se
door servus Aug 8, 2009 om 15:57
Computers & telefonie

Bellen of betalen per minuut?

Hallo Allemaal,

Ik heb m`n probleem al bij kassa gezocht, maar kon het niet vinden. Vandaar nu mijn vraag.

Ik heb al jaren een mobiel abonnement (200 belmin.)van telfort. Die ik elk jaar verleng.(met een jaar)

Nu heb ik het abonnement weer verlengt.Nu voor 2 jaar.

Nu zag ik op de factuur specificatie dat het bellen naar hele minuten wordt afgerond naar boven!  Voorheen werd er altijd naar boven afgerond tot een minuut. Op zich heb ik daar geen problemen mee. Maar nu ronden ze alles af naar boven!        Dus bel ik voor 1minuut en 6 seconden. Dan staat er op de afrekening. 2 minuten

Kan dit? Enzo ja ook bij een verlenging?  Er wordt dus meer bel minuten/seconden in rekening gebracht dan dat je verbruikt.

551 23 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 8, 2009 om 16:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een contractverlenging houdt een vrijwillige voortzetting van een overeenkomst in en dat gaat gepaard met het accepteren van de voorwaarden, die je niet alleen online kunt inzien, maar zelfs op papier ter ondertekening krijgt thuisgestuurd. Je kunt dan moeilijk beweren dat het niet conform de overeenkomst is.

ve
door verwijderd - Aug 8, 2009 om 16:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

--Voorheen werd er altijd naar boven afgerond tot een minuut. Op zich heb ik daar geen problemen mee. Maar nu ronden ze alles af naar boven!        Dus bel ik voor 1minuut en 6 seconden. Dan staat er op de afrekening. 2 minuten --

Misschien mis ik een steekie, maar dat is toch altijd precies zo geweest.......

naar boven afgerond tot een minuut, dus 1 sec. of 58 sec. maakt niet uit, alles wordt afgerond tot 60 sec/1 minuut...........

ve
door verwijderd - Aug 8, 2009 om 16:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag servus,

Het zal wel in de vernieuwde voorwaarden staan. Is dat niet het geval en heb je hiervan geen bericht gehad, dan kun je alsnog de overeenkomst eenzijdig ontbinden. Doe dat dan wel schriftelijk, aangetekend en met bewijs van ontvangst.

Sukses en groeten, ReadAC.

ve
door verwijderd - Aug 8, 2009 om 16:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zowel voor een simonly geldt:

Hoe werkt het?

  • Elke maand krijg je nieuwe belminuten.
  • Hiermee kun je bellen naar mobiele en vaste nummers in Nederland.
  • Zijn de minuten uit je bundel op, dan kun je gewoon blijven bellen. Een minuut bellen kost dan 25 cent.
  • Heb
    je juist minder minuten gebeld dan je belbundel? Dan maak je die
    minuten de volgende maand als eerste op. Daarna zijn ze niet meer
    geldig.
  • Je betaalt per minuut. Bel je meer of minder dan een minuut, dan wordt dit altijd naar boven afgerond.
  • Telfort berekent éénmalig € 9,95 aansluitkosten.
  • Alle tarieven zijn inclusief BTW.

ve
door verwijderd - Aug 8, 2009 om 16:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

uw vraag bestaat al een paar jaar. Dat men afrond naar boven is volstrekt normaal bij telfort. Zelfs bij 1 seconde contact wordt een minuut berekend. U had dat zeker kunnen en moeten weten als een vaste gebruiker bij telfort. Ik zit er ook bij dus weet waar ik over spreek ( :)) ) .

En mag het bij een verlenging ? Ja, het mag ten alle tijde bij telfort omdat dat hun werkwijze is ( waarschijnlijk ook bij andere maar ik spreek alleen over Telfort ) Ik vindt het een slimme truck waar iedereen intrapt ( het bellen moet je slim aanpakken en als je over een heel minuut ben dan nog even doorbellen. Zit u tegen het minuut aan dan gewoon ophangen. )

groetjes , labswans

ve
door verwijderd - Aug 8, 2009 om 17:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

@labswans --Dat men afrond naar boven is volstrekt normaal bij telfort. Zelfs bij 1 seconde contact wordt een minuut berekend. U had dat zeker kunnen en moeten weten als een vaste gebruiker bij telfort. Ik zit er ook bij dus weet waar ik over spreek ( :)) ) .--

Het naarboven afronden onder de minuut is mij bekend. Echter is het nieuw dat men nu ook boven de minuut afrond naar boven. 2 minuut 13 was voorheen 2 minuut 13. Dit wordt nu bij de nieuwe verlenging 3 minuten. Ik heb het na gekeken. Ik betaal al van af 2006; na 1 minuut per seconde.

Het staat niet in de voorwaarden, maar wel een verwijzing naar de website. Ik vind het raar dat de berekening nu in eens anders is ten opzichte van het vorige contract. (ook 200 belminuten)

@edwardus  Bedankt voor je reactie. Ik heb het ook gezien de vermelding op de site. Dit was bij mij nooit terug te zien in m`n afrekeningen.

Voor de rest iedereen bedankt voor reactie.

Groeten, Servus

ve
door verwijderd - Aug 8, 2009 om 21:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zijn de voorwaarden (en terieven) niet per 20 juli jl veranderd en dat daarvan mededeming is gedaan begin juni? Is dat niet ook op de site van Telofrt te vinden?

vr.gr.

ve
door verwijderd - Aug 8, 2009 om 21:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

nee

Kort antwoordt maar het is gewoon zo. De tarieven zijn al een paar jaar zo en ook de werkwijze

ve
door verwijderd - Aug 8, 2009 om 21:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit was de melding van Telfort:

Indien u een abonnement heeft voor mobiele telefonie en deze tariefswijziging niet accepteert, kunt u uw overeenkomst met Telfort schriftelijk beëindigen met ingang van de datum waarop deze wijziging ingaat, te weten 14 juli 2008 . De schriftelijke opzegging dient vóór 14 juli 2008 door Telfort te zijn ontvangen. U dient wel uw mobiele telefoon in te leveren als u uw abonnement opzegt per 14 juli 2008.

Henri

ve
door verwijderd - Aug 8, 2009 om 21:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Weet u niet zeker welke tarieven voor u gelden? Zoek dan de startdatum van uw abonnement op in Tarieven per 1 april 2009

Tarieven 1 oktober 2008 tot 1 april 2009

Tarieven 3 mei 2008 tot en met 30 september 2008

Tarieven 1 februari 2008 tot en met 31 mei 2008

Tarieven 7 mei 2007 tot en met 1 februari 2008

Bij 1 oktober 2008 kun je lezen dat het veranderd is:

  • Gesprekken worden berekend per minuut en niet per seconde.

Bij 3 mei 2008 was het nog per seconde:
  • U betaalt per seconde en geen starttarief. Gesprekken korter dan een minuut worden gefactureerd als één minuut.

ve
door verwijderd - Aug 8, 2009 om 23:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

@dirck "Bij 1 oktober 2008 kun je lezen dat het veranderd is:

  • Gesprekken worden berekend per minuut en niet per seconde.

Bij 3 mei 2008 was het nog per seconde:

  • U betaalt per seconde en geen starttarief. Gesprekken korter dan een minuut worden gefactureerd als één minuut."

Bedankt voor je aanvullende informatie. Mijn ab. begint en eindigt in juni.Mij vorige ab. was inderdaad nog voor de tariefsverandering. Het nieuwe ab.(dus na 1 oktober) heb ik gewoon verlengt. Ik wist niet dat een tariefs/berekening-verandering had plaats gevonden.

Nu is het me helemaal duidelijk. Ik ben blij dat ik eruit ben. Alleen ben ik minder blij met de berekening van telfort.(het betalen voor de niet gebelde seconden/minuten).

Maarja ik heb getekend en daar niet opgelet. Dus pech gehad. Verder geen problemen met telfort.

Allemaal bedankt voor reactie.

Groeten, Servus

ve
door verwijderd - Aug 9, 2009 om 00:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

In dat geval is er net na de verlenging een wijziging van de voorwaarden ingegaan. Zoals je kunt zien doet Telfort dat wel vaker. Let daar op als je er van af wilt, binnen 30 dagen na aankondiging van nieuwe voorwaarden kun je kosteloos per direct opzeggen.

Vreemd eigenlijk dat Telfort dit blijft doen, ze kunnen als geen ander zelf inzien hoeveel abonnees er tussentijds mee stoppen zodra de voorwaarden aangepast worden. Dat lijkt me not good for business.

ve
door verwijderd - Aug 9, 2009 om 00:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

En dan dit mooie bericht nog:

Ik weet niet precies wat dit inhoudt, maar volgens mij wordt je hier zelf niet beter van.

Groet, Dirck

ve
door verwijderd - Aug 9, 2009 om 00:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inflatiecorrectie is jammer, maar toegestaan. Het betekent dat ze conform de voorwaarden elk jaar de prijs mogen aanpassen aan de inflatie. Dat zal dit jaar dus niet al te veel worden.

ve
door verwijderd - Aug 9, 2009 om 02:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mij zijn de tariefveranderingen/andere voorwaarden per 20 juli ingegaan en dat werd mij per sms van 2 juni door Telfort gemeld. Ik heb prepaid, maar dacht dat de veranderingen ook voor andere abo's zou gelden. Kennelijk ten onrecht. In de sms stond dat de voicemail bellen nu niet meer gratis is maar 35 ct/min. kost, geen bonus smsjes meer, gesprekken per minuut en niet meer per seconde. Beltegoed half jaar korter geldig dus nu een half jaar etc..

vr.gr.

ve
door verwijderd - Aug 9, 2009 om 12:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor Telfort prepaid gelden inderdaad andere voorwaarden.

Per 20 juli 2009 wijzigen de tarieven en voorwaarden bij Telfort prepaid.

Nieuwe tarieven en voorwaarden Telfort prepaid

ve
door verwijderd - Aug 10, 2009 om 21:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

ALLE PROVIDERS DIE DIE TRUC UITHALEN ZIJN OPLICHTERS.

Er zijn meer van deze Oplichters Aktief o.a. Simpel is er zo een, veel mensen denken dat het afronden van de EERSTE Minuut, het zelfde is dan het afronden van de laatste minuut.

DIT IS ONJUIST, in de praktijk is je bel bundel ongeveer de helft minder dan je zou denken.

VOORBEELD Afronden eerste minuut: ik bel 2min en 5 sec en later nog eens 1 min + 10 sec en nog eens 1min + 15 sec. VERBRUIKT Totaal 4 Min en 30 Sec

VOORBEELD Afronden Laatste Minuut: Ik bel het zelfde VERBRUIKT Totaal 3 + 2 + 2= 7 Minuten

Dus een verschil van 2,5 Minuten (zo'n 30% meer van je belbundel af) op 3 telefoontjes, Dan gaat het hard met je bundel.

Alleen als je minder belt dan 1 Minuut maakt het niets uit, langer dan 1 minuut kost je je belbundel. Je bel bijna altijd net over een volle minuut. DUS KIES ALTIJD VOOR EEN PROVIDER DIE ALLEEN DE EERSTE MINUUT AFROND EN VERDER AFREKEND PER SECONDE.

Doe er je voordeel mee, en loop gillend weg als je bij zo'n oplichters bende (provider) zit.

Groetjes Keessie

ve
door verwijderd - Aug 11, 2009 om 00:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Neem nog een dubbele espresso, word je rustig van...

Oplichting is niet aan de orde, pas op je woorden.
Er is een overeenkomst met een wilsbekwame partij gesloten en er wordt exact vermeld hoe er wordt berekend en zo gebeurt het ook. Dat heeft niets met oplichting te maken.

ve
door verwijderd - Aug 11, 2009 om 01:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

@edwardus

Dat kan jij wel vinden maar als je een 200 Minuten bundel denkt te hebben zeggen ze er niet bij dat je deze NOOIT echt krijgt.

NIEMAND zal altijd bij elk gesprek binnen de eerste minuut blijven of precies op de 59 Seconde van elke bel minuut ophangen.

IEDEREEN zal met een bundel van 200 Minuten in de praktijk voor Maximaal zo'n 100 tot 120 minuten kunnen bellen, Dit noem ik gewoon KEIHARD OPLICHTING. Men tuint er met open ogen in, omdat men mag verwachten als men een 200 Minuten bel bundel afsluit, er ongeveer zo'n 200 minuten kan bellen en niet ongeveer de helft, zo'n 100 Minuten. En dan een rekening krijgt van de resterende 100 minuten BUITEN de bundel. 1 of 2 Jaar lang, want je kunt er niet 123 meer vanaf en je neemt niet voor niets een bundel van 200 minuten deze heb je gewoon nodig.

Oh, Ja, had ik al gezegt dat DEZE PROVIDERS OPLICHTERS ZIJN???

P.s. Ik reageer rustig dankzij de koffie :-) Je wil me niet mee maken als ik onrustig reageer.edwardus

Groetjes Keessie

ve
door verwijderd - Aug 11, 2009 om 19:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hee wat leuk, bij mij doet de Bold knop en de Underline het ook. Leuk zeg, op die manier aandacht proberen te trekken en het doen laten lijken alsof je gelijk hebt. Je mag BLEREN wat je wilt maar een leverancier die zich wél aan de overeenkomst houdt kun je denk ik maar beter niet voor de rechter slepen, of je moet van geld verspillen houden.

Proost. Koekje d'rbij?

ve
door verwijderd - Aug 11, 2009 om 20:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben wel benieuwd wat je dan wil aankaarten!

Al per 1 oktober verleden jaar ronden ze af naar boven, dus dit had je kunnen weten.
Laatste minuut afronding

Bij Sim Only abonnementen met een startdatum vanaf 1 oktober 2008 worden gesprekken afgerond op één hele minuut.

ve
door verwijderd - Aug 11, 2009 om 23:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik heb een soortgelijk probleem. Ik had op internet geinformeerd naar verschillende abonnementen en kwam op gsm warenhuis.nl het Telfort simonly abonnement tegen met 200 belminuten met de mogelijkheid om daar smsjes aan toe te voegen. Ook las ik dat je per sekonde betaalt en alleen onder 1 minuut de 1e minuut betaalt. Omdat ik in de stad een Telfort winkel zag, wilde ik meteen met persoonlijk contact dit abonnement afsluiten. Ik vroeg nog of dit hetzelfde abonnement was als van het gsm warenhuis. Ja, was het antwoord. Dus heb die voor 2 jaar afgesloten en kom er nu bijna 2 maanden later achter, na de 1e rekening te hebben gehad, dat mijn gesprekken ook naar boven naar hele minuten worden afgerond.

Ik ben van plan om dit bij Telfort aan te kaarten.
<SCRIPT language=javascript>

ve
door verwijderd - Aug 11, 2009 om 23:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

@bmtrommelen  Allt je even weten hoe het afgelopen was. Het lijkt  idd. op het verhaal van mij. (alleen bij mij was het een verlenging). Ben benieuwd.