soepkiep
door soepkiep Mar 2, 2010 om 20:45
Computers & telefonie

Avg computer loopt vast

ik heb al een paar jaar avg op de computer staan
hij doet het perfect
alleen nu de laatste tijd als die de computer scant, en ik wil even op de computer kijken dan is die vast gelopen
hoe kan dat?
ik duw dan op ctrl alt delete en dan loopt die wel weer
maar dit doet hij de laatste tijd alleen als de scant

8034 24 Rapporteer

ba
door bachanaal - Mar 2, 2010 om 21:23
248 Antwoorden / 7 Vragen

avg is een behoorlijk zwaar bestand (in MB) probeer eens een lichtere bijv. avast. ik heb hetzelfde lang geleden ook gehad en avg eraf gegooid.

birdies
door birdies - Mar 2, 2010 om 21:56
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Als je p.c. al wat jaartjes oud is, kan het zijn dat het tijd wordt wat geheugen bij te plaatsen. Dat de p.c. tijdens het scannen vast loopt, zou op te weinig geheugen kunnen wijzen.

Hoeveel geheugen er in de p.c. zit, kun je zien door met je rechtermuisknop op deze computer te klikken en te klikken op eigenschappen.

soepkiep
door soepkiep - Mar 2, 2010 om 22:15
529 Antwoorden / 75 Vragen

512 mb staat er
de c schijf is maar voor de helft vol
en de d schijf amper vol

birdies
door birdies - Mar 2, 2010 om 22:24
6104 Antwoorden / 31 Vragen

..........512 mb staat er.............

Nou, dat gaat nog wel, alhoewel je p.c. een stuk sneller zal worden als je het geheugen vergroot naar 1024Mb. Maar zo'n scanproces kan inderdaad behoorlijk wat van het geheugen vragen.

Het nieuwe, gratis antivirus/antispywareprogramma van Microsoft schijnt niet zo veel geheugen te vragen en is ook wel goed. Je zou AVG kunnen verwijderen via configuratiescherm - software (wel eerst uitschakelen rechtsonderin je scherm door met je rechtermuisknop op het pictogram te klikken) en MSE kunnen downloaden, klik hier

soepkiep
door soepkiep - Mar 2, 2010 om 22:48
529 Antwoorden / 75 Vragen

ik kijk het nog even aan
en anders je kunt nu ik dacht voor 3 euro per maand via ziggo er een krijgen zet ik die er op
verder scant hij alles goed ook de up date

knoop4x9
door knoop4x9 - Mar 3, 2010 om 11:22
533 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn pc heeft ook 512 mb en avg9 scant hem gewoon.
Zit ziggo mischien in de weg die je dan dwingen om een scan van hun af te nemen?
Het is maar een idee.

Mvrgrt Nico

pino123
door pino123 - Mar 3, 2010 om 11:36
2766 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=knoop4x9 schreef op woensdag 3 mrt 2010, 11:22]Mijn pc heeft ook 512 mb en avg9 scant hem gewoon.
Zit ziggo mischien in de weg die je dan dwingen om een scan van hun af te nemen?
Het is maar een idee.

Mvrgrt Nico

Je provider kan je niet in de weg zitten betreffende een virusscanner... Heeft niets te maken met de internet verbinding en email.

pino123
door pino123 - Mar 3, 2010 om 11:40
2766 Antwoorden / 14 Vragen

Het is zeer waarschijnlijk toch een hardware geheugenkwestie. Waarom 3 euro betalen aan Ziggo, als er gratis virusscanners zijn op de markt. Ik zou inderdaad overstappen naar Avast en het geheugen uitbreiden naar minimaal 1024 mb. Kijken of de computer beter loopt.. Anders kan je alsnog overstappen naar Ziggo.

Succes ermee

aurora1
door aurora1 - Mar 3, 2010 om 11:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag soepkiep,

Ook ik heb jaren AVG (Free) gebruikt. Ik vond het programma wat zwaar, ondervond er soms problemen mee en ben daarom na een tussenstap naar Avast (gratis versie) overgestapt naar Avira, eveneens de gratis versie. Mocht je over willen stappen naar een andere gratis virusscanner, dan vind je op onderstaande site enkele programma's en toelichting erop:

klik

vr.gr.

city guy
door city guy - Mar 3, 2010 om 13:23
45 Antwoorden / 0 Vragen

Hi,
ik denk dat jouw probleem misschien niet helemaal AVG is. De al geraden memory uitbreiding is OK, maar je moet ook kijken welke programma's en processen, die voor jou onzichtbahr zijn ook nog lopen.

Je hebt de taskmanager gebruikt, maar als je bij de boot al wil uitschakelen kijk met msconfig.exe wat je niet als resident nodig hebt. MSconfig kan jij bereiken met windows-R toets en dan msconfig.exe intikken.
Yours truly

C G

soepkiep
door soepkiep - Mar 3, 2010 om 13:33
529 Antwoorden / 75 Vragen

ik heb net als knoop 512 mb
en ik heb de avg 8.5 er opstaan
altijd goed gewerkt en nog
alleen de laatste tijd loopt de computer vast alleen als die scant en dit vind ik raar
er is verder niets gebeurt met de computer
heb er niets opgezet
heb nog ruimte zat op de schijf

knoop4x9
door knoop4x9 - Mar 3, 2010 om 14:19
533 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo soepkiep, open avg is en klik op bijwerken, wie weet.Ik heb net avg9 bijgewerkt, allicht kun je avg9 installeren.

Sukses Nico

fr
door frankve - Mar 3, 2010 om 14:52
36 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk dat OP het beste eens een volledige scan op zijn pc kan laten uitvoeren. Bij mij is hij ook wel eens vastgelopen (met een i5 pc, 4GB mem), maar dan was er ook een bedreiging ontdekt (virus/trojan).
Laat de pc eens scannen via de online scanner van kaspersky.com
Daarna een programma als Spybot S&D.
Indien mogelijk als de pc in veilige modus opgestart is.

pb
door pbierman - Mar 3, 2010 om 14:56
31 Antwoorden / 6 Vragen

AVG is een zeer zwaar programma en detecteert zeker niet alle aanvallen zoals virussen, trojans ect..

Een pc met avg kan erg traag worden.
Tip, geef gewoon wat geld uit om een goede antivirussoftware zijn werk te laten doen.
Eset Smart Security bv.

soepkiep
door soepkiep - Mar 3, 2010 om 14:58
529 Antwoorden / 75 Vragen

knoop ik heb hem bijgewerkt dit doe ik ook 1x per week dus dar ligt het niet aan
het zal wel aan mij liggen :( ik hoef maar ergens na te wijzen en alles loopt altijd in de soep
dus ik kom eigenlijk niet teveel ergens aan

jscholtes
door jscholtes - Mar 3, 2010 om 15:46
777 Antwoorden / 31 Vragen

Ik denk dat elke pc onderhoud nodig heeft. Schoon tijdelijke bestanden een keer op via windows tools (mocht je niet weten waar die te vinden zijn, neem dan iemand onder de arm die dat wel weet). Daarnaast het advies de AVG scan eens een tijdje aan te laten staan. Wellicht is er inderdaad, zoals eerder gesuggereerd, iets aan de hand. Persoonlijk laat ik regelmatig een register scan/repair uitvoeren. (Betaalde software). Ik gebruik ook de gratis avg 9.x versie zonder problemen. (Maar ook aan die opmerking heb je helemaal niets). PC staat voor Personal Computer. Dat betekent persoonlijke instellingen per computer. Dergelijke instellingen kunnen je nekken. Als je problemen blijft ondervinden zou je kunnen overwegen een nieuwe/andere gebruiker aan te melden op je eigen pc. Het zou zo maar kunnen zijn dat de AVG scan dan zonder problemen doorloopt. Mocht dit bij jou zo zijn, dan ga eens op zoek naar registry scan/repair tools. Let op: ook hier het advies kundigheid op dat gebied is een vereiste, anders zou je wel eens de zaak van kwaad tot erger kunnen maken.

re
door red1 - Mar 3, 2010 om 16:18
329 Antwoorden / 1 Vragen

kijk eens op www.microsoft.nl , die heeft een gratis en goede virusscanner

ha
door harrydebock - Mar 3, 2010 om 16:44
1 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien is het een goed idee om AVG te verwijderen. Dat kan via de AVG pagina. Daar is een link naar verwijderen. Als het er af is installeer je AVG opnieuw. En dan maar eens kijken of alles weer goed draait. Ik heb het bij mijn laptop gedaan en nu draait hij weer prima.

Harry de Bock, Harlingen

nyhyji80
door nyhyji80 - Mar 3, 2010 om 16:59
235 Antwoorden / 57 Vragen

Beste Soepkip

Niets ten nadele van de adviesgevers , maar ik had het zelfde probleem !!
Wat ik heb gedaan is AVG verwijderd en er een nieuwe versie erop gezet ,
weet natuurlijk niet of dit de juiste oplossing is , in ieder geval was bij mij het
lastige euvel tot nu toe opgelost.

Suc6 met grt Wil. R

ci
door cinro43 - Mar 3, 2010 om 20:59
2 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds een nieuwe versie uit is van AVG , liep mijn computer om de haverklap vast, soms al bij het opstarten van het systeem, maar ook bij het afsluiten!
Ik heb AVG eraf gehaald en heb nu al bijna een jaar avast, doet het prima en mijn computer loopt niet meer vast en is ook heel makkelijk in gebruik, is gratis, alleen moet je je wel registreren.

erik9472
door erik9472 - Mar 4, 2010 om 17:16
50 Antwoorden / 1 Vragen

Waarschijnlijk is je AVG virusscanner geupdate naar AVG 9.0. Deze versie maakt de computer trager. Waarschijnlijk kan je computer hier niet tegen en valt uit. Neem een andere gratis virusscanner bv Avast. Je zult je op een gegeven moment wel moeten registreren maar je hebr daarvoor een goede virusscanner en hij is gratis. Ook als je moet registreren.

soepkiep
door soepkiep - Mar 4, 2010 om 18:07
529 Antwoorden / 75 Vragen

nee ik heb nog steeds avg 8.5

knoop4x9
door knoop4x9 - Mar 5, 2010 om 06:04
533 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi soepkiep ,nog even het volgende:voor zover ik gelezen heb zal je toch echt ruimte moeten maken op schijf c, voor defragmenteren heb je zo.n 2.5 gb nodig en verwijder alle herstelpunten behalve de laatste dat kan je een hoop schelen.
Ik heb zelf een amd sempron, welke heb jij.
Daarnaast kun je ook nog hulp op afstand in schakelen,daarvoor ga je naar start en dan naar help en onderstuining , maar wees daar voorzichtig mee.Zoek hiervoor een persoon die je voor 1000% kan vertrouwen, ik heb dit trouwens nog nooit gedaan maar het kan wel zeker als je moeite heb om dingen te verweideren.
Lukt het dan nog niet dan horen we wel weer,

Sukses Nico

ps noem mij maar gewoon Nico

de
door dejah - Mar 5, 2010 om 09:51
3 Antwoorden / 9 Vragen

Heb zelf jaren Norton en later AVG gebruikt (betaalde versies). Sinds een paar maanden overgestapt op Microsoft Security Essentials en daar zeer tevreden over. Weinig systeembelasting, dagelijkse updates, goede beoordelingen in onafhankelijke tests en gratis.
Bij de tussentijdse online-scans bij trendmicro en Dr.web, en scans met spyware doctor en spybot wordt tegenwoordig niets meer gevonden en dat was voorheen wel eens anders.