cor van giersbergen
door cor van giersbergen Mar 2, 2023 om 15:37
Computers & telefonie

Beeld van pc op monitor

Hallo, ik heb een DELL GAME PC, maar die start niet op, hij is verbonden met een blauwe video kabel en een hdmi kabel, hij laat zien als hij start welke kabels er aan moeten, ik begrijp er niet veel van. Weten jullie een antwoord. VRG COR Ik kan even geen foto bij voegen van de aansluiting, maar er zit een kabel in met blauwe uiteinde, twee zijkanten draai je aan en een hdmi kabel

3550 12 Rapporteer

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Mar 2, 2023 om 15:44
2067 Antwoorden / Vragen

Als hij niet opstart denk ik niet dat dit veel met de videokabel te maken heeft en zou ik eerder bij de voedingskabel beginnen.

cor van giersbergen
door cor van giersbergen Mar 2, 2023 om 15:52
28 Antwoorden / 21 Vragen

hij start wel op, maar dan geeft hoij de achterkant van de pc weer en dan zie je een blauwe video kabel en nog een zwarte kabel, ik denk de hdmi.

cor van giersbergen
door cor van giersbergen Mar 3, 2023 om 18:21
28 Antwoorden / 21 Vragen

Hallo, ik heb in een kringloopwinkel een kabel gekocht van HDMI naar DVI, voor 1 euro, aangesloten, en het werkt perfect.
De PC doet het.
Allen hartelijk dank voor de reacties, VRG COR.
Onderdeel gesloten.

ro
door ronny530 - Mar 2, 2023 om 15:59
2784 Antwoorden / 41 Vragen

De blauwe kabel met de schroeven gebruiken en de HDMI kabel verwijderen. Mocht het zo zijn dat de pc echt niet opstart en de monitor de melding 'geen signaal' geeft dan heeft u een ander probleem en kan het van alles zijn.

1paul
door 1paul - Mar 2, 2023 om 16:15
3155 Antwoorden / 0 Vragen

probeer eens dat je 1 van de kabels niet verbind en kijk of je dan beeld hebt.

als ie echt gewoon niet opstart, dan is de pc gewoon stukl!

cor van giersbergen
door cor van giersbergen Mar 2, 2023 om 16:23
28 Antwoorden / 21 Vragen

Zie foto

1paul
door 1paul Mar 3, 2023 om 11:48
3155 Antwoorden / 0 Vragen

ja je moet de vga aansluiting gebruiken, de blauwe met de schroefjes zeg maar, eerst aansluiten dan aanzetten.

cor van giersbergen
door cor van giersbergen - Mar 2, 2023 om 16:17
28 Antwoorden / 21 Vragen

Foto

cor van giersbergen
door cor van giersbergen Mar 2, 2023 om 16:17
28 Antwoorden / 21 Vragen

Zo start hij op

Thecla58
door Thecla58 - Mar 2, 2023 om 16:49
856 Antwoorden / 3 Vragen

Uhm,

ik kan het niet heel goed zien, maar ik zie een losse vga kabel en het lijkt erop dat er geen hdmi maar een scart kabel aangesloten is. Als ik het verder lees dan is hetgeen je aangesloten hebt op een niet bruikbare uitgang gezet.

Zie reactie voor nog een afbeelding.

cor van giersbergen
door cor van giersbergen Mar 2, 2023 om 16:55
28 Antwoorden / 21 Vragen

het is geen scart kabel, die is te groot.

Thecla58
door Thecla58 - Mar 2, 2023 om 16:50
856 Antwoorden / 3 Vragen

dit is een scart kabel

Ja
door JannyBoe - Mar 2, 2023 om 16:56
519 Antwoorden / Vragen

Dat moet een DVI kabel zijn. Waarvan je de zijkanten inderdaad aandraait.
Ik denk dat het een kwestie is om op de monitor het goede ingangssignaal te kiezen.
Daar zijn er meerdere van uiteraard maar als je er doorheen scrollt kiezen voor de DVI aansluiting.
Wel eerst de HDMI kabel verwijderen.
Of kiezen voor de HDMI ingang via scrollen.
Dan eerst de DVI kabel verwijderen.

John1313
door John1313 Mar 3, 2023 om 11:15
34 Antwoorden / 1 Vragen

Blauw schrijft Cor, dat is geen DVi maar VGA.

VGA is analoog en DVi en HDMI zijn digitaal - dat werkt niet samen dus 1 kiezen!

Als er geen geluid, licht etc.. is uit de PC kast ligt het idd niet aan de beeldverbinding.

Ja
door JannyBoe Mar 3, 2023 om 11:29
519 Antwoorden / Vragen

Hallo John, u zou maar zo eens gelijk kunnen hebben.
Ik heb me een beetje laten foppen door het formaat van de stekker op het plaatje.
Maar ik denk inderdaad dat het zoals u zegt om een VGA kabel gaat.

cor van giersbergen
door cor van giersbergen - Mar 2, 2023 om 17:01
28 Antwoorden / 21 Vragen

hallo, ik krijg net een tip van iemand, dat ik hem aan de videokaart moet aansluiten, omdat die er in zit, waar zit die aansluiting is mijn vraag. VRG

Thecla58
door Thecla58 Mar 2, 2023 om 18:03
856 Antwoorden / 3 Vragen

Dat is die uitgang met dat blauw en die kleine gaatjes... daar moet je die stekker die ook blauw is op aansluiten en dan de schroeven vastdraaien... Het is dat kleine stekkertje aan de linkerkant op je foto.

reivi20
door reivi20 - Mar 3, 2023 om 11:43
15 Antwoorden / Vragen

Heb het vermoeden dat je 2 kabels hebt aangesloten, eentje op de videokaart  onboard en een kabel op de videokaart zelf.
Je moet de aansluiting, videokaart, die zit beneden op één van de sleuven.
Dat is ( meestal) de hdmi kabel,de kabel van de videokaart onboard eruit trekken.

john devries
door john devries - Mar 3, 2023 om 12:33
219 Antwoorden / Vragen

Alleen de HDMI kabel gebruiken ,de andere ouderwetse kabel
verwijderen

ja
door jan24 - Mar 3, 2023 om 15:23
109 Antwoorden / 4 Vragen

Als er mogelijk 2 videokaarten inzitten, dan moet bij voorkeur de Onboard videokaart disabled worden. En de andere videokaart enabled worden. Dit doe je in de BIOS. Vanwege de beeldkwaliteit zou ik voor de HDMI kabel kiezen, als die mogelijkheid er is.
Ik zou een handige Harrie vragen om dit te doen. BIOS is niet aan iedereen besteed.

cor van giersbergen
door cor van giersbergen - Mar 3, 2023 om 18:24
28 Antwoorden / 21 Vragen

Hallo ik heb in een kringloopwinkel een HDMI kabel naar DVI gekocht. Kosten 1 euro, hij werkt perfect, de pc doet het.
Allen hartelijk bedankt voor de reacties, ik sluit dit onderwerp.
VRG COR.

gerbera
door gerbera Mar 4, 2023 om 13:45
7367 Antwoorden / 14 Vragen

Bedankt voor het terugmelden, veel plezier.