gerbera
door gerbera Feb 6, 2020 om 11:17
Computers & telefonie

Backup win10

Afgelopen maandag een flinke update gehad van win10. Na het maken van een backup krijg ik de melding; "de backup is voltooid maar enkele bestanden zijn overgeslagen". Als ik dan kijk om welke bestanden het gaat zie ik dit;

Windows Back-up heeft G:\ omdat het zich bevindt op station G:\, dat een type station is dat niet wordt ondersteund.

 overgeslagen.
Nu heb ik voor zover ik weet geen G: schijf of is dit mogelijk een partitie op de C: schijf.
Ik heb de volgende (zichtbare) schijven, C:\,(systeemschijf)  D\:(dataschijf) en H:\  (externe harde schij)f.
Ik maak op dat de backup op zich wel goed is of vergis ik mij.

7957 8 Rapporteer

ij
door ijpe - Feb 6, 2020 om 12:40
7 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt nakijken in schijfbeheer wat voor station het is.

Ik denk ook dat het een extra partitie is het zal wel een beveiligde recovery schijf zijn die al voor geprogammeerd op je laptop of pc is geplaats om bij problemen met windows op te lossen.

Ik denk wel dat de backup goed is maar eigelijk merk je dat pas als je hem een keer nodig hebt.

Succes

ma
door malty - Feb 6, 2020 om 12:49
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Waarschijnlijk de stationsletter van een usb stick ook al is deze niet aangesloten.
Sluit deze eens aan en kijk welke stationsletter deze krijgt.
Backup zal wel goed zijn, de melding betreft een niet te lezen station.

gerbera
door gerbera Feb 6, 2020 om 14:17
7368 Antwoorden / 14 Vragen

USB krijgt L:\

gerbera
door gerbera - Feb 6, 2020 om 14:24
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Bij controle schijfbeheer (dank @ijpe) blijkt G:\ te zijn toegewezen aan mijn printer, vreemd maar waar.

diumenge
door diumenge Feb 6, 2020 om 18:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Heeft die printer wellicht een kaartlezer?

gerbera
door gerbera Feb 6, 2020 om 21:27
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Dat klopt.

diumenge
door diumenge Feb 7, 2020 om 23:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan zal Windows de kaartlezer in de printer wel als schijf zien.

mo
door mof - Feb 7, 2020 om 13:35
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ik ben geen specialist van windows, maar, als windows een g schijf ziet, of eigenlijk, een g partitie, want het hoeft geen fysieke schijf te zijn, dan zit die ws wel op uw schijf. Een partitie die niet wordt ondersteund zou een linux (ext2, ext4, ...) kunnen zijn of een mac partitie of nog wat anders. Is uw schijf ooit nieuw gekocht? Of is de pc tweedehands?

met een partitie manager kunt u wellicht naar voren halen om welke partitie het gaat.

windows ondersteunt de partitie niet dus daarom ziet u die niet in uw explorer .... wat windws niet herkent is er volgens windows niet.

mo
door mof - Feb 7, 2020 om 13:36
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ah ik lees dat uw printer als schijf wordt gezien.
Zou kunnen, want je stuurt data naar de printer, feitelijk schrijf je naar een opslag, in dit geval papier.
hetzelfde gebeurt wel met scanners, die worden dan ineens als camera herkend ... is natuurlijk ook een soort van camera.

gerbera
door gerbera - Feb 7, 2020 om 14:43
7368 Antwoorden / 14 Vragen

@mof, u schrijft, wat Windows niet ziet is er niet. Nou het is, moet inmiddels schrijven was, er wel degelijk en bij schijfcontrole ook zien staan. Nog vreemder, ik heb 2 aangesloten printers waarvan de een (Photosmart) als G:\ werd aangegeven terwijl de andere (Canon) geen toewijzing had terwijl deze standaard is ingesteld. G:\ werdt gewoon als opslagschijf gezien alleen wordt er nies naar toe geschreven. Buiten de scanner van de printer is nog een flatscanner aangesloten die echt als scanner gezien wordt, kan er dus geen foto's mee maken. Ook staat er nergens dat G:\ niet wordt ondersteund maar gewoon wordt overgeslagen wat logisch is, er staan immers geen bestanden op. Dus Winbackup ziet hem wel degelijk alleen is die niet zichtbaar met verkenner. En nee het is geen 2e hands, gloednieuw aangeschaft, en met een Expert geïnstalleerd dus kan er ook niets van Linux of wat dan ook op staan. Ook voor de laatste Update (02-02) geen probleem hiermee gehad. Inmiddels opgelost, printer verwijderd, opnieuw geïstalleerd en het probleem is over.

rebek
door rebek - Feb 9, 2020 om 00:08
228 Antwoorden / 97 Vragen

Ik kreeg na die lange update een extra noodzakelijke update en heb nu een 2e windows profiel. Als ik de 2e actieveer kan de eerste, met alle opgeslagen informatie op mn pc, verwijderd worden. Hoe krijg ik de 2e weg uit het startscherm?

gerbera
door gerbera Feb 9, 2020 om 09:57
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Waarom onder mijn vraag? Zet deze als nieuwe vraag, krijgt u zeker reacties. Mijn vraag gaat over heel iets anders en heb uw probleem niet.;-))

rebek
door rebek Feb 9, 2020 om 14:37
228 Antwoorden / 97 Vragen

Mijn vraag is gerelateerd aan jouw vraag en dat zou ik waarschijnlijk ook als andwoord krijgen maar ik wil hem best apart stellen

gerbera
door gerbera Feb 9, 2020 om 15:55
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Mijn vraag ging specifiek over het toewijzen van een extra schijf G:\ die ik, voor de update, nooit gehad heb.

rebek
door rebek Feb 9, 2020 om 20:50
228 Antwoorden / 97 Vragen

Als ik mijn geplaatste hierboven weg kon halen deed ik dat maar die optie geeft de site helaas niet

gerbera
door gerbera Feb 10, 2020 om 09:40
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Geen probleem, ging mij er om dat u met zelf de vraag zetten meer reacties zou krijgen;-))

rebek
door rebek Feb 11, 2020 om 23:43
228 Antwoorden / 97 Vragen

Absoluut :) iemand vraagt welke kb het is maar dat staat al in jouw andwoord.... Maar werd eraan herinerd door dit bericht

br
door brui0929 - Feb 9, 2020 om 22:24
635 Antwoorden / 10 Vragen

De backup opnieuw maken handmatig. Ga naar instellingen beveiliging klik op nu een backup maken.

gerbera
door gerbera Feb 10, 2020 om 09:45
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Hoe dacht u dat ik een backup maak? Overigens had het niets met backup maken van doen maar toewijzing van een extra schijf wat in middels is opgelost als u de reacties had gelezen.☺