sloterplas
door sloterplas Nov 15, 2006 om 12:29
Computers & telefonie

AVG niet meer gratis?

Beste helpers.Op mijn laptop heb ik AVG Free en daar lees ik het volgende( na het scannen):Your AVG Antivirus Free 7.1 will be discontinnued on 15.January 2007.

Op mijn gewone computer krijg ik dit bericht niet.Mijn computermannetje heeft ze bijde toendertijd erop gezet.Mijn vraag is dus:Is het beter om(of moet ik) straks AVG kopen??Dus is het niet niet meer gratis??? (opzich ook geen probleem, maar is dit bericht juist??)

633 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 15, 2006 om 13:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kreeg dit vandaag ook op mijn gewone comp, maar op de vraag of AVG free, free blijft wil ik ook wel een antwoord.

ve
door verwijderd - Nov 15, 2006 om 13:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik het programma ook, maar ik heb nu niet 7.1 maar 7.5 en die is nog steeds gratis. Ook heeft Avg nu een spywarescanner, bekijk gewoon even de Avg site. (google en dan avg..)

Suc6
Tmen ;)

ve
door verwijderd - Nov 15, 2006 om 13:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag sloterplas,

Ook ik kreeg deze melding. Daarna heb ik AVG 7,5  geprobeerd te installeren. Dat ging dus goed fout met als resultaat dat mijn huidige AVG-bescherming "out of date" was. Dat kostte me bijna een halve dag prutsen om mijn instellingen weer "up to date" te krijgen. Ben zelf ook benieuwd of er voortaan betalld moet worden.

Collegiale groet, Read.

ve
door verwijderd - Nov 15, 2006 om 13:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben benieuwd hoe dit verloopt en houd en in de gaten. Iedereen bedankt voor de reacties op mijn vraag.

ve
door verwijderd - Nov 15, 2006 om 13:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog een opmerking:
AVG Anti-Virus Free edition is prima, maar...

AVG Anti-Spyware Free raad ik af. Het is wel goed, maar vergt veel processor tijd en verliest na een maand veel van zijn functies.
Gebruik daarvoor liever Windows Defender, zolang dat nog gratis is.

ve
door verwijderd - Nov 15, 2006 om 13:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit staat op de website www.grisoft.com te lezen:

As with majority of SW products out there, AVG is entering a new
product phase and therefore in time, the older version will become
obsolete and will no longer be supported. You have time to change to
7.5, but we recommend you take advantage of the new features today.
AVG 7.5 versions bring you many enhancements.
For example:
- Improved virus detection
- Smaller installation and update files
- Improved installation for 64-bit Windows systems
- Language selection ability during installation
- User interface enhancements
     * New feature „Security status“ added to monitor the status of your AVG
Please note, that all AVG 7.1 users can upgrade their AVG 7.1 to the corresponding AVG 7.5 edition without any charge.

Dit betekend dus dat binnenkort de support voor AVG 7.1 stopt, en je gewoon versie 7.5 kunt downloaden en installeren.

ve
door verwijderd - Nov 15, 2006 om 13:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geen paniek!
AVG 7.5 Free edition is gewoon de GRATIS opvolger van versie 7.1.
Kies echter wel voor de juiste versie:

AVG
Free edition download

Na het installeren even de database updaten om de foutmelding out of date (wegens oude database) op te heffen en klaar ben je. Klik daartoe na de installatie even met rechts op het AVG pictogram en klik dan op de Update regel. Er zijn nog wel meer manieren.

ve
door verwijderd - Nov 15, 2006 om 13:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

GSM,hiep,hiep,hoera,het is gelukt zonder probleem en inderdaad bij de eerste keer openen even boven op services en dan check for Updates.Leuk werk en allemaal bedankt.

ve
door verwijderd - Jan 15, 2007 om 21:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij dit soort producten is het meestal dat een gratis licentie voor een jaar loopt, en dan vernieuwd moet worden, dat blijft nog steeds gratis, maar je lopende licentie verloopt dus wel.

ve
door verwijderd - Jan 15, 2007 om 21:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is bij Avast inderdaad zo, dat je elk jaar even een nieuwe gratis licentie moet downloaden.
Bij AVG verloopt de licentie echter niet!
Grisoft heeft alleen een upgrade van AVG en ook van de AVG Free edition uitgebracht.
Deze upgrade (van de Free edition) moet alleen even geïnstalleerd worden.
Alle instellingen blijven behouden.