ro
door ron203 Dec 16, 2005 om 15:14
Computers & telefonie

Beeldscherm resolutie

ik heb een packard bell monitor lt700 (17 inch)

ik wil de resolitie wijzigen van 640x480 naar 1280x1024, dit wordt aanbevolen. als ik dit wil toepassen zegt ie:video mode not supported.

wat te doen?   bvd ron

1598 11 Rapporteer

dirck
door dirck - Dec 16, 2005 om 15:41
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Heb je de drivers voor de monitor al geinstaleerd?

Hier kun je eventueel de XP drivers downloaden.

wi
door wildcheese - Dec 16, 2005 om 15:59
12 Antwoorden / 0 Vragen

Op zich zou deze monitor ook met een standard XP driver moeten werken, het voordeel van een specifieke driver is dat deze precies aangeeft wat er ondersteund wordt door de monitor.

De melding video mode supported komt in jouw geval doordat de frequenties niet goed ingesteld staan. De monitor ondersteunt de volgende settings: voor 1280 x 1024  moet de verticale freq op 60 Hz  of 75 Hz. Controleer dit en dan zou het moeten werken

wi
door wildcheese - Dec 16, 2005 om 16:00
12 Antwoorden / 0 Vragen

hmmm...what you see is what you get NOT bij dit forum. Ik weet niet of bij jou de layout ook niet helemaal goed is, maar de monitor moet dus op 60 of  75 HZ verticale freq staan.

ro
door ron203 - Dec 16, 2005 om 16:28
22 Antwoorden / 36 Vragen

bij beeldscherm staat ; standaard monitor , kan eigenschappen niet aanklikken om de frequentie te wijzigen!!!  wat nu ?

freya
door freya - Dec 16, 2005 om 16:37
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Installeer nu eerst maar eens die monitordrivers, dan herkent windows tenminste jouw monitor en de ondersteunende resolutie's. Freya

wi
door wildcheese - Dec 16, 2005 om 17:22
12 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is vreemd. Op zich zou standard monitor moeten werken.

Om even duidelijk te hebben dat we het over hetzelfde hebben: via rechtermuis knop vraag je eigenschappen op (ik heb zelf een engels talige XP dus ik weet niet zeker of alle vertalingen kloppen). Hier kies je 'settings' (rechter tab) en dan 'geavanceerd' (linksonder)

Dan zie je (onder andere) drie tabs naast elkaar: 'algemeen', 'adapter' en 'monitor'. Ik neem aan dat je onder monitor de refresh rate niet kunt veranderen?

  1. Installeer dan allereerst de driver zoals bovenstaand aangegeven

  2. de freq kun je ook onder 'adapter' veranderen: via 'alles modes' of zo (in het engels list all modes), dan moet er een keuze komen van 1280*1024 60 Hz

  3. Wat voor een video kaart heb je? Het lijkt me dat je de driver hiervoor niet goed geconfigureerd hebt.

ik hoor wel of het lukt

ro
door ron203 - Dec 16, 2005 om 17:37
22 Antwoorden / 36 Vragen

we hebben het idd over het zelfde!

stap 1&2 heb ik dan ook gedaan

stap 3 ? weet niet welke kaart ik heb en hoe moet ik deze drivers moet configuren? (ben een amateur kenner van pcs)   bij voorbaat dank!!

wi
door wildcheese - Dec 16, 2005 om 17:45
12 Antwoorden / 0 Vragen

de informatie over de videokaart staat onder tab 'adapter'. Achter 'adapter type' .

wellicht is het goed als je aangeeft wat voor een merk en type PC je hebt (ook packerd bell ?)

ro
door ron203 - Dec 16, 2005 om 18:05
22 Antwoorden / 36 Vragen

Apparaattype:Stuurprogramma's die niet Plug en Play-compatibel zijn

Fabrikant:Onbekend

Locatie:Onbekend

  pc=packard bell imedia 1620

wi
door wildcheese - Dec 16, 2005 om 19:49
12 Antwoorden / 0 Vragen

Ah, dan is dat het.

De videokaart is een SIS650 - volgens Packard Bell. De driver kun je hier downloaden:

http://support.packardbell.com/nl/mypc/?dwn=6931520000;sis65x_2160.exe

Deze file downloaden en installeren. Waarschijnlijk moet je opnieuw opstarten voordat de drivers werkzaam worden.

Als dit niet de oplossing is dan heb je een hardware conflict. Dit is oplosbaar maar probeer eerst de driver te installeren.

wi
door wildcheese - Dec 21, 2005 om 13:20
12 Antwoorden / 0 Vragen

en, werkt het?