euclides
door euclides Jan 24, 2009 om 11:44
Computers & telefonie

AVAST-antivirus

Reeds 2 jaar gebruik ik AVAST-antivirus.

Nu krijg ik bij het opstarten ineens de boodschap "AVAST..... is geen geldige WIN-32-toepassing."

Wat raad U mij aan ?

E.

947 14 Rapporteer

mar1604
door mar1604 - Jan 24, 2009 om 11:53
2 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u ook de laatste Windows-updates allemaal uitgevoerd (alsmede de laatste versie van AVAST)?

euclides
door euclides - Jan 24, 2009 om 12:00
16 Antwoorden / 21 Vragen

Windows is altijd helemaal "bij" en ik heb ook de nieuwste AVAST opgehaald en geïnstalleerd. Geeft dezelfde melding na opstarten.

gsm
door gsm - Jan 24, 2009 om 12:10
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Verwijder Avast en installeer Antivir en MBAM, als het nog lukt tenminste.
Beide updaten en dan scannen.

Malwarebytes' Anti-Malware via Download.com

GSM

edwardus
door edwardus - Jan 24, 2009 om 12:17
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Een onprettige mogelijkheid is dat je pc geïnfecteerd is met iets naars. Probeer MBAM (Malwarebytes' Anti-Malware) te installeren, laten updaten en een scan starten.
Wordt dat ook gezien als ongeldige Win32 toepassing, dan zul je vanaf een andere (schone) pc een rescue cd (of andere opstart-media) moeten maken en daarmee opstarten en een scan uitvoeren.

edwardus
door edwardus - Jan 24, 2009 om 12:19
6844 Antwoorden / 14 Vragen

@GSM: 2 zielen 1 gedachte, jij tikt sneller ;)

gsm
door gsm - Jan 24, 2009 om 12:22
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Nog een mogelijke oplossing,

Ga naar C:\Windows\Repair

Kopieer het bestand autoexec.nt naar C:\Windows\System32
Stel deze in op "Alleen lezen" (via R-muisknop, Eigenschappen).

Herstart de pc.

GSM

dirck
door dirck - Jan 24, 2009 om 12:41
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Waarschijnlijk ben je besmet met spyware.
Op deze forums kun je lezen hoe je het eventueel kunt oplossen.

HELP!! Veel infecties!

PC problemen

gsm
door gsm - Jan 24, 2009 om 12:51
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Waarschuwing:
 Veranderingen in het register zijn nooit zonder risico!

Je kunt onderstaande regels in een regherstel.reg bestand zetten.

Dubbel klikken importeert de waarden naar het register

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile]

@="Toepassing"

"EditFlags"=hex:38,07,00,00

"TileInfo"="prop:FileDescription;Company;FileVersion"

"InfoTip"="prop:FileDescription;Company;FileVersion;Create;Size"

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\DefaultIcon]

@="%1"

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell]

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open]

"EditFlags"=hex:00,00,00,00

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command]

@="\"%1\" %*"

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\runas]

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\runas\command]

@="\"%1\" %*"

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shellex]

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shellex\ContextMenuHandlers]

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shellex\ContextMenuHandlers\CmdLineExt]

@="{9869EFB4-18E9-11D3-A837-00104B9E30B5}"

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shellex\DropHandler]

@="{86C86720-42A0-1069-A2E8-08002B30309D}"

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shellex\PropertySheetHandlers]

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shellex\PropertySheetHandlers\PifProps]

@="{86F19A00-42A0-1069-A2E9-08002B30309D}"

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shellex\PropertySheetHandlers\ShimLayer Property Page]

@="{513D916F-2A8E-4F51-AEAB-0CBC76FB1AF8}"

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shellex\PropertySheetHandlers\{B41DB860-8EE4-11D2-9906-E49FADC173CA}]

@=""

gsm
door gsm - Jan 24, 2009 om 12:57
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Controleer eerst met regedit of bovenstaande waarden nog juist ingevuld zijn bij HKEY_CLASSES_ROOT\exefile.
Vanwege het maximum aantal tekens in de reactie heb ik de blanco regels voor [Hkey.............] steeds weggelaten.
Daar hoort dus steeds een lege regel voor te staan in het eventuele bestand regherstel.reg

LET OP:
Deze oplossing met regherstel.reg is bovendien alleen geldig voor het Windows XP.
Of het ook in Vista zo zit heb ik nog niet gecontroleerd!!

GSM

euclides
door euclides - Jan 24, 2009 om 13:01
16 Antwoorden / 21 Vragen

Actie met Windows repair geeft geen verbetering

euclides
door euclides - Jan 24, 2009 om 13:04
16 Antwoorden / 21 Vragen

Ook MALWARE.... is geen geldige Win32-toepassing.

Heb 5 herstelpunten geprobeerd; overal : HIET HERSTELD NAAR ...

Is herinstallatie XP de enige oplossing ?

edwardus
door edwardus - Jan 24, 2009 om 13:51
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Systeemherstel wordt meestal ook meteen geïnfecteerd, dat heeft dus geen zin.

Zoals ik eerder al schreef moet je nu rescue media proberen.
Herinstallatie (mét formatteren) is ook een mogelijkheid, je bent dan uiteraard wel alles kwijt.

gsm
door gsm - Jan 24, 2009 om 21:46
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je kunt nog opstarten met de Ultimate Boot CD (UBCD).
Als je een UBCD maakt met diverse virusscanners er op, dan kun je daarmee de PC gaan schoonvegen.

Zie:
http://www.ultimatebootcd.com/download.html

Je moet UBCD installeren op een (werkende) PC.
Tevens is het handig om een complete Windows XP setup CD op diezelfde PC in een map te kopiëren. Het moet wel een Windows XP setup CD zijn met minstens SP1, of anders SP2 erop.

Met het programma van UBCD maak je een UBCD ISO, gebruikmakend van de Windows XP SP1 bestanden.
Van het ISO bestand kun je de UBCD branden, die gebruikt kan worden op alle PC's met PATA of SATA.
Je boot vervolgens van de UBCD en start de zoektocht naar de malware.

aurora1
door aurora1 - Jan 26, 2009 om 01:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo euclides,

Waarom heeft u uw nieuwe vraag niet bij deze vraag gezet? Dat houdt e.e.a. wat overzichtelijker en ic. stond het antwoord er al bij.

Nl: systeemherstel werkt meestal niet op een besmette pc. Er zijn ook meerdere oplossingen aangereikt, heeft u alle daarvan al geprobeerd, inclusief de gegeven diverse links?

U meldt dat MBAm niet werkt. Heeft u die al in veilige modus geprobeerd? Dus met opstarten F8 een paar keer drukken waarna u in een wat wonderlijk scherm belandt. Dan nog eens MBAM proberen.

Werkt het nog niet dan eens op google intikken: foutmelding geen geldige win-32 toepassing. Dan ziet u een aantal sites met ook weer diverse adviezen voor dit probleem.

U kunt misschien ook nogeens op Google intikken: systeemherstel werkt niet meer. Mogelijk vindt u daar nog wat extra antwoorden op uw laatste vraag, zij het dat nmm het relevante antwoord al gegeven is.

vr.gr.