bo
door bornsol May 8, 2013 om 15:08
Computers & telefonie

Avast is niet te verwijderen

Hallo,ik kan mijn gratis,verlopen Avast virusscanner onmogelijk uit de software lijst verwijderen,ik heb een XP computer en ik ben geen computerfreek,wie heeft er een oplossing?

28971 21 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - May 8, 2013 om 15:29
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Had je Avast wel eerst uitgeschakeld? Kijk anders even hier: KLIK of hier: KLIK

vr.gr.

rembrantd
door rembrantd - May 8, 2013 om 15:37
116 Antwoorden / 36 Vragen

Heb je de removal-tool al gedaan?
http://www.avast.com/uninstall-utility

valerius-2
door valerius-2 - May 8, 2013 om 16:16
7840 Antwoorden / 95 Vragen

KLIK HIER Probeer hetb is met dit programma wat hier dan gratis kan down loaden.

ja
door jansweb - May 8, 2013 om 16:43
2 Antwoorden / 0 Vragen

Zoek in het register (Klinkt angstig) maar het valt wel mee

Menu start: kies uitvoeren, type regedit, vervolgens druk je op enter
Kijk eerst of deze Computer is gekleurd, meestal blauw
dan doe je CTRL+F = zoeken
dan typ je in het zoekscherm avast, en je drukt op enter
als je zeker weet dat het de goede is dan kun je het met DEL verwijderen

Ook kun je het doormiddel van het woord antivirus doen.

audb
door audb - May 10, 2013 om 11:25
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Avast verwijderen gaat heel gemakkelijk door uninstall te doen maar als je daarna weer een gratis versie wilt installeren dan kan je dat mooi op je buik schrijven.
Met dit programma is al een hoop op te ruimen

ti
door tijgerboom - May 10, 2013 om 11:36
11 Antwoorden / 0 Vragen

Omdat virusscanners opstartbestanden zijn kun je ze niet zomaar verwijderen.
Als een auto rijdt kun je ook niet de motor eruithalen.
Hier de oplossing.
Vul bij "zoeken" msconfig in.
Daarna naar het tabblad opstartbestanden.
Vink de virusscanner af . herstart en verwijder het programma.
Succes,
Saskia

wimmi20
door wimmi20 - May 10, 2013 om 11:41
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Via koekel : download het programma revo uninstaller.
Dat programma is zeer nuttig bij het verwijderen van software.
Alleen maar het programma aanklikken dat je wilt verwijderen, revo doet de rest.
Eenvoudig menu, kan niet mis gaan.
Ruimt het programma volledig op.

frits
door frits - May 10, 2013 om 12:01
146 Antwoorden / 5 Vragen

Ik gebruik al jaren AVAST en het deinstaleren gaat gewoon via configuratie scherm / programma en software, wel hierna de PC opnieuw starten, of via Revo Uninstaller zoals reeds vermeld.

no
door nounou - May 10, 2013 om 16:42
30 Antwoorden / 0 Vragen

Voor de meeste virusscanners te verwijderen heb je tegenwoordig de merkeigen uninstaller nodig. Maar lukt dit niet: http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html gebruik dan dit gratis programma!

dirck
door dirck - May 10, 2013 om 18:01
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Maar waarom zou je Avast eigenlijk willen verwijderen?
De gratis versie kan niet verlopen worden, het enigste wat je hoeft te doen is avast opnieuw te Registreren en hij is weer voor 1 jaar te gebruiken.
Je opent avast, je gaat naar Registratie toe en je registreert avast weer gratis voor een jaar.

Hier kun je precies lezen hoe je dit moet doen (met duidelijke foto's)
road-support.nl/Avast registratie verlengen

Groet, Dirck

gompy2
door gompy2 - May 10, 2013 om 18:37
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Janpatat gaf de link al aan op woensdag 8 mei 2013, 15:37, even lezen en er wordt heel veel duidelijk en de meeste reacties overbodig .
Van de site Avast.com

Quote:

Uninstall Utility
Sometimes it´s not possible to uninstall avast! the standard way - using the ADD/REMOVE PROGRAMS in control panel. In this case, you can use our uninstallation utility aswClear.
How to uninstall our software using aswClear:

Download aswclear.exe on your desktop (Klik hier-> Aswclear )
Start Windows in Safe Mode
Open (execute) the uninstall utility
If you installed avast! in a different folder than the default, browse for it. (Note: Be careful! The content of any folder you choose will be deleted!)
Click REMOVE
Restart your computer

ti
door tijgerboom - May 14, 2013 om 18:54
11 Antwoorden / 0 Vragen

Is het nou gelukt?
Saskia

bo
door bornsol - May 14, 2013 om 19:50
133 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=tijgerboom schreef op dinsdag 14 mei 2013, 18:54]Is het nou gelukt?
Saskia Hallo ondanks alle adviezen is het mij helaas niet gelukt,en sorry voor mijn late reactie

gompy2
door gompy2 - May 14, 2013 om 19:56
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Avast eens opnieuw installeren?
En dan proberen op de gangbare manier te verwijderen.

bo
door bornsol - May 14, 2013 om 20:10
133 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=gompy2 schreef op dinsdag 14 mei 2013, 19:56]Avast eens opnieuw installeren?
En dan proberen op de gangbare manier te verwijderen. Hallo mijn niet verwijderbare Avast staat voor 333.00 mb in de softwarelijst,als ik Avast opnieuw ga instaleren,kan ik dan die overtollige 333.00 mb verwijderen?

gompy2
door gompy2 - May 14, 2013 om 20:41
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Kan er niets op zeggen.
Vaak wordt een installer ook als un-installer gebruikt of kan als zodanig gebruikt worden.
Proberen..
Misschien met dezelfde versie die je nu hebt, misschien met de nieuwste versie, ik weet niet wat je gebruikt.

aurora1
door aurora1 - May 14, 2013 om 20:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Doe je dat verwijderen/uninstallen wel via het configuratiescherm en dan programma's verwijderen/uninstallen (na eerst het uitvinken in het opstartoverzicht zoals Saskia aangeeft)?

wimmi20
door wimmi20 - May 14, 2013 om 20:57
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Borrnsol,
als Avast bij u 333 mb groot is dan klopt er iets niet
Avast free edition is 191 mb groot.
Dus waar komt bij u de rest vandaan ?
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++===============

=bornsol schreef op dinsdag 14 mei 2013, 20:10:
=gompy2 schreef op dinsdag 14 mei 2013, 19:56: Avast eens opnieuw installeren?
En dan proberen op de gangbare manier te verwijderen.
Hallo mijn niet verwijderbare Avast staat voor 333.00 mb in de softwarelijst,als ik Avast opnieuw ga instaleren,kan ik dan die overtollige 333.00 mb verwijderen?

zw
door zwaardvis - May 14, 2013 om 21:15
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Ga naar veilige modus met Netwerkmogelijkheid. (Bij Starten PC op F8 drukken)
Download de Avast remove utility. klik hier
Verwijder uw Avast versie en evt. enkele versies daarvoor, De utility daarvoor enkle malen opnieuw starten en uitvoeren.
Start de PC normaal op en Avast moet weg zijn.

dirck
door dirck - May 15, 2013 om 09:40
3201 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=zwaardvis schreef op dinsdag 14 mei 2013, 21:15]Ga naar veilige modus met Netwerkmogelijkheid. (Bij Starten PC op F8 drukken)
Download de Avast remove utility. klik hier
Verwijder uw Avast versie en evt. enkele versies daarvoor, De utility daarvoor enkle malen opnieuw starten en uitvoeren.
Start de PC normaal op en Avast moet weg zijn.
Je kunt beter éérst de uninstall-utility van Avast downloaden en daarna pas de computer in de Veilige modus zonder netwerkmogelijkheid opstarten.

In de Veilige modus start er namelijk helemaal niks meer op wat in de opstarttaken staat, dus ook geen antivirus en andere beveiligingsprogramma's worden opgestart in de veilige modus. Als je dan het internet opgaat, dan is de kans groot dat je besmet raakt.

@Bornsol,

Heb je al een andere virusscanner gedownload? Of welke ben je nu van plan te gaan gebruiken?

Zoals ik al eerder schreef, hoef je Avast alleen maar opnieuw te registreren om zodoende Avast weer voor een jaar te kunnen gebruiken.

bo
door bornsol - May 15, 2013 om 13:28
133 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=dirck schreef op woensdag 15 mei 2013, 09:40][quote=zwaardvis schreef op dinsdag 14 mei 2013, 21:15]Ga naar veilige modus met Netwerkmogelijkheid. (Bij Starten PC op F8 drukken)
Download de Avast remove utility. klik hier
Verwijder uw Avast versie en evt. enkele versies daarvoor, De utility daarvoor enkle malen opnieuw starten en uitvoeren.
Start de PC normaal op en Avast moet weg zijn.
Je kunt beter éérst de uninstall-utility van Avast downloaden en daarna pas de computer in de Veilige modus zonder netwerkmogelijkheid opstarten.

In de Veilige modus start er namelijk helemaal niks meer op wat in de opstarttaken staat, dus ook geen antivirus en andere beveiligingsprogramma's worden opgestart in de veilige modus. Als je dan het internet opgaat, dan is de kans groot dat je besmet raakt.

@Bornsol,

Heb je al een andere virusscanner gedownload? Of welke ben je nu van plan te gaan gebruiken?

Zoals ik al eerder schreef, hoef je Avast alleen maar opnieuw te registreren om zodoende Avast weer voor een jaar te kunnen gebruiken. Hallo dirck ik heb AVG geinstaleerd,en die doet het prima,maar die verlopen vervelende Avast wil niet weg