po
door postema_1 Oct 12, 2006 om 21:12
Computers & telefonie

Beltegoed leeggeplukt?

Mijn dochter heeft een prepaytelefoon (telfort) en ontvangt elke week een bericht, volgens haar geen sms, sms-spam hebben we trouwens laten blokkeren bij Telfort, maar er verschijnt een @ in beeld. Als ze op "niet lezen"drukt, is er toch drie euro per keer (!) afgeschreven, drukt ze er wel op om te weten te komen waarvan het bericht komt, dan staat er dat het bericht niet ontvangen kan worden (telefoon niet geconfigureerd of een andere term). Intussen is ze al enkele tientallen euro's kwijt van haar beltegoed (=enkele maanden zakgeld) en zijn wij nog steeds niets wijzer. Telfort zegt niets te kunnen doen. Herkent iemand dit probleem?

Dank voor alle suggesties!

Robbert

282 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 12, 2006 om 21:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk heeft uw dochter een abonnement op een of andere sms-dienst. Misschien een keer een ringtone of zo besteld?

Kijk naar de afzender van de sms-jes en probeer deze terug te vinden op www.smsafzeggen.nl Je moet nl. een bepaalde afmeldcode sms-en naar de afzender om er defintief van af te komen.

ve
door verwijderd - Oct 12, 2006 om 21:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik zou simpelweg de sim weggooien en een nieuwe (telfort) sim kopen (beltegoed zal toch wel bijna op zijn, en vanwege mogelijke sim-lock)

ve
door verwijderd - Oct 12, 2006 om 21:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Telfort heeft een sms stopknop. Heeft u die gebruikt?

Wat houdt de Telfort SMS stop-knop in?
Telfort heeft de SMS stop-knop geintroduceerd zodat de klant ten alle tijden kan bepalen of hij betaalde SMSdiensten wil ontvangen. Mocht je dus echt niet de afmeldcode kunnen vinden, dan kun je als uitweg de stop-knop gebruiken. Je dient het woord 'STOP' naar 255 te SMSen om de stop-knop te activeren. Mocht je later wel weer betaalde berichten willen ontvangen kun je het woord 'AAN' naar 255 SMSen.

1) heeft u de stopknop aangezet kunt u hem misschien tijdelijk uitschakelen om te achterhalen waar deze berichten vandaan komen en dan verder actie ondernemen.

2) heeft u dat niet gedaan dan is dit misschien een mogelijkheid om er vanaf te komen.

groet

louisa2

ve
door verwijderd - Oct 14, 2006 om 20:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de reacties.

Het probleem is dat we naar 255 ge-smst hebben en dat alle commerciële sms-boodschappen zijn gestopt. Ook valt niet te achterhalen wie de afzender is, omdat er alleen een apestaartje verschijnt en er met internet geen contact gelegd kan worden. ik vrees dat een nieuwe sim-kaart inderdaad de enige oplossing is. Wie zegt mij echter dat dit niet weer gebeurt , m.a.w.: wie kan deze gsmibeet  vertellen hoe het mogelijk is dat onverlaten elke keer een mailtje(?), sms-je(?) van 3 euro per stuk naar een kind van 14 kunnen sturen...

Robbert

ve
door verwijderd - Oct 14, 2006 om 21:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vrees dat dit een nieuw gat in de markt is voor oplichters en die maken geen onderscheid tussen een 14-jarige of een 80 jarige en alles wat er tussen zit. Neem alleen al voor deze doelgroep aantrekkelijke reclames op tv zenders waar deze doelgroep naar kijkt. Aanzetten is super makkelijk, maar afzeggen is een stuk lastiger vooral voor deze generatie die zelden  een gebruiksaanwijzing leest, laat staan de voorwaarden en de kleine lettertjes. (dit slaat niet perse op uw dochter). Ook kan er voor een aantal sms diensten aangemeld worden op het internet. Hierover heeft niemand meer de controle. Het foutief intikken van een telefoonnummer of het uithalen van een "geintje" door een klasgenootje of een vriendje. Het enige wat erop zit is waarschijnlijk een nieuwe simkaart en een hopen dat hier een wijze les uitgeleerd is. Ook ivm het via internet aanmelden opletten aan wie het telefoonnummer gegeven wordt. Wellicht heeft u dat al gedaan, maar kijkt u eens op www.smsafzeggen.nl. Hier kunt u lezen dat uw dochter echt niet de enige is. Het wordt in dit verband hoogtijd dat de politiek ingrijpt en voorwaarde gaat stellen aan het verzenden van betaalde smsjes

Groet

Louisa2

ve
door verwijderd - Nov 1, 2006 om 09:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi !

ik heb precies hetzelfde probleem gehad met mijn telfort mobiel.

ik had een siemens MC60 , toen heb ik mobiel internet uitgezet. (bij instellingen van mob internet, geen telfort spot aanklikken maar profiel 2,3,4 of 5.

dan houd het op.

groeten. markdekker92@hotmail.com

ve
door verwijderd - Nov 1, 2006 om 10:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Off topic

Louisa gebruik eens een groter lettertype, dan worden je berichten een stuk beter leesbaar. Ook af en toe een witregel (alinea-indeling) helpt hierbij.

Vladja

ve
door verwijderd - Nov 1, 2006 om 14:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Mark,

Bedankt voor je antwoord. Omdat het hier ook om een Siemens MC60 gaat, komt je antwoord me goed uit. We hebben je raad net opgevolgd en gaan nu even afwachten of het werkt. Bedankt!

R.

ve
door verwijderd - Nov 5, 2006 om 20:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas,

Vorige week hebben we een ander profiel ingesteld, maar gisteren werd er weer drie euro van het beltegoed gehaald. Niets heeft tot nu toe geholpen: afzeggen, sms-diensten uitschakelen via Telfort, profiel veranderen... Ik word er een beetje moedeloos van. Volgende week maar deblokkeren en andere SIM-kaart erin. Of weet iemand nog iets?

R.

ve
door verwijderd - Nov 5, 2006 om 21:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

@louisa2

Helemaal ongelijk heeft collega vladja met zijn vraag/opmerking niet. Ook ik heb de grootste moeite om jouw waardevolle bijdragen te lezen. Volgens mij werk jij óf met een kladblaadje (zoals enterprise destijds) óf schrijf je alles eerst in word uit. Dan is het toch gemakkelijk om de lettergrootte zo in te stellen dat die overeenkomt met de gebruikelijke standaard van kassa, of zie ik dat verkeerd.

Met collegiale groet, Read.