be
door beautiful Oct 12, 2017 om 17:39
Computers & telefonie

Avi bestand verkleinen

ik heb een film gedownload voor mijn neefje
deze wil ik branden op een dvd maar het bestand is te groot
hoe kan ik dit zodanig verkleinen dat de film op een dvd RW past?
het is een AVI bestand
dvd shrink geprobeerd maar dat werkt niet

10496 12 Rapporteer

tdmduc
door tdmduc - Oct 12, 2017 om 17:53
704 Antwoorden / 2 Vragen

Met Windows Movie Maker kan dat in een wip.

Moet je wel zoeken naar het programma wat sinds een tijd niet meer officieel wordt ondersteund maar werkt nog prima.

[edit]

gevonden.

Hoe doe je dat?

http://fapivi.com/windowsmoviemaker.html

kc
door kcdb - Oct 12, 2017 om 18:02
113 Antwoorden / 2 Vragen

Het gratis te downloaden programma ffdiaporama is een goed alternatief voor het, overigens goed werkende, MovieMaker van Microsoft. Helaas werkt dit niet meer op Win10 en het programma in de Store is een mager aftreksel van het oude programma.
ffdiaporama is misschien iets moeilijker aan te leren, maar het heeft een goede helpfunctie. Als je het programma eenmaal door hebt dan heeft het zelfs meer functies en mogelijkheden als MS movieMaker.

tdmduc
door tdmduc Oct 12, 2017 om 18:04
704 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zie nergens dat vraagsteller Windows 10 gebruikt?

Moviemaker werkt bovendien prima onder Windows 10 bij mij.

Indien er toch problemen zijn kan het alsnog in de compatibiliteitsmodus gedraaid worden.

kc
door kcdb Oct 12, 2017 om 21:51
113 Antwoorden / 2 Vragen

Het is inderdaad een wat vreemde zaak met dat MovieMaker (MM) onder Win10. Op mijn laptop stond het eerder geïnstalleerd en was werkend daarop onder Win 8. Na de update naar Win 10, werkt de laatst uitgebrachte versie van MM daarop nog gewoon goed.

Op mijn nieuwe desktop pc, waar MM niet op geïnstalleerd staat, maar wel draaiend onder Win 10, is het onmogelijk precies dezelfde MM als die op mijn laptop staat, als onderdeel van Win Essentials, te installeren. Ook de compatiliteitsmodus biedt bij dit programma geen oplossing.

Vandaar dat ik nu ffdiaporama op mijn desktop pc geïnstalleerd heb en dat programma werkt daarop uitstekend.

mathijs_b
door mathijs_b - Oct 12, 2017 om 21:16
641 Antwoorden / 77 Vragen

Gewoon er een MP4 van maken.

Dat kan met div.programma's.

Het kwaliteitsverschil is dan minimaal.

Let op! Je maakt er dan wel géén Video-DVD van, maar een data DVD. Die kun je met heel veel programma's afspelen.

Of op een USB stick zetten dan kun je de film meteen op TV afspelen.

wo
door woutjewachtmans Oct 13, 2017 om 00:42
22 Antwoorden / Vragen

Tsja wie brand er nu nog een DVD ? Usb of streamen is meer van deze tijd.

tdmduc
door tdmduc Oct 13, 2017 om 13:12
704 Antwoorden / 2 Vragen

Soms heeft een user gewoon een avi nodig. En ook DVD's.

Niet iedereen werkt met virtuele stations en iso's op een stickie.

ro
door ron503 - Oct 13, 2017 om 13:24
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien is het programma "convert x tot DVD" een optie.

wo
door woodwood - Oct 13, 2017 om 13:27
15 Antwoorden / 2 Vragen

Zet het op een dubbellayer dvd ken je het zo branden

ja
door jan24 Oct 13, 2017 om 15:17
109 Antwoorden / 4 Vragen

TS wil het branden op een DVD-RW, die zijn volgens mij niet DL verkrijgbaar. Zo ver ik weet. Anders hoor ik wel of dat mogelijk is.

ko
door koningsjpc - Oct 13, 2017 om 14:59
68 Antwoorden / 4 Vragen

Je kunt ook eens de trial versie van bijv. Powerdirector of Magix proberen. Je hebt dan 30 dagen de tijd om het programma uit te proberen. Met deze programma's (ik gebruik zelf beide programma's) pak je eerst importeren van het AVI-bestand, daarna naar "dvd maken" en bij dit laatste kun je
aangeven, of het geimporteerde bestand op 1 dvd gemaakt moet worden.Beide programma's gaan het AVI bestand dusdanig verkleinen (en branden),
dat het bestand op 1 dvd past.

ja
door jan24 - Oct 13, 2017 om 15:19
109 Antwoorden / 4 Vragen

DVD shrink verkleint alleen DVD bestanden.

AVI omzetten naar DVD, met bijv. Freemake Video Converter, is gratis.
Verkleinen met DVD shrink en vervolgens als DVD branden.

re
door red1 - Oct 13, 2017 om 15:43
329 Antwoorden / 1 Vragen

ashampo free

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 13, 2017 om 15:53
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Hoe dan ook de kwaliteit gaat achteruit omdat alle programma's de bitrate verlagen om zo een kleiner bestand te krijgen.

frits
door frits - Oct 13, 2017 om 21:11
146 Antwoorden / 5 Vragen

Op een USB stick zetten, ik gebruik die alleen nog maar. DvD is uit de tijd.

ha
door harry lintsen - Oct 13, 2017 om 23:05
1 Antwoorden / Vragen

Je kunt het bestand verkleinen met DVD schrink op je computer en daarna op een schijf branden

diumenge
door diumenge Oct 13, 2017 om 23:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee.

edrick3
door edrick3 Oct 14, 2017 om 09:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

TS schrijft dan ook: dvd shrink geprobeerd maar dat werkt niet