cl
door clif Jul 8, 2008 om 13:38
Computers & telefonie

Bellen en internet

Wij willen graag weten of het bellen en surfen bij Het Net met een draadloos modem goed gaat. Voornamelijk of je nog gebeld of zelf bellen kunt.En of  je met zo n draadloos modem wel veilig bankzaken kunt blijven doen via internet of  de telefoon.

518 6 Rapporteer

tr
door troxz - Jul 8, 2008 om 14:30
22 Antwoorden / 2 Vragen

Het bellen via een draadloos modem werkt nog altijd op dezelfde manier als bij een niet draadloos modem. Dit houdt in dat een telefoontoestel via een normale telefoonplug op het modem aangesloten moet worden.

De veiligheid van internetten via een draadloosmodem is afhankelijk van de veiligheidsinstellingen die u instelt op uw modem. Door het instellen van encryptie op het draadloze signaal(en eventueel een MAC adres filter) kunt u een beveiliging opwerpen. Hierbij is het raadzaam om minimaal gebruik te maken van de WPA standaard of WPA2. Een standaard zoals WEP of onbeveiligd wireless internetten brengt risico's met zich mee.

Het gebruiken van een goede firewall is eveneens geen overbodige luxe (Hiervoor zijn prima opensource producten te vinden).Als u uitgaat van een geëncrypte wireless verbinding, waarbij u ook het administrator wachtwoord van uw modem veranderd heeft en gebruik maakt van een goede firewall rest alleen nog het verantwoord omgaan met websites en downloaden / ontvangen van bestanden via email.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 8, 2008 om 14:40
16861 Antwoorden / 202 Vragen

niets aan toe te voegen.

drevil
door drevil - Jul 8, 2008 om 14:45
223 Antwoorden / 14 Vragen

en toch doen he...

cl
door clif - Jul 8, 2008 om 15:19
3 Antwoorden / 4 Vragen

Wij willlen ook graag weten of dat goed gaat surfen en bellen bij HET NET dat het een goede internet profider is wat betreft surfen en bellen .

Bedankt voor het antwoord over veilig interneten

tr
door troxz - Jul 8, 2008 om 15:25
22 Antwoorden / 2 Vragen

Mijn ervaringen met Het net zijn prima. Stabiele verbinding en qua snelheid bieden ze wat is overeengekomen. Ook de helpdesk is in redelijke mate bereikbaar.

edwardus
door edwardus - Jul 12, 2008 om 12:21
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Gebruik eens de  functie. Er wordt behoorlijk veel over HetNet geklaagd. Ik weet niet hoe terecht die klachten allemaal zijn, want tenslotte is niet iedereen een systeem- en netwerkbeheerder, wat je in veel gevallen toch bijna wel moet zijn voor een goed werkend systeem en netwerk.