erik008
door erik008 Dec 29, 2010 om 21:35
Computers & telefonie

Bel-me-niet

Ik kreeg vandaag telefoon op mijn mobiel.
Het was een computer die mij registratie in het bel-me-niet register wou laten opnemen.
Het vroeg om postcode, heb toen opgehangen.
Ik ben in dat register niet ingeschreven.
Wie heeft soortgelijke ervaring ?

1174 15 Rapporteer

sw
door swat1500 - Dec 29, 2010 om 21:47
3789 Antwoorden / 0 Vragen

Niet, maar lijkt mij zeer ongebruikelijk dat je door het bel me niet register ongevraagd zou worden gebeld.

birdies
door birdies - Dec 29, 2010 om 21:59
6104 Antwoorden / 31 Vragen

......Wie heeft soortgelijke ervaring ?.......

Ik niet, maar ik sta wel ingeschreven in het bel-me-niet-register en die hebben niet zo'n werkwijze.

mahadma
door mahadma - Dec 30, 2010 om 10:03
11544 Antwoorden / 51 Vragen

Bij twijfel NOOIT je persoonlijke gegevens opgeven. Zeker niet als je niet weet aan wie en waarvoor. Voor je het weet worden jou gegevens voor zaken gebruikt waar je achteraf niet vrolijk van wordt.

va
door vanduin_1 - Dec 30, 2010 om 10:54
8 Antwoorden / 1 Vragen

Dat was niet de vraag mahadma.

mahadma
door mahadma - Dec 30, 2010 om 11:21
11544 Antwoorden / 51 Vragen

@vanduin,
dat weet ik, maar er lezen hier ook mensen mee die letterlijk al hun gegevens tot id cards toe doormailen aan iedereen zonder legitieme reden. Het is meer als algemene tip bedoeld. Overigens, allemaal alle goeds in 2011.

invalide
door invalide - Dec 30, 2010 om 11:24
787 Antwoorden / 5 Vragen

Ik geef in dit soort gevallen de postbus code dus hebben ze er ook niets aan, ze hoeven niet te weten waar ik woon maar foute gegevens geven is dus beter.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 30, 2010 om 11:29
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik kreeg een sms je met de vraag wanneer ik ga aflossen, nooit mijn nummer doorgegeven, nooit leningen gedaan.Er werd verzocht om een telefoon nummer tebellen 073 ........ Naatuurlijk niet gedaan.
Heeft iemand hier een uitleg voor.
Groet VVJ

re
door reddice - Dec 30, 2010 om 11:36
60 Antwoorden / 4 Vragen

Ik kan me niet voorstellen dat ook maar een enkel bedrijf aanmaningen per sms zal versturen. Als je ergens een schuld hebt zul je óf gebeld worden óf per brief gecontacteerd. Uitzondering hierop zijn internet bedrijven, die je in 9 van de 10 gevallen per email zullen benaderen. Een officiële aanmaning zal sowieso per post gaan. Als de sms'jes blijven komen eventueel naar de politie gaan, misschien kunnen hun het telefoonnummer natrekken.

birdies
door birdies - Dec 30, 2010 om 11:56
6104 Antwoorden / 31 Vragen

......Heeft iemand hier een uitleg voor.......

Misschien gewoon naar verkeerd nr. sms gestuurd? Wat is het vollige nr. van afzender?

invalide
door invalide - Dec 30, 2010 om 12:00
787 Antwoorden / 5 Vragen

Voor een Prepaid telefoon was registratie nodig voor extra bel tegoed.

Door mijn naam Voud te schrijven weet ik nu welke aanbieders hier misbruik van maken!
Dus zo komen ze vaak aan namen en nummers en als ik een tikfout maak of schrijf foutje kom ik achter wie het lek is!

erik008
door erik008 - Dec 30, 2010 om 13:22
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Vandaag even gebeld met bel-me-niet.nl
Omdat ik met dat telefoonnummer nog niet in het register sta moet het callcenter dat mij probeerde te bereiken mij in de gelegenheid stellen mij alsnog in te schrijven.

Het was dus wel degelijk het bel-me-niet
Echter wel aangestuurd door een callcenter met een verkoop praatje.

Ze gaan de FAQ op hun site aanpassen, om uitleg te geven hoe dit nu zit.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 30, 2010 om 14:07
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=birdies schreef op donderdag 30 dec 2010, 11:56]......Heeft iemand hier een uitleg voor.......

Misschien gewoon naar verkeerd nr. sms gestuurd? Wat is het vollige nr. van afzender?
Het is dus al 2x in 14 dagen, als ik het weer ontvangt zal ik het noteren ik verwijd dus onbekende sms's direct.

tdehond
door tdehond - Dec 30, 2010 om 14:16
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Blijkbaar probeert een bedrijf of erger - een oplichter - uw gegevens in handen te krijgen.
Gelukkig reageert u er niet op.

tdehond
door tdehond - Dec 30, 2010 om 14:17
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=invalide schreef op donderdag 30 dec 2010, 12:00]Voor een Prepaid telefoon was registratie nodig voor extra bel tegoed.

Door mijn naam Voud te schrijven weet ik nu welke aanbieders hier misbruik van maken!
Dus zo komen ze vaak aan namen en nummers en als ik een tikfout maak of schrijf foutje kom ik achter wie het lek is!

Zlim van u!

rj
door rjw - Jan 2, 2011 om 20:40
3266 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=reddice schreef op donderdag 30 dec 2010, 11:36]Ik kan me niet voorstellen dat ook maar een enkel bedrijf aanmaningen per sms zal versturen. Als je ergens een schuld hebt zul je óf gebeld worden óf per brief gecontacteerd. Uitzondering hierop zijn internet bedrijven, die je in 9 van de 10 gevallen per email zullen benaderen. Een officiële aanmaning zal sowieso per post gaan. Als de sms'jes blijven komen eventueel naar de politie gaan, misschien kunnen hun het telefoonnummer natrekken.

Er zijnbedrijven die SMS inzetten als ze via de andere commicatiemiddelen geen contact krijgen. Een soort van laatste strohalm...