Bellen of betalen per minuut?
Hallo Allemaal,
Ik heb m`n probleem al bij kassa gezocht, maar kon het niet vinden. Vandaar nu mijn vraag.
Ik heb al jaren een mobiel abonnement (200 belmin.)van telfort. Die ik elk jaar verleng.(met een jaar)
Nu heb ik het abonnement weer verlengt.Nu voor 2 jaar.
Nu zag ik op de factuur specificatie dat het bellen naar hele minuten wordt afgerond naar boven! Voorheen werd er altijd naar boven afgerond tot een minuut. Op zich heb ik daar geen problemen mee. Maar nu ronden ze alles af naar boven! Dus bel ik voor 1minuut en 6 seconden. Dan staat er op de afrekening. 2 minuten
Kan dit? Enzo ja ook bij een verlenging? Er wordt dus meer bel minuten/seconden in rekening gebracht dan dat je verbruikt.
Een contractverlenging houdt een vrijwillige voortzetting van een overeenkomst in en dat gaat gepaard met het accepteren van de voorwaarden, die je niet alleen online kunt inzien, maar zelfs op papier ter ondertekening krijgt thuisgestuurd. Je kunt dan moeilijk beweren dat het niet conform de overeenkomst is.
--Voorheen werd er altijd naar boven afgerond tot een minuut. Op zich heb ik daar geen problemen mee. Maar nu ronden ze alles af naar boven! Dus bel ik voor 1minuut en 6 seconden. Dan staat er op de afrekening. 2 minuten --
Misschien mis ik een steekie, maar dat is toch altijd precies zo geweest.......
naar boven afgerond tot een minuut, dus 1 sec. of 58 sec. maakt niet uit, alles wordt afgerond tot 60 sec/1 minuut...........
Dag servus,
Het zal wel in de vernieuwde voorwaarden staan. Is dat niet het geval en heb je hiervan geen bericht gehad, dan kun je alsnog de overeenkomst eenzijdig ontbinden. Doe dat dan wel schriftelijk, aangetekend en met bewijs van ontvangst.
Sukses en groeten, ReadAC.
Zowel voor een simonly geldt:
Hoe werkt het?
- Elke maand krijg je nieuwe belminuten.
- Hiermee kun je bellen naar mobiele en vaste nummers in Nederland.
- Zijn de minuten uit je bundel op, dan kun je gewoon blijven bellen. Een minuut bellen kost dan 25 cent.
- Heb
je juist minder minuten gebeld dan je belbundel? Dan maak je die
minuten de volgende maand als eerste op. Daarna zijn ze niet meer
geldig. - Je betaalt per minuut. Bel je meer of minder dan een minuut, dan wordt dit altijd naar boven afgerond.
- Telfort berekent éénmalig € 9,95 aansluitkosten.
- Alle tarieven zijn inclusief BTW.
uw vraag bestaat al een paar jaar. Dat men afrond naar boven is volstrekt normaal bij telfort. Zelfs bij 1 seconde contact wordt een minuut berekend. U had dat zeker kunnen en moeten weten als een vaste gebruiker bij telfort. Ik zit er ook bij dus weet waar ik over spreek ( :)) ) .
En mag het bij een verlenging ? Ja, het mag ten alle tijde bij telfort omdat dat hun werkwijze is ( waarschijnlijk ook bij andere maar ik spreek alleen over Telfort ) Ik vindt het een slimme truck waar iedereen intrapt ( het bellen moet je slim aanpakken en als je over een heel minuut ben dan nog even doorbellen. Zit u tegen het minuut aan dan gewoon ophangen. )
groetjes , labswans
@labswans --Dat men afrond naar boven is volstrekt normaal bij telfort. Zelfs bij 1 seconde contact wordt een minuut berekend. U had dat zeker kunnen en moeten weten als een vaste gebruiker bij telfort. Ik zit er ook bij dus weet waar ik over spreek ( :)) ) .--
Het naarboven afronden onder de minuut is mij bekend. Echter is het nieuw dat men nu ook boven de minuut afrond naar boven. 2 minuut 13 was voorheen 2 minuut 13. Dit wordt nu bij de nieuwe verlenging 3 minuten. Ik heb het na gekeken. Ik betaal al van af 2006; na 1 minuut per seconde.
Het staat niet in de voorwaarden, maar wel een verwijzing naar de website. Ik vind het raar dat de berekening nu in eens anders is ten opzichte van het vorige contract. (ook 200 belminuten)
@edwardus Bedankt voor je reactie. Ik heb het ook gezien de vermelding op de site. Dit was bij mij nooit terug te zien in m`n afrekeningen.
Voor de rest iedereen bedankt voor reactie.
Groeten, Servus
Zijn de voorwaarden (en terieven) niet per 20 juli jl veranderd en dat daarvan mededeming is gedaan begin juni? Is dat niet ook op de site van Telofrt te vinden?
vr.gr.
nee
Kort antwoordt maar het is gewoon zo. De tarieven zijn al een paar jaar zo en ook de werkwijze
Dit was de melding van Telfort:
Indien u een abonnement heeft voor mobiele telefonie en deze tariefswijziging niet accepteert, kunt u uw overeenkomst met Telfort schriftelijk beëindigen met ingang van de datum waarop deze wijziging ingaat, te weten 14 juli 2008 . De schriftelijke opzegging dient vóór 14 juli 2008 door Telfort te zijn ontvangen. U dient wel uw mobiele telefoon in te leveren als u uw abonnement opzegt per 14 juli 2008.
Henri
Weet u niet zeker welke tarieven voor u gelden? Zoek dan de startdatum van uw abonnement op in Tarieven per 1 april 2009
Tarieven 1 oktober 2008 tot 1 april 2009
Tarieven 3 mei 2008 tot en met 30 september 2008
Tarieven 1 februari 2008 tot en met 31 mei 2008
Tarieven 7 mei 2007 tot en met 1 februari 2008
Bij 1 oktober 2008 kun je lezen dat het veranderd is:
- Gesprekken worden berekend per minuut en niet per seconde.
Bij 3 mei 2008 was het nog per seconde:
- U betaalt per seconde en geen starttarief. Gesprekken korter dan een minuut worden gefactureerd als één minuut.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Mijn ex-man is in 2014 overleden en ik moet nog steeds zijn schuld betalen omdat
Omdat sociale dienst van Den Haag ze dat ik moet betalen. 9 jaar geleden betaalde ik €20 per maand. Daarna hebben ze zelf besloten dat het vedrag van €33,17 per maand moest. En nu heb ik brief van sociale dienst ontvangen dat ik vanaf juni moet €80 per maand moest betalen.
terwijl niet mijn schuld is waarom moet ik betalen. En hij had recht op bijstand en kreeg zo'n €200 per maand
Lees meerSchimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer