ja
door jaws72 Oct 29, 2003 om 15:38
Computers & telefonie

Bellen via carrier (preselect)

Via een collega werd ik geattendeerd op bel1601. Je kan hier bellen voor 0,5 eurocent per minuut. Ik overweeg om mij aan te melden bij bel1601. Het enige nadeel vindt ik de automatische incasso.

Wie kan mij meer vertellen over deze manier van bellen en waar moet je voor opletten? Ik heb nu gewoon een belbasis ab. via KPN.
Alvast bedankt voor uw reaktie

2629 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

themilkman
door themilkman - Apr 16, 2004 om 11:49
8 Antwoorden / 2 Vragen
0

Helaas gaat altijd alles via automatische incasso.
Carrier Preselectie heeft een aantal voordelen maar ook wat nadelen. Voordelen:
- Je kunt inderdaad een stuk goedkoper bellen.
- Ook naar het buitenland is goedkoper.
Maar helaas zijn er ook een paar kleine nadelen. Veel diensten van KPN kun je niet meer gebruiken, omdat je alles automatisch
via hun laat lopen. Zoals de terugbeltoets 5.

Maar als het je puur om het goedkope bellen gaat, kun je prima zonder problemen zoiets afsluiten.
Ps. Alle 0900 enz. nummers verlopen nog wel via de kpn nota.

Hopelijk uw vraag hiermee voldoende te beantwoord te hebben. Succes!

wicca23
door wicca23 - Apr 16, 2004 om 11:49
11 Antwoorden / 8 Vragen
0

Beste L.S. Het is goedkoper om via deze weg te gaan bellen maar je kpn abbo die blijf je houden en daar kun je ook niet onderuit want kpn blijft de topper,ze hebben dochters onder andere tele2,1601,en dailycom etc etc die kopen vaste bundels in en verkopen dit voor een goedkopere prijs maar waar u zeer en zeer op moet gaan letten is hoeveel u verbelt en waar naar toe is dat mobiel of buitenland of misschien 0900 nummers etc etc ,als u een bewuste beller bent en u belt een aantal keren naar mobiel en de rest in en buiten uw regio dan kunt u het overwegen om het te gaan doen en let dan vooral op start tarieven ,dit is een tarief wat u moet betalen voor 1 minuut na het oppakken van de telefoon ook voicemails ik kan u aanraden om met dailycom te gaan bellen is goedkoper,en als het u niet bevalt dan belt u een nummer op (gratis) en de volgende dag belt u gewoon weer via de kpn en de 10 voordeelnummers blijven dan via kpn lopen is wel voordeliger als dailycom of andere aanbieders en u kunt u faktuur gewoon via internet bekijken blijft om de 4 uur up to date! kijk maar eens op http://www.dailycom.nl succes !!

nu
door nuland - Apr 16, 2004 om 11:49
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als ik de tarieven vergelijk op de site van bellen.com dat is dailycom.nl niet goedkoper dan bellen via 1601.

1601 hanteert eenstarttarief van 0,039 cent en dailycom hanteert 0,0484.
Bij 1601 betaal je altijd 0,005 voor piek dal etc en bij dailycom afhankelijk van piek of dal 0,023 of 0,0139. Volgens bellen.com is 1601 dus goedkoper

sixerdude
door sixerdude - Apr 16, 2004 om 11:49
37 Antwoorden / 13 Vragen
0

Ik zou even kijken bij bellen.com. Telecom Whizkid Ben Woldring heeft daar een perfect tooltje om uit te rekenen bij welk belgedrag, op basis van de geldende tarieven, een telecombedrijf het meeste voordeel biedt. Tot mijn verrassing komt zelfs KPN er in bepaalde gevallen als voordelig uit. Er wordt heel veel reclame gemaakt over vermeend goedkoper bellen, maar daarin worden alle haken en ogen van het bellen met bepaalde bedrijven natuurlijk niet toegelicht. Bellen.com verschaft wat mij betreft duidelijkheid.

ha
door hannesnl - Apr 16, 2004 om 11:49
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

Zelf bel ik nu ongeveer een half jaar met bel1601. Ik heb het tot nu toe misschien 1 of 2 keer gehad dat er geen verbinding gemaakt kon worden (direct in bezet). Eigenlijk ben ik best heel tevreden over hen, je krijgt geen reclame van ze, je kan zelf makkelijk extra telefoonnummers onder je abonement zetten en ze zijn echt veeeeel goedkoper dan wie dan ook. Ik had afgelopen maand een telefoonrekening van 12,43. Ik heb even berekend dat waneer ik via KPN ditzelfde had gebeld ik hiervoor 32,86 kwijt was geweest. Dit is toch even een besparing meer dan 50%, iets wat ik als student toch erg fijn vind. Het enige nadeel is dat ze geen telefonische klantenservice hebben en alleen via email reageren. Maar dat bespaar je natuurlijk op je telefoonrekening.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
wim koelewijn - May 29, 2024 om 13:18
Huishouden & energie

Waspods het meest onzinnige bedenksel...

Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende  gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt  en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !! Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer

anita555
anita555 - May 31, 2024 om 20:46
Vakantie & reizen

Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?

Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer