverwege de levensduur een reëel voorstel.
In dit geval zijn de kosten maar 200 euro, met in ieder geval weer 2 haar garantie op de pomp.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jun 25, 2024 om 22:34
2255 Antwoorden / Vragen

De Uneto norm voor een 'kofiemachine' van meer dan €500 is vier jaar. Na drie jaar is het apparaat van €600 volgens die norm dus nog €150 waard. En dan zou je in de voorwaarden moeten duiken maar je krijgt zeer waarschijnlijk maar een halfjaar garantie op een reparatie.

JMA2
door JMA2 Jun 26, 2024 om 00:10
146 Antwoorden / 3 Vragen

@henk
Even afgezien dan van die 6 maanden garantie op de pomp zou ik er wel 200 euro voor over hebben met het idee r nog even mee te doen.

ro
door ronny530 - Jun 25, 2024 om 16:45
2886 Antwoorden / 41 Vragen

Heeft u de juiste procedure wel gevolgd want in het menu kunt u bij de optie "waterfilter" kiezen voor een nieuw waterfilter.

rj
door rjw - Jun 25, 2024 om 17:01
3368 Antwoorden / 5 Vragen

De prijs is op zich realistisch. De pomp is 1 van de duurste onderdelen van zo'n machine en arbeid voor reparatie (t.o.v. productie) is relatief duur.

1paul
door 1paul - Jun 25, 2024 om 17:45
3319 Antwoorden / 0 Vragen

ga naar de verkoper en meld deze je klacht, zeg er ook bij dat siemens aangeeft dat dit onderdeel 10 jaar mee moet gaan en dat je dus reperatie verlangt om niet.

hierbij ga ik er wel van uit dat u het apparaat goed heeft onderhouden volgens de voorschriften!!