po
door postema_1 Oct 12, 2006 om 21:12
Computers & telefonie

Beltegoed leeggeplukt?

Mijn dochter heeft een prepaytelefoon (telfort) en ontvangt elke week een bericht, volgens haar geen sms, sms-spam hebben we trouwens laten blokkeren bij Telfort, maar er verschijnt een @ in beeld. Als ze op "niet lezen"drukt, is er toch drie euro per keer (!) afgeschreven, drukt ze er wel op om te weten te komen waarvan het bericht komt, dan staat er dat het bericht niet ontvangen kan worden (telefoon niet geconfigureerd of een andere term). Intussen is ze al enkele tientallen euro's kwijt van haar beltegoed (=enkele maanden zakgeld) en zijn wij nog steeds niets wijzer. Telfort zegt niets te kunnen doen. Herkent iemand dit probleem?


Dank voor alle suggesties!


Robbert

295 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Oct 12, 2006 om 21:22
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Waarschijnlijk heeft uw dochter een abonnement op een of andere sms-dienst. Misschien een keer een ringtone of zo besteld?


Kijk naar de afzender van de sms-jes en probeer deze terug te vinden op www.smsafzeggen.nl Je moet nl. een bepaalde afmeldcode sms-en naar de afzender om er defintief van af te komen.

ve
door verwijderd - Oct 12, 2006 om 21:29
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

ik zou simpelweg de sim weggooien en een nieuwe (telfort) sim kopen (beltegoed zal toch wel bijna op zijn, en vanwege mogelijke sim-lock)

ve
door verwijderd - Oct 12, 2006 om 21:34
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Telfort heeft een sms stopknop. Heeft u die gebruikt?


Wat houdt de Telfort SMS stop-knop in?
Telfort heeft de SMS stop-knop geintroduceerd zodat de klant ten alle tijden kan bepalen of hij betaalde SMSdiensten wil ontvangen. Mocht je dus echt niet de afmeldcode kunnen vinden, dan kun je als uitweg de stop-knop gebruiken. Je dient het woord 'STOP' naar 255 te SMSen om de stop-knop te activeren. Mocht je later wel weer betaalde berichten willen ontvangen kun je het woord 'AAN' naar 255 SMSen.



1) heeft u de stopknop aangezet kunt u hem misschien tijdelijk uitschakelen om te achterhalen waar deze berichten vandaan komen en dan verder actie ondernemen.


2) heeft u dat niet gedaan dan is dit misschien een mogelijkheid om er vanaf te komen.


groet


louisa2

ve
door verwijderd - Oct 14, 2006 om 20:50
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bedankt voor de reacties.


Het probleem is dat we naar 255 ge-smst hebben en dat alle commerciële sms-boodschappen zijn gestopt. Ook valt niet te achterhalen wie de afzender is, omdat er alleen een apestaartje verschijnt en er met internet geen contact gelegd kan worden. ik vrees dat een nieuwe sim-kaart inderdaad de enige oplossing is. Wie zegt mij echter dat dit niet weer gebeurt , m.a.w.: wie kan deze gsmibeet  vertellen hoe het mogelijk is dat onverlaten elke keer een mailtje(?), sms-je(?) van 3 euro per stuk naar een kind van 14 kunnen sturen...


Robbert

ve
door verwijderd - Oct 14, 2006 om 21:37
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik vrees dat dit een nieuw gat in de markt is voor oplichters en die maken geen onderscheid tussen een 14-jarige of een 80 jarige en alles wat er tussen zit. Neem alleen al voor deze doelgroep aantrekkelijke reclames op tv zenders waar deze doelgroep naar kijkt. Aanzetten is super makkelijk, maar afzeggen is een stuk lastiger vooral voor deze generatie die zelden  een gebruiksaanwijzing leest, laat staan de voorwaarden en de kleine lettertjes. (dit slaat niet perse op uw dochter). Ook kan er voor een aantal sms diensten aangemeld worden op het internet. Hierover heeft niemand meer de controle. Het foutief intikken van een telefoonnummer of het uithalen van een "geintje" door een klasgenootje of een vriendje. Het enige wat erop zit is waarschijnlijk een nieuwe simkaart en een hopen dat hier een wijze les uitgeleerd is. Ook ivm het via internet aanmelden opletten aan wie het telefoonnummer gegeven wordt. Wellicht heeft u dat al gedaan, maar kijkt u eens op www.smsafzeggen.nl. Hier kunt u lezen dat uw dochter echt niet de enige is. Het wordt in dit verband hoogtijd dat de politiek ingrijpt en voorwaarde gaat stellen aan het verzenden van betaalde smsjes


Groet


Louisa2

ve
door verwijderd - Nov 1, 2006 om 09:58
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

hoi !


ik heb precies hetzelfde probleem gehad met mijn telfort mobiel.


ik had een siemens MC60 , toen heb ik mobiel internet uitgezet. (bij instellingen van mob internet, geen telfort spot aanklikken maar profiel 2,3,4 of 5.


dan houd het op.


groeten. markdekker92@hotmail.com

ve
door verwijderd - Nov 1, 2006 om 10:05
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Off topic

Louisa gebruik eens een groter lettertype, dan worden je berichten een stuk beter leesbaar. Ook af en toe een witregel (alinea-indeling) helpt hierbij.

Vladja



ve
door verwijderd - Nov 1, 2006 om 14:39
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Mark,


Bedankt voor je antwoord. Omdat het hier ook om een Siemens MC60 gaat, komt je antwoord me goed uit. We hebben je raad net opgevolgd en gaan nu even afwachten of het werkt. Bedankt!


R.

ve
door verwijderd - Nov 5, 2006 om 20:58
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Helaas,


Vorige week hebben we een ander profiel ingesteld, maar gisteren werd er weer drie euro van het beltegoed gehaald. Niets heeft tot nu toe geholpen: afzeggen, sms-diensten uitschakelen via Telfort, profiel veranderen... Ik word er een beetje moedeloos van. Volgende week maar deblokkeren en andere SIM-kaart erin. Of weet iemand nog iets?


R.

ve
door verwijderd - Nov 5, 2006 om 21:42
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@louisa2


Helemaal ongelijk heeft collega vladja met zijn vraag/opmerking niet. Ook ik heb de grootste moeite om jouw waardevolle bijdragen te lezen. Volgens mij werk jij óf met een kladblaadje (zoals enterprise destijds) óf schrijf je alles eerst in word uit. Dan is het toch gemakkelijk om de lettergrootte zo in te stellen dat die overeenkomt met de gebruikelijke standaard van kassa, of zie ik dat verkeerd.


Met collegiale groet, Read.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

El
Eline72 - Sep 27, 2024 om 10:37
Winkels & webshops

Webshop Salura

Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen.  de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer

A.
A. Maas - Aug 30, 2024 om 14:44
Geldzaken & recht

Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...

Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer